مقالات کارگشا

قدرت نمایی طراحان آسمانخراش در مسابقه eVolo سال 2017

مجله eVolo نام برندگان مسابقه آسمانخراش های سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. هیات داوران از میان ۴۴۴ پروژه دریافت شده، ۳ برنده و ۲۲ پروژه قابل تقدیر را انتخاب کردند. این جایزه که هر سال و از سال ۲۰۰۶ برگزار می شود، سعی دارد تا ایده های بصری برای ساختمان های بلند مرتبه ای که از فن آوری ها، مصالح، برنامه ها، اصول زیبایی شناسی و سازماندهی فضایی نوین بهره گیری می گیرند را شناسایی کند و چالش معماری توسعه یافته در محورهای عمودی و ارتباط آن با محیط طبیعی و مصنوع را مورد بررسی قرار دهد.

ایولو

مقام اول این مسابقه از آن  Pawel Lipiński و Mateusz Frankowski  از لهستان و برای پروژه آسمانخراش Mashambas شد. طرح این پروژه که بصورت مدولار و مقیاس پذیر است به عنوان یک مرکز آموزشی و فروش برای کشاورزان جدید در جنوب صحرای آفریقا است. این طرح بدنبال افزایش و ارتقاء امکان کشاورزی و کاهش میزان فقر و گرسنگی در این منظقه است.

ایولو

ایده کارخانجات عمودی در کلانشهرها که توسط  Tianshu Liu و   Linshen Xie از آمریکا طراحی شده است، توانست رتبه دوم را کسب کند. این طرح فواید انتقال مجدد کارخانجات به کلانشهرها را مورد بررسی قرار می دهد. طرح پیشنهادی شامل لایه های متناوبی از فضاهای معماری کارخانجات و فضاهای تفریحی است که به یکدیگر متصل شده اند و یک ساختار عمودی را ایجاد کرده اند. هر بخش از فضاهای تفریحی از طریق منابع و پسماندهای کارخانجات تغذیه می شوند.

ایولو

دریافت کننده جایزه سوم Javier López-Menchero  از اسپانیا برای پروژه Espiral 3500‌ است. این پروژه خیابانها و مجموعه های شهری را به صورت یک ساختار عمودی مارپیچ پیشنهاد داده است.

ایولو

در میان ۲۲ پروژه شایسته تقدیر پروژه های نوآورانه ای شامل طرح های پیشنهادی آسمانخراش در داخل مجموعه های جنگلی، آسمانخراش های شامل دهکده های معلق، شهرهای هوشمند و آسمانخراشهای یخی مناسب با موضوع گرمایش زمین و بهره گیری از انرژی باد در کنار پروژه های شگفت انگیز دیگر، به چشم می خورد که نمونه هایی از آن ها در ادامه آورده شده است.

ایولو

منبع:

evolo

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا