مقالات کارگشا

سنگ کار حرفه ای را از کجا پیدا کنیم و دستمزد او چقدر است؟

پیدا کردن سنگ کار حرفه ای از جمله مشکلاتی است که بسیاری از پیمانکاران ساختمانی و افرادی که در پی ایجاد تغییراتی در نمای بیرونی و داخلی خانه خود هستند، دست و پنجه نرم می‌کنند ولی با مراجعه به وب سایت کارگشاکه مرجعی برای خدمات ساختمانی است، یافتن یک سنگ کار حرفه ای را راحت‌تر می‌کند. انواع عملیات سنگ کاری، وظایف یک سنگ کار، مهارت‌های مورد نیاز وی، عوامل مؤثر بر هزینه سنگ کاری و بسیاری نکات دیگر از جمله موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه با کارگشا همراه باشید.

سنگ کار حرفه ای چه وظایفی دارد و خدمات او شامل چه مواردی است؟

  • بررسی طرح‌های مورد نظر مشتری و مشورت در زمینه نوع سنگ و طرح مورد نظر وی
  • تهیه سنگ‌های مناسب یا توجه به نظر مشتری و نوع کاربرد آن‌ها در فضاهای مختلف
  • برش سنگ‌ها در اندازه‌های معین برای سنگ کاری گوشه‌های کار و یا مکان‌هایی که سنگ کاری زاویه‌دار می‌شود و نیاز به برش سنگ ضروری است.
  • تهیه ملات یا دوغاب لازم برای نصب سنگ‌ها و انجام مناسب عملیات دوغاب ریزی
  • نصب سنگ‌ها مطابق طرح و نظر مشتری
  • پاک کردن ملات اضافی از سطح سنگ‌ها و تمیز کردن سطح کار

ثبت درخواست «سنگ کاری» در سامانه کارگشا

سنگ کار حرفه ای چه وظایفی دارد

انواع سنگ کاری چیست؟

به طور کلی در اصطلاحات سنگ کاری حرفه ای، این عملیات ساختمانی به دو بخش سنگ کاری داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. سنگ کاری داخلی به نصب و پوشش دیوارها، کف و پله‌های بخش‌های مختلف ساختمان مانند سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، کف ساختمان، کف راه‌پله‌ها، پاگردها و دیگر بخش‌های مشاع ساختمان مانند پارکینگ گفته می‌شود. سنگ کاری خارجی هم اجرا و پوشش سنگ کف و دیوارهای خارجی ساختمان مانند کف حیاط، دیوارهای حیاط و کف پشت بام را شامل می‌شود.

«درخواست اجرای سنگ کاری از متخصصین ماهر کارگشا»

در سنگ کاری حرفه ای چه سنگی مناسب چه مکانی است؟

یک سنگ کار حرفه ای قدرت تشخیص این را دارد که از چه سنگی برای چه مکانی باید استفاده کرد. مسلماً یک سنگ کار می‌داند چه سنگ‌هایی در چه فضاهایی استفاده دارند و مناسب چه مکان‌هایی هستند. میزان پا خوردن، میزان قرار گرفتن در برابر گرما، سرما، نور خورشید و …، مقاومت سنگ و تماس با مواد شیمیایی از جمله مواردی هستند که یک سنگ کار برای اجرای یک سنگ در محلی در نظر می‌گیرد.

1. سنگ گرانیت مناسب برای زیربنای تأسیسات، کف سازی و تزئین داخل ساختمان است و نسبت به سایر سنگ‌ها قیمت بالاتری دارد.

2. سنگ آهک مناسب برای تزئین کف، دیوار، ستون سازی، مجسمه سازی و به طور کلی تزیینات ریز داخلی است زیرا هم رنگ زیبایی دارد و به دلیل مقاومت بالایی که دارد، خوش‌تراش و خوش صیقل است.

3. سنگ کوارتزیت مناسب برای پوشش دهی دیوارها، نماکاری ساختمان، سطح پله‌ها و کف زمین است. این سنگ مقاومت بالایی در برابر اسید دارد و با داشتن درجه سختی هفت از جمله سنگ‌های مقاوم در برابر خش است.

4. سنگ مرمر مناسب برای دکوراسیون داخلی، کفپو‌ش، ستون‌ها، تزئینات داخلی ساختمان است. مرمر رگه‌دار بسیار زیبا است که به عنوان کفپوش و دیوارپوش بخش‌های داخلی استفاده می‌شود. مرمر بدون رگه نیز که متراکم و سخت‌تر است از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و برای اجرای ستون و تزیینات ریز در بخش‌های داخلی ساختمان مناسب است.

5. سنگ تراورتن برای نماکاری ساختمان، لابی هتل‌ها و به طور کلی برای نمای خارجی مجلل ساختمان مناسب است.

6. ماسه سنگ برای کفپو‌ش‌ها، دیوار پوش‌ها، پوشش سقف، بالکن‌ها، استخرها و پیاده‌روها بسیار مناسب است.

7. سنگ‌هایی مانند دیوریت، گابرو، بازالت، شیست و … بیشتر جنبه تزیینی دارند و به دلیل رنگ یا طرح زیبای آن‌ها به عنوان سنگ نمای خارجی یا سنگ نمای آبنماها استفاده می‌شود.

در سنگ کاری حرفه ای چه سنگی مناسب چه مکانی است؟

نکاتی که سنگ کار حرفه ای باید رعایت کند

1. برای اجرای نمای خارجی یا سنگ کاری دیوارها سنگ‌ها باید بدون تو رفتگی و بیرون زدگی روی هم قرار گیرند و برای سنگ کاری کف نیز باید در کنار هم تراز باشند.

2. نباید از نخاله برای پر کردن فضای دوغاب پشت سنگ استفاده شود زیرا ممکن است در اثر گذر زمان باعث شل شدن سنگ‌های نما شود و سنگ سقوط می‌کند.

3. باید از ماسه شسته و سیمان مرغوب برای دوغاب یا ملات پشت سنگ استفاده شود.

4. از سیمان خشک روی دوغاب برای بالا بردن سرعت کار استفاده نشود زیرا سیمان آب ملات را جذب می‌کند و گیرش بین ملات و سنگ کاهش پیدا می‌کند و بنابراین سنگ نما سقوط می‌کند.

مطلب پیشنهادیاستخدام سنگ کار ساختمان : سنگ کار ماهر از کجا پیدا کنیم؟!

یک سنگ کار حرفه ای به چه دانش و مهارتی نیاز دارد؟

1. توانایی عمل مطابق با طرح‌ها و نقشه‌های معماری بسیار مهم است و یک سنگ کار حرفه ای باید نقشه‌خوانی بلد باشد.

2. داشتن دقت زیاد و توجه به جزئیات برای یک سنگ کاری ضروری است زیرا حرفه سنگ کاری بسیار ظریف است و زیبایی نهایی کار برای کارفرما بسیار اهمیت دارد.

3. آشنایی با ریاضیات برای انجام درست اندازه گیری‌ها و به نحو احسنت درآوردن گوشه‌ها و زاویه‌ها نیز برای یک سنگ کار بسیار مهم است.

4. مهارت عملی خوب در به‌کارگیری ابزار و تجربه کافی در امر برش کاری و سنگ کاری نیازی ضروری است.

5. خلاقیت و ذوق هنری در کار به خصوص در کارهای تزئینی و اجرای نمای رومی که ریزه‌کاری و جزئیات آن به ذوق و سلیقه زیادی نیاز دارد.

6. آگاهی از مسائل ایمنی و بهداشتی نیز برای یک سنگ کار به ویژه نماکارهایی که در ارتفاع کار می‌کنند نیز از واجبات کار است.

7. توانایی خوب جسمانی برای یک سنگ کار لازم است زیرا گاهی بلند کردن و جاگذاری کردن سنگ‌های نما به تنهایی باید انجام شود که قدرت جسمانی زیادی طلب می‌کند.

یک سنگ کار حرفه ای به چه دانش و مهارتی نیاز دارد؟

چه عواملی بر قیمت سنگ کاری تأثیرگذار هستند؟

1. موقعیت پروژه سنگ کاری بسیار در قیمت آن تأثیر دارد. سنگ کاری در مناطق بالایی شهر قیمت بالاتری نسبت به سنگ کاری در مناطق پایینی شهر دارد.

2. متراژ و حجم کار نیز در قیمت سنگ کاری تأثیر دارد. هر چه حجم کار بیشتر باشد، هزینه آن نیز طبیعتاً بیشتر خواهد بود.

3. ارتفاع محل سنگ کاری نیز به ویژه در سنگ کاری نمای ساختمان تأثیر دارد. هر چه نماکاری در ارتفاع بیشتری انجام شود و خطری بیشتری برای نماکار داشته باشد، هزینه آن نیز متعاقباً بیشتر خواهد بود.

4. نوع و مدل سنگ کاری نیز در هزینه سنگ کاری مؤثر است. به طور کلی سنگ‌هایی که سختی بیشتری دارند و برش آن‌ها سخت‌تر است. هرچه سنگ نیز ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، هزینه نصب آن نیز بیشتر خواهد بود. البته این مورد در رابطه با نمای رومی صادق نیست و هر چه ریزه‌کاری نما بیشتر باشد، هزینه آن نیز بالاتر می‌رود.

نحوه محاسبه دستمزد سنگ کار حرفه ای چگونه است؟

به طور کلی دستمزد سنگ کاری به صورت متری محاسبه می‌شود. هر چه زیرسازی بیشتری برای سنگ کاری نیاز باشد و تراز کردن صاف کردن سطح نیاز باشد، هزینه سنگ کاری به دلیل آماده کردن بستر آن، بیشتر خواهد بود. اگر سنگ کاری چندین روی به طول بیانجامد و مکانی برای استراحت سنگ کار نباشد، هزینه ایاب ذهاب نیز محاسبه می‌شود.

سخن آخر

اگر به دنبال یک سنگ کار حرفه ای و متعهد به کار می‌گردید که کار را در موعد مقرر انجام دهد و ظرافت و زیبایی را در درجه اول اهمیت قرار دهد. بهترین راه برای این کار، سامانه آنلاین کارگشا است. متخصصان باتجربه و کار بلد همگی در کارگشا جمع هستند. برای ثبت سفارش سنگ کاری به وب سایت کارگشا مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا