مقالات کارگشا

سنگ کاری کف و مقایسه کفپوش سنگ با سایر کفپوش ها

سنگ کاری کف از جمله خدمات ساختمانی است که بسیاری از ارائه دهندگان سرویس‌های ساختمانی مانند شرکت کارگشادر اجرای آن مهارت دارند. سنگ کاری کف نیازمند سلیقه و مهارت زیادی است. سنگ یک کالای لوکس در صنعت ساختمان سازی به حساب می‌آید و اجرای درست و بی‌نقص آن در زیبایی هر چه بیشتر ساختمان مؤثر است. از آنجایی که سنگ کالایی لوکس و گران‌قیمت است. علاوه بر این پس از نصب قابلیت بازیابی آن نیست؛ لذا باید فرد مناسب و ماهری را برای اجرای سنگ کاری کف برگزید.

مراحل سنگ کاری کف کدام‌اند؟

سنگ کاری کف مراحل متعددی دارد که در ادامه این بخش از مقاله به سرفصل‌هایی چون زیرسازی و پیش نیازهای سنگ کاری، سیمان کاری، نصب سنگ و دوغاب ریزی پرداخته خواهد شد.

مراحل سنگ کاری کف کدام اند؟

زیرسازی و پیش نیازهای سنگ کاری کف

اگر سنگ به عنوان کفپوش سرویس‌های بهداشتی و حمام اجرا شود نیازمند زیرسازی‌هایی مانند اجرای عایق رطوبتی است که حتماً باید پیش از سنگ کاری کف سرویس بهداشتی انجام شود و سپس روی آن سیمان کاری شده و در آخر سنگ اجرا شود.

در برخی موارد هم که سیستم گرمایش از کف در خانه‌ها اجرا می‌شود، زیرسازی‌های موردنیاز مانند اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی سیستم گرمایش از کف باید اجرا شود و سپس یک مرحله سیمان کاری انجام می‌شود و در ادامه آن سنگ کاری کف صورت می‌گیرد.

اجرای سنگ چگونه صورت می‌گیرد؟

پس از زیرسازی‌های لازم و شیب بندی کف، سنگ کاری کف اجرا می‌شود. در این مرحله ابتدا یک لایه نازک از سیمان روی محل اجرا می‌شود و سپس سنگ‌ها با دقت در محلشان نصب می‌شوند. سنگ کار با استفاده از چکش پلاستیکی و تراز به تنظیم کردن شیب و محکم کردن سنگ‌ها اقدام می‌کند.

اجرای سنگ چگونه صورت می گیرد؟

اندازه سنگ نیز باید در هنگام سنگ کاری کف در نظر گرفته شود. هر چه ابعاد سنگ بزرگ‌تر باشد نصب آن سخت‌تر است و نیاز به حضور چند سنگ کار و ابزار کار حرفه‌ای دارد. بهتر است در هنگام سنگ کاری از گیره‌های پلاستیکی بین سنگ استفاده شود تا تمام بندها یک اندازه و برابر باشند.

«چنانچه قصد سنگ کاری را دارید؛ درخواست سنگ کاری را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید.»

دوغاب ریزی

این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. دوغاب نباید شل و یا خیلی سفت باشد، بلکه باید طوری باشد که به راحتی در سطح سنگ‌ها پخش شود و بندهای بین سنگ‌ها را پر کند. پس از اجرای دوغاب بهتر است با یک پارچه تمیز سطح سنگ‌ها را تمیز کرد تا پس از خشک شدن دوغاب مشکلی برای پاک کردن آن به وجود نیاید. به منظور بهتر شدن دوغاب از پاشیدن سیمان خشک روی سنگ‌ها خودداری کنید و در هنگام برودت هوا اقدام به سنگ کاری نکنید.

دوغاب ریزی

سنگ کاری کف حیاط

شاید با برخورد به عبارت سنگ کف، صحنه‌ای از یک خانه با کفپوش سنگی صیقلی در ذهن شما نقش ببندد. جالب است بدانید از سنگ برای پوشش کف حیاط و خیابان‌ها هم استفاده می‌شود. معمولاً از سنگ‌هایی مانند گرانیت مکعبی و هورنفلس تراش خورده برای این منظور بهره گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانیدسنگ کاری ساختمان : انواع + هزینه و ترفندهای اجرای آن

سنگ کاری کف را به چه کسانی بسپاریم؟

در این بخش در ابتدا باید ذکر کنم که سنگ کاری کف با سنگ کاری نما بسیار متفاوت است و باید اجرای سنگ کف را به کسانی که در این زمینه ماهر هستند سپرد. پیش از بستن قرارداد سعی کنید از نمونه کارهای سنگ کار یا شرکت پیمانکاری دیدن کنید.

سنگ کاری کف با استفاده از قطعات بزرگ سنگ کاری بسیار دشوار، حساس و نیازمند مهارت و ابزار کار حرفه‌ای است بنابراین برای انجام سنگ کاری کف با استفاده از این نوع سنگ‌ها بهتر است به سراغ شرکت‌های بزرگ ساختمانی بروید.

سنگ کاری کف را به چه کسانی بسپاریم؟

مقایسه سنگ به عنوان کفپوش با دیگر کفپوش‌ها مانند سرامیک و پارکت

از نظر زیبایی شناختی کفپوش‌ها، پارکت و سنگ به نسبت سرامیک رتبه بالاتری دارند. البته بسیاری از سرامیک‌ها زیبایی منحصر به فردی دارند و شاید قیمت آن‌ها با قیمت سنگ و پارکت برابری کند ولی هر چه باشد طبیعی بودن سنگ و پارکت یک امتیاز برای آن‌ها محسوب می‌شود.

از نظر قیمت سرامیک رتبه بالاتری دارد. در این بخش سرامیک از سنگ و پارکت پیشی می‌گیرد. البته باید این امر را نیز در نظر گرفت که برخی از انواع پارکت و سنگ قیمت پایین‌تری نسبت به برخی سرامیک‌های لوکس دارند ولی اگر به صورت میانگین در نظر بگیرم ارزان‌ترین کفپوش سرامیک است.

از نظر ماندگاری مطمئناً سنگ کفپوشی است که از پارکت و سرامیک پیشی می‌گیرد. اگر ماندگاری دیگر بخش‌های ساختمان در حد سنگ کف باشد می‌توان گفت ماندگاری این سازه به هزاران سال می‌رسد و این در حالی است که سازه‌هایی نظیر تخت جمشید گواه بر این ادعا است.

مقایسه سنگ به عنوان کفپوش با دیگر کفپوش ها مانند سرامیک و پارکت

هزینه سنگ کاری کف چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه سنگ کاری کف مانند هر عملیات بنایی دیگری به صورت مترمربع حساب می‌شود. البته یک عامل دیگر نیز در قیمت دهی اجرای سنگ کف نیز مؤثر است و آن هم ابعاد سنگ است. هر چه ابعاد سنگ بزرگ‌تر باشد، به ابزار کار حرفه‌ای و فرد ماهر برای اجرای آن نیاز است لذا هزینه آن هم بالاتر خواهد بود.

سخن آخر

سنگ کاری کف از جمله عملیات‌های ساختمانی است که زیبایی و کیفیت هر چه بیشتر کف نیاز به سلیقه و مهارت اجرا کننده دارد. هزینه سنگ کاری به ابعاد و حجم کار ارتباط دارد و به صورت مترمربع محاسبه می‌شود. سنگ در بین دیگر کفپوش‌های موجود در بازار زیبایی و ماندگاری بالاتری دارد. بهتر است برای اجرای سنگ کف به شرکت‌های معتبر فعال در زمینه عملیات‌های ساختمانی مراجعه کنید. شرکت کارگشا یکی از ارائه دهندگان خدمات ساختمانی آنلاین است. برای اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما تماس حاصل فرمایید و به منظور ثبت سفارش به سامانه آنلاین کارگشامراجعه کنید.

نویسنده: حمیرا باجلان       

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا