مقالات کارگشا

مراحل ساخت کابینت ممبران، نحوه محاسبه + معرفی مجریان کابینت

کابینت ممبران یکی از انواع کابینت مورد پسند همگان در ایران است. به دلیل حس نوستالژیک و لاکچری که این نوع کابینت در افراد القا می‌کند، در بین ایرانیان معمولا اولین انتخاب یا حداقل پرطرفدارترین است. در مقاله حاضر با سرفصل‌هایی چون مراحل ساخت و اجرای کابینت ممبران، روش نصب تاج، نحوه محاسبه و معرفی مجری آن با شما هستیم. ما را در ادامه همراهی کنید.

کابینت ممبران چه تفاوتی با دیگر کابینت‌ها دارد؟

کابینت ممبران در ساختار و جنس بدنه هیچ تفاوتی با دیگر کابینت‌های موجود در بازار ندارد. تنها تفاوت این کابینت با کابینت‌های ام دی اف، های گلاس و … در جنس روکش پی وی سی آن است.

 البته کابینت‌های ممبران در دو نوع طرح‌دار و ساده در بازار عرضه می‌شوند که نوع طرح دار آن در فرهنگ عموم به نام کابینت ممبران جا افتاده است. کابینت‌های ممبران طرحدار به واسطه برش‌ها و طرح‌هایی که روی بدنه دارند نیز تفاوت اندکی از نظر ظاهری با دیگر کابینت‌ها دارند.

بدنه کابینت‌های ممبران مانند دیگر کابینت‌ها معمولا از ورق‌های ام دی اف ساخته می‌شود. لازم به یادآوری است که بدنه کابینت‌های ممبران می‌تواند از جنس نئوپان یا چوب هم باشد ولی برای این نوع کابینت بهترین گزینه از نظر هزینه و کیفیت را می‌توان ورق‌های ام دی اف دانست.

کابینت ممبران چه تفاوتی با دیگر کابینت ها دارد؟

مراحل ساخت کابینت ممبران چگونه است؟

پس از اندازه گیری‌های لازم و بستن قرارداد، کابینت‌کار به خرید صفحه ام دی اف اقدام می‌کند و که در این بین انواع ایرانی، ترکیه‌ای، آلمانی و … در بازار موجود هستند. هر چه ام دی اف تهیه شده دارای دانه بندی ریزتری باشد برای ساخت کابینت ممبران مناسب‌تر است.

برش و اجرای طرح

پس از خرید و اعمال اندازه‌ها و برش صفحات ام دی اف به قطعات مورد نظر، با استفاده از دستگاه سی ان سی (CNC) طرح مورد نظر روی سمت خام یا روکش نشده ام دی اف، اجرا می‌شود. پس از این مرحله با استفاده از سمباده پستی بلندی‌های روی کار تمیز می‌شود و اگر حفره‌ای وجود داشت باشد باید به وسیله چسب یا بتونه مخصوص پر شود.

بیشتر بخوانیدکابینت آشپزخانه مدرن را چطور می پسندید؟ ایرانی، کوچک یا شیک!

پرس وکیوم

در این مرحله قطعات کابینت را به چسب مخصوص آغشته می‌کنند و روکش ام دی اف که در اینجا روکش ممبران است را روی قطعات اجرا می‌کنند سپس با استفاده از دستگاه پرس وکیوم روکش را روی قطعات ام دی اف فیکس می‌کنند. پس از خارج شدن قطعات از دستگاه اضافات آن‌ها کنده شده و لبه‌های کار تمیز می‌شود. پس از اتمام این کار قطعات ممبران آماده نصب هستند.

نکته: در ساخت کابینت ممبران تنها درها و بخش‌هایی از کار که نما دارد از روکش ممبران برای پوشش آن‌ها استفاده شده است و بخش‌های داخلی کابینت‌ها از روکش صابونی سفید ساخته شده‌اند که در همه انواع کابینت ام دی اف و های گلس نیز به همین صورت اجرا می‌شود.

مراحل ساخت کابینت ممبران چگونه است؟

نصب کابینت ممبران چگونه است؟

نصب کابینت ممبران با کابینت‌های دیگر فرق چندانی ندارد و تنها یک مرحله از بقیه کابینت‌ها کار بیشتری را می‌طلبد. در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نصب کابینت ممبران می‌پردازیم.

تمیزکاری زیرکار

پس از ساخت قطعات کابینت در کارگاه، قطعات را به محل نصب انتقال می‌دهند و باید سطوحی که قرار است کابینت‌ها روی آن نصب شوند تمیز و عاری از آلودگی باشند. پس پیش از هر کاری دیوارها را با یک دستمال خوب تمیز شوند.

نصب نگهدارنده‌ها

پایه‌های نگهدارنده کابینت‌های بالایی و پایینی به وسیله پیچ و رورپلاک به دیوار چسبانده می‌شوند. این نگهدارنده‌ها خود قطعات ام دی اف بدون روکش هستند که در پشت کابینت‌ها برای افزایش تحمل وزن ظروف و وسایل درون کابینت اجرا می‌شوند.

نصب کابینت‌های پایین

برای نصب کابینت ابتدا از کابینت‌های ردیف پایین شروع می‌کنیم و تمامی کابینت‌های ردیف پایین را نصب می‌کنیم و پایه‌های آن‌ها را نصب و تنظیم کرده و کابینت‌ها را نسبت به زمین تراز می‌کنیم؛ ولی درها را نصب نمی‌کنیم چون ممکن است در هنگام نصب کابینت‌های ردیف بالا آسیب ببینند.

نصب کابینت‌های بالا و نصب درها

پس از نصب کابینت‌های ردیف پایین و تراز کردن پایه‌های آن‌ها نوبت به نصب کابینت‌های ردیف بالا می‌رسد. کابینت‌های ردیف بالا را با استفاده از پیچ و رورپلاک به دیوار محکم کنید و سپس درب‌های تمام کابینت‌ها را نیز نصب کنید.

نصب سنگ یا صفحه رویی کابینت و سینک، گاز و هود

وقتی کار نصب کابینت‌ها به پایان رسید، سنگ یا یا صفحه روی کابینت‌ها هم نصب و محکم می‌شود. پس از نصب صفحه رویی کابینت‌ها، سینک ظرفشویی، گاز، هود و فرتوکار را نیز نصب کنید.

نصب تاج و پاسنگ و یراق

تاج قسمت‌هایی از کابینت ممبران را شامل که معمولا از تزیین بته جقه، شمسه و گل برخوردارند و در جاهایی از کابینت مانند دو طرف کابینت‌های زیر گاز، دوطرف کابینت‌های زیر ظرفشویی، کابینت‌های اطراف یخچال و میز کانتر اجرا می‌شوند. پاسنگ یا پاخور نیز به بخش‌های زیر کابینت‌های پایینی گفته می‌شود که باعث می‌شود پایه‌های کابینت‌ها از دید پنهان شود.

به طور کلی تاج و تزیینات امثال آن را با استفاده از چسب مخصوص ممبران و گاهی میخ‌های کوچک روی در یا پایه‌های کابینت‌ها نصب و محکم می‌کنند و پاخور یا پاسنگ را نیز با استفاده از پیچ خودکار به کابینت محکم می‌کنند.

نصب کابینت ممبران چگونه است؟

نحوه محاسبه کابینت ممبران

محاسبه و اندازه‌گیری کابینت ممبران با دیگر کابینت‌ها تفاوت چندانی ندارد. در ابتدا ابعاد آشپزخانه با دقت اندازه‌گیری می‌شود و نقشه آن بر روی یک کاغذ چهارخانه با در نظر گرفتن مقیاش کشیده می‌شود.

در ادامه جای هر گونه مانع مانند پنجره، در، ستون، لوله گاز، آب، فاضلاب، کلید، پریز و … بر روی نقشه با ذکر اندازه و فاصله آن‌ها از زمین و یا تا انتهای دیوار، مشخص می‌شود. پس از این مرحله که اندازه‌گیری‌ها کامل و دقیق انجام شد، نوع و طرح کابینت انتخاب و قرارداد با مجری کار بسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: کابیت کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟ مدل جدید کابینت کلاسیک آشپزخانه

معرفی مجری کابینت ممبران

بهتر است برای داشتن کابینت آشپزخانه مورد نظر خود و با کیفیت خوب، سفارش خود را نزد شرکت‌های معتبر ارائه دهید زیرا شرکت‌های معتبر برای اجرای کار  از ام دی اف، روکش و یراق با کیفیت استفاده می‌کنند.

در تهران خیابان سهروردی شمالی مرکز یا بورس کابینت و یراق آلات آشپزخانه است و بدون شک شرکت‌های معتبر همگی نمایندگانی را در این منطقه برای ارائه خدمت دارند ولی اگر قیمت برای شما مسئله است پیشنهاد می‌شود به کارگاه‌های تولید کابینت در حاشیه شهر تهران مراجعه کنید و برای اجرای آن می‌توانید درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید تا در اولین فرصت مجریان کابیت به شما معرفی گردند.

«معرفی متخصص اجرای کابینت به شما»

کعرفی متخصص مجری کابینت

سخن آخر

کابینت ممبران یکی از انواع کابینت آشپزخانه با ظاهری کلاسیک ولی با متریالی مدرن است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. کابینت ممبران از نظر بدنه و مواد هیچ تفاوتی با دیگر کابینت‌ها ندارد و تنها تفاوت آن در طرح و نقش روی درب‌های آن است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا