مقالات کارگشا

سالی جدید با خانه ای جدید

روزهای عمر در حال سپری شدن هستند و این گذر زمان در دنیای مدرن امروز سرعت بسیار زیادی به خود گرفته است، سرعتی که در بعضی مواقع از ما هم پیشی می گیرد. با همه این پیشرفت ها و سرعت توسعه تکنولوژی اما هنوز آداب و رسوم و ویژگی های فرهنگی در کشور های مختلف که سابقه تمدن دیرین دارند، ادامه دارد و دنیای مدرن نتوانسته است آنها را کمرنگ کند. 

در کشور ما ایران، و با تمدنی چند هزار ساله در پایان هر سال به انتظار نو شدن، دگرگونی و نوروز هستیم. این نو شدن با هدف پوشاندن لباسی نو برتن همه چیز، افکارما، اهداف ما، عملکرد ما، طبیعت ما و مهمتر از همه خانه ماست.

خانه به عنوان پایگاه امن و آرامش، اولین فضایی است که هر سال لباس نو به خود می پوشد. بعضی افراد به این لباس نو در حد پاکسازی فضا بسنده می کنند و بعضی به فکر بازسازی فضاهای خانه می افتند. ماه های پایانی سال که مقارن با آغاز خانه تکانی است زمانی را فراهم می آورد تا این فعالیت ها آغاز شود.

در این راستا مدیریت زمان از مهمترین شاخص ها برای کارهای پایانی سال است. با توجه به حجم کارها خصوصا در حوزه بازسازی لازم است تا مدیریت منابع به شکل منطقی و علمی دنبال شود. این منابع شامل زمان و منابع مالی هستند که زمان نقش مهم تری را ایفا می کند تا افراد قبل از آغاز سال نو در فضای نو استقرار یابند. به همین منظور با توجه به حجم بازسازی که ممکن است جزیی یا کلی باشد زمانی در حدود ۱۵ روز تا ۳ ماه باید در نظر گرفته شود.

بعد از بررسی و مشاوره و تخمین زمان باید هدف و درخواست از این بازسازی مشخص شود تا بر اساس آن منابع مالی موجود برنامه ریزی شود. تنوع بسیار زیاد در مصالح، دامنه وسیعی از هزینه را ایجاد می نماید که هماهنگی میزان بودجه و هدف در این راستا بسیار مهم است. پس از این مرحله و تهیه طرح مورد نظر عملیاتی اجرایی آغاز می شود تا انچه در روی کاغذ طرح شد به واقعیت پیوند بخورد و لازم است بر این تغییر نظارتی کامل انجام شود.

استفاده از نیروی ماهر و متخصص تضمین استفاده بهینه از زمان و بودجه را بدنبال دارد و طرحی راهگشا و سازگار را به ارمغان می آورد. لباسی نو که در اندازه قامت فضای شما دوخته شده و ارزش های آن را ارتقا می دهد. سامانه جامع صنعت ساختمان در مراحل مختلف این نو شدن با ارایه چند راهکار مقرون به صرفه که جدیدترین تکنیک های سال 1396 می باشند با شما است تا برای اهداف شما کارگشا باشد و با نیروهای متخصص گام به گام با شما پیش برود. پس در این نو شدن با ما همراه شوید.

مفهوم بازسازی یا renovate:

اساسا بازسازی به مفهوم بازگرداندن هرچیزی به وضعیت مطلوب است، دوباره نو کردن یا تعمیر برای احیا و قوت بخشیدن به آن است.
در دنیای ساخت و ساز، بازسازی به مفهوم رنگ آمیزی مجدد، تعویض وسایل و تجهیزات از جمله روکش دیوارها و کف فضاها، تعویض شیر آلات، به روز کردن تاسیسات در جهت مدرن شدن، تعویض کابیت آشپزخانه و پرده ها، نصب وسایل نور پردازی جدید است. حد اکثر تغییری که در ساختار صورت می گیرد حذف یا اضافه کردن دیوار است به طوری که ساختار کلی تغییری نکند، بلکه فضاها با استانداردهای جدیدی معرفی می شوند.
بازسازی خانه نه تنها به خانه جذابیت می بخشد، بلکه به ارزش خانه می افزاید. حتی اگر قصد فروش خانه را داشته باشید بازسازی در تسریع و نرخ فروش بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

راهکارهای بازسازی:

1-رنگ آمیزی مجدد دیوار ها

نخستین پیشنهاد ما در بازسازی خانه شما، تغییر رنگ دیوار ها به رنگ های روشن است. ترکیب رنگ سیاه و سفید در رنگ آمیزی دیوار خانه ها، روند طراحی های روز دنیا در سال جدید خواهد بود. اما رنگ سیاه فضا را اصطلاحا خفه کرده و تمامی نور طبیعی را جذب می کند. به جای این کار می توانید از کف پوش های به رنگ تیره، و از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوار خانه بهره ببرید.
تضاد ایجاد شده باعث ایجاد گرفتن حسی از یک خانه واقعی از فضا می شود. فراموش نشود که رنگ های روشن، نور طبیعی را در فضا منعکس کرده،  نیاز به استفاده از لامپ با ولتاژ بالا را کاهش می دهند و حس فضاهای کوچک را به فضایی بزرگ تر تغییر می دهند.

بازسازی

برای ایجاد خانه با حس و حال ایرانی به جای کفپوش از فرش های با نقش و نگار اصیل ایرانی استفاده کنید، چرا که فرش از عناصر تفکیک ناپذیر خانه های ایرانی است.

بازسازی

2-تعویض رانر یا فرش راه پله:

در خانه های ویلایی و بزرگ پله های خانه نخستین المان هایی است که هنگام قدم زدن در یک خانه به چشم می آیند. با استفاده از یک runner زیبا و مدرن می توانید جلوه ای تازه به خانه خود ببخشید. بهتر است runner را از رنگ های خیره کننده انتخاب کنید.

بازسازی رانر

برای خانه های ایرانی runner با نقش و نگار طرح های سنتی ایرانی نیز وجود دارد.

بازسازی

3-افزودن شومینه:

اگر در خانه خود شومینه ندارید، الان وقت آن رسیده است تا به فکر نصب یک شومینه در خانه خود باشید. شومینه می تواند در نقش یک نقطه کانونی در خانه عمل کند. مبلمان خود را به نحوی بچینید که شومینه در مرکزیت توجه قرار گیرد. شومینه های زیادی هم به سبک کلاسیک و مدرن موجود است.

بازسازی، شومینه

برای یک خانه ایرانی به جای استفاده از شومینه استفاده از کرسی های جدید و مدرنی که اخیرا توسط ژاپن تولید شده است نیز توصیه می شود. شاید این کرسی ها قابلیت و کاربری قدیم را به واسطه ظهور وسایل گرمایشی مدرن منازل نداشته باشند، اما نقش دکوری زیبایی خواهند داشت، جلوه خانه های ایرانی را به آنها باز گردانده و مکانی مناسب برای چیدمان سفره هفت سین خانه های شما نیز خواهند بود.

بازسازی، کرسی، هفت سین

4-قفسه بندی یک ضلع از دیوارهای خانه:

اگر با کمبود فضا مواجه نیستید در فضای نشیمن یا پذیرایی یک ضلع دیوار را سرتاسر قفسه بندی کنید و علاوه برکتاب، می توانید وسایل دکوری و تزیینی خود را در آن قرار دهید. به شما قول می دهیم که این ترفند، فضای خانه را بسیار صمیمی و دوست داشتنی خواهد کرد.

بازسازی

برای خانه های سنتی و ایرانی پیشنهاد می کنیم تا به یک عتیقه فروشی سر زده و یک صندوقچه، یک سماور ذغالی ، آینه و شمعدان قدیمی و اشیایی از این قبیل خریداری کنید و در یک گوشه از محیط خانه به عنوان دکور نگه دارید. 

5-تعویض کاشی ها وشیر آلات حمام:

در حمام های مدرن از تایل و کاشی های براق و رنگی استفاده کنید. استفاده از این تایل ها جلوه ای مدرن و شیک به حمام می بخشد.

بازسازی حمام

6-تعویض درب ورودی منزل:

درب ورودی منزل شما جایی است که نخستین و بیشترین تاثیر را بر روی میهمانان نوروزی خواهد داشت. اگر بودجه شما کافی است پس درب ورودی خانه را عوض کنید اگر نه می توانید با یک رنگ آمیزی نیز جلوه ای تازه به آن ببخشید.

باز سازی، درب ورودی

7-پرده های خانه را عوض کنید:

پرده های خانه از دیگر عناصری است که انتخاب آن در سبک و حس و حال فضای خانه بسیار تاثیر گذار است. بهتر است که پرده متناسب با رنگ مبلمان و دیوارها و همچنین سبک دکوراسیون خانه انتخاب شود. پرده های ساده و بدون نقش معمولا حس و حالی مدرن به فضا می دهند.

بازسازی

 پرده های طرح دار سنتی و سلطنتی نیز بیشتر مناسب فضاهایی هستند که ساکنین آن با فضاهای سنتی ایرانی عجین هستند. در طرح های ایرانی پیشنهاد می شود طرح قالی ها و پرده همخوانی داشته باشند.

بازسازی

8-تعویض کاشی ها و کابینت آشپزخانه:

برای آشپزخانه شما پیشنهاد می کنیم از تایل موزاییکی استیل که به تازگی وارد بازار ایران شده است برای بازسازی فاصله بین کابینت های ردیف بالا و پایین استفاده کنید. با یک انتخاب هوشمندانه از تایل های موزاییکی می توانید جلوه ای قیمتی تر از آنچه در واقعیت است را به آشپزخانه ببخشید.

بازسازی

به علاوه، بیشتر فضای آشپزخانه به کابینت های آن اختصاص داده می شود. اگر بودجه تعویض کل کابینت ها را در اختیار ندارید، با ورق های روکش کابینت موجود در بازار فضای آشپرخانه را دگرگون کنید.

9-تعویض پنجره های قدیمی:

یکی از راههای موثر در بازسازی خانه ها تعویض پنجره های قدیمی و به کار بردن شیشه های دو جداره است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، میزان آلودگی صوتی را به ویژه در شهرهای بزرگ و پر ترافیکی چون تهران کاهش می دهد.

10-تعویض اثاثیه کهنه و قدیمی:

کاری که اکثر خانواده ها هنگام عید نوروز انجام می دهند تعویض مبلمان خانه است. اگر مبلمان شما کهنه نشده و تنها پارچه برایتان یکنواخت شده است، می توانید با تغییر روکش آن جلوه ای تازه به فضای خانه ببخشید. اما اگر بر تعویض مبلمان اصرار دارید، لازم به ذکر است که در تقابل با مبلمان های مدرن، مبلمان های سنتی و به ویژه مبل قالی در بازار موجود است که برای خانه های ایرانی مناسبترند.

بازسازی

11-استفاده از کاغذ دیواری و پنل های مدرن سه بعدی برای پوشش دیوار:

برای جلوه بخشیدن به فضاهای بی روح، می توان از کاغذ دیواری های طرح دار یا پنل های سه بعدی برای پوشش یک ضلع فضای نشیمن یا پذیرایی استفاده کرد.
طبیعی است می توانید برای خانه های ایرانی از ابزار ها و گچ بری با طرح تندیس ها و نمادهای ایرانی برای ساخت محدوده قاب عکس روی دیوار، دور درب و پنجره ها، روی سقف و … بیشتر بهره ببرید.

بازسازی

12-نورپردازی هوشمندانه فضاها:

یک نورپردازی هوشمندانه در سراسر خانه می تواند در روح بخشیدن به فضای خانه بسیار موثر عمل کند. راهکارهای زیادی برای نورپردازی فضاهای خانه وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از نور های فلوئورسنتی در زیر کابینت است. این جدید ترین شیوه نورپردازی در آشپزخانه ها است.
استفاده از نورپردازی روی دیوار با ابزار روشنایی به شکل فانوس برای فضاهای سنتی و ایرانی نیز توصیه می شود.

بازسازی

13-گلکاری باغچه ها و فلاور باکس ها:

زیباترین کاری که می توانید برای بازسازی فضای خانه خود انجام دهید کاشت گیاهان، گل ها و درختان تزیینی در باغچه منزلتان است. قطعا یک باغچه سر سبز و زیبا، بوی عید و بهار را با خود به خانه شما خواهد آورد.

بازسازی

منبع:

idealhome

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا