مقالات کارگشا

مدل های جدید درب پارکینگ کدامند و نصب آن را به چه کسی بسپاریم؟

درب پارکینگ بخشی از دکوراسیون فضای باز است که اغلب توجه کمتری به آن می‌شود و در انتخاب درب پارکینگ هماهنگی آن با دکوراسیون کلی سازه در نظر گرفته نمی‌شود. در این مقاله مروری بر انواع مدل‌های جدید درب پارکینگ بر اساس متریال و سبک دکوراسیون آن شده است. در ادامه با ما همراه بمانید.

«ساخت و نصب درب پارکینگ را به بهترین ها بسپارید»

انواع درب پارکینگ بر اساس متریال

درب پارکینگ با توجه به آب و هوای هر منطقه و مصالح مورد نیاز در دسترس از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. درب‌های پارکینگ در ایران در بخش‌های مرکزی بیشتر از جنس آهن ساخته می‌شوند و در مناطق مرطوب شمالی و جنوبی از جنس چوب یا فلزات مقاوم در برابر خوردگی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند. در ادامه به معرفی این درب‌ها پرداخته شده است.

درب‌های پارکینگ چوبی

در گذشته بیشتر درب‌های ورودی خانه‌ها از چوب ساخته می‌شد که لولاها و کلون‌هایی از جنس آهن داشت، این سبک درب ایرانی را می‌توان برگرفته از درب‌های چوبی کلاسیک اروپایی به سبک روستیک دانست که هنوز هم در برخی از نقاط کشور و بسیاری از خانه‌های قدیمی آثار آن مشاهده می‌شود. درب‌های چوبی امروزی معمولاً تنها ظاهری از چوب دارند و از چوب بیشتر به عنوان تزیین بهره گرفته می‌شود و یک فلزی توکار فلزی برای استحکام بیشتر درب در نظر گرفته می‌شود. در زیر چند نمونه درب چوبی پارکینگ به نمایش درآمده است.

درب های پارکینگ چوبی

بیشتر بخوانید: چک لیست اجرای سیستم درب بازکن اتوماتیک پارکینگ

درب‌های پارکینگ فلزی

با توجه به ضوابط پارکینگ درب‌های فلزی با طرح هشت پر یا لوزی در وسط آن‌ها اولین درب‌های فلزی پارکینگ هستند که پس از درب‌های چوبی قدیمی کلون دار در ایران رواج پیدا کرد. این درب‌ها طراحی ساده‌ای داشتند و بدون سبک خاصی تنها نیاز به وجود درب را تأمین می‌کردند. کم‌کم با گذشت زمان اشتهای مردم به سوی درب‌های فلزی مدرن با طرح‌های هندسی و درب‌های فرفورژه با سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی سوق پیدا کرد. امروزه با گذر از کوچه‌ها همچنان نمونه‌هایی از این درب‌ها را مشاهده می‌کنیم.

درب های پارکینگ فلزی

درب‌های پارکینگ ترکیبی

درب‌های پارکینگ ترکیبی جزء جدیدترین درب‌های پارکینگ هستند که معمولاً از ترکیب دو متریال چوب و فلز، فلز و شیشه، فلز و آینه و یا فلز و پلی کربنات یا ترکیبی از چوب، فلز و شیشه ساخته می‌شوند. طرح‌های هندسی از ترکیب فلز و چوب در سازه‌های مهندسی رواج زیادی دارد و در سازه‌های کلاسیک طرح‌هایی از درب‌های ترکیبی فرفورژه و شیشه یا پلی کربنات را می‌توان دید.

درب های پارکینگ ترکیبی

انواع درب پارکینگ بر اساس سبک دکوراسیون

همان‌طور که در ابتدای بحث نیز به آن اشاره شد تا چندی پیش انتخاب یک درب پارکینگ مناسب که همخوانی خوبی با سبک دکوراسیون سازه و نمای آن داشته باشد، در نظر گرفته نمی‌شد و تقریباً درب‌های پارکینگ تکراری در یک کوچه و خیابان زیاد به چشم می‌خورد. درب پارکینگ هم بخشی از یک سازه و نمای اولیه آن است که هماهنگی آن با سایر عناصر دکوراتیو مانند نما سازه باید در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: نصب درب ریلی پارکینگ چگونه است و اجرای آن را به چه کسی بسپاریم؟

مدرن

اگر برای نمای ساختمان از ترکیب‌هایی مانند آجر و سنگ، فلز و چوب و یا سنگ نمای صاف و بدون ریزه کاری استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود که از درب پارکینگ فلزی با طرح‌های هندسی و مدرن و یا از مدل درب پارکینگ ترکیب فلز و چوب استفاده کنید. نمای ساختمان مدرن هماهنگی خوبی با درب‌های فلزی با طرح‌های راه‌راه عمودی و افقی یا طرح‌های هندسی زاویه‌دار مانند مستطیل، لوزی، مربع و … دارد.

مدرن

کلاسیک

سازه‌هایی با نمای رومی، نمای کلاسیک اروپایی، نمای سنگ صیقل نخورده، نمای آجر چینی و به طور نمایی که چهره‌ای نوستالژیک دارد، بهتر است از درب پارکینگ با سبک کلاسیک استفاده کنند. درب‌های پارکینگ فلزی فرفورژه و درب‌های چوبی با طرح قدیمی و لولاهای فلزی هماهنگی خوبی با نمای این سازه‌ها دارند و گزینه مناسبی هستند.

کلاسیک

درب پارکینگ مخفی

یکی از راه‌های ساخت و اجرای درب پارکینگ همسو و همسان کردن نمای خارجی درب پارکینگ با دیوارهای حیاط و پارکینگ است. برخی افراد نمایان بود درب پارکینگ نمی‌پسندند و از این رو به مخفی سازی آن روی می‌آورند. گاهی افرادی نیز در خانه‌های قدیمی زندگی می‌کنند که نمی‌خواهند با ایجاد یک پارکینگ در سازه نمای نوستالژیک آن را از بین ببرند، بنابراین به مخفی سازی پارکینگ به ویژه درب پارکینگ روی می‌آورند.

درب پارکینگ مخفی

درب پارکینگ کرکره‌ای

یکی دیگر از درب‌های پارکینگ که در زیر مجموعه‌های بالا جای نمی‌گرفت، درب‌های پارکینگ کرکره‌ای هستند. این درب‌ها در مجتمع‌های مسکونی بزرگ به منظور رفت و آمد زیادی که در آن اتفاق می افتد معمولاً دیده می‌شود. درب پارکینگ کرکره‌ای را می‌توان هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی اجرا کرد. برخی درب‌های کرکره‌ای در سه یا چهار تکه تقسیم می‌شوند و در سقف جمع می‌شوند که برای پارکینگ‌های سرپوشیده پیشنهاد می‌شوند. البته ظاهر این درب‌ها را می‌توان به صورت درب معمولی تهیه کرد تا در نمای بیرون تفاوتی بین این درب‌ها و دیگر درب‌های دو لنگه و سه لنگه وجود نداشته باشد.

درب پارکینگ کرکره ای

درب پارکینگ کشویی

درب‌های نوع کشویی که در کشور ما زیاد دیده می‌شوند نیز اخیراً با استفاده از تجهیزات به روز تر در اختیار کاربران قرار گرفتهاند. انواع جدید این درب‌ها در سبک‌های کلاسیک و مدرن و ساخته شده از مصالحی همچون فلز و چوب در بازار موجود هستند. این نوع از درب‌های جدید از فناوری‌هایی مانند امکان باز و بسته کرد نبا ریموت کنترل، گوشی و چشمی‌ها هوشمند برخوردار هستند.

درب پارکینگ کشویی

سخن آخر

اگر به دنبال شرکت و گروه‌های دکوراسیون داخلی به منظور ساخت درب پارکینگجدید هستید به شما پیشنهاد می‌کنم به صفحه ثبت درخواست کارگشامراجعه کنید و از بین شرکت‌ها و گروه‌های فعال در این زمینه یکی را انتخاب کنید و سفارش کار خود را پس از انتخاب طرح مورد نظر خود، ارائه دهید. شرکت کارگشا از هیچ تلاشی برای جلب رضایت مشتریان خود دریغ نخواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا