مقالات کارگشا

راهنمای جامع عیب یابی پکیج آریستون به همراه لیست کد خطاها

شرکت آریستون یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه پکیج است. این شرکت دوستدار محیط زیست جایگاه ویژه‌ای در میان مالکان منازل پیدا کرده است. با توجه به این‌که پکیج هم ممکن است مانند هر دستگاه دیگری با مشکل مواجه شده و به درستی کار نکند، در این مطلب قصد داریم راهنمای عیب یابی پکیج آریستون را با هم بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با کارگشا همراه باشید.

کدهای خطای پکیج آریستون

پکیج‌های آریستون امروزی که بازار موجود هستند، اکثراً مجهز به نمایشگر خطا می‌باشند که در صورت بروز خطا و مشکلی در عملکرد پکیج، کد خطایی را بر روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهند و شما می‌توانید پس از پی بردن به علت خطا به عیب یابی پکیج آریستون خود بپردازید. در ادامه برخی از رایج‌ترین کدهای خطایی که بر روی صفحه نمایش پکیج‌های این برند ممکن است ببینید، را به همراه علت خطا معرفی کرده‌ایم.

علت خطا

کد خطا

کلید حرارتی فعال شده است.

101

اختلالاتی در حسگر فشار آب به وجود آمده است.

102

عدم وجود آب در پکیج و یا اختلال در دمای پکیج

103, 104, 105 ,106 ,107

فشار آب به سرعت کاهش پیدا کرده است.

108

فشار سیستم بیش از 3BAR  افزایش یافته است.

109

برای نمایش خطا در NTC (رفت گرمایش) است.

110

خطا در NTC برگشت گرمایش

112

اختلال در عملکرد حسگر بیرونی پکیج آریستون به وجود آمده است.

114

قطع شدن حسگر گرمایش از کف

116

دمای حسگر رفت و برگشت

118

اختلال در NTC مصرفی

201

اختلال در NTC منبع ذخیره به وجود آمده است.

203

اختلال در حسگر کلکتور خورشیدی وجود دارد.

204

کلکتور خورشیدی بیش از حد مجاز گرم شده است.

207

پایین بودن دمای کلکتور خورشیدی

208

منبع ذخیره پکیج بیش از حد گرم شده است؛ باید دما را کنترل شود.

209

اختلال مربوط به صفحه نمایش برد پکیج می‌باشد.

301

 ارتباط بین صفحه نمایش و برد اصلی با مشکل مواجه شده است

302

خطا مربوط به برد اصلی پکیج آریستون است.

303

دکمه ریست پکیج بیش‌تر از پنج بار در 15 دقیقه فشرده شده و باعث اختلال در عملکرد آن شده است.

304

اختلال در عملکرد پکیج

305, 306, 307

خطا در بخش حسگر اتاقی سیستم پکیج به وجود آمده است.

407

عدم تشکیل شعله در پکیج

501

گاز پکیج باز است ولی شعله در آن تشکیل نمی‌شود.

502

پایین بودن سرعت حرکت فن

604

پرشر سوئیچ دود فعال است و غیر فعال نمی‌شود.

607

 اتصال کوتاه شدن حسگرها مختلف پکیج

701, 702, 703, 704

دمای ناحیه 2 پکیج بسیار افزایش یافته است.

706

عیب یابی پکیج آریستون

همه پکیج‌ها با هر برندی که تولید شده باشند، با مشکلاتی روبرو خواهند شد. برخی از این مشکلات به راحتی قابل حل هستند و برخی دیگر نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه آسیب دیده دارند. در این بخش می‌خواهیم راهنمای عیب یابی پکیج آریستون برای برخی از رایج‌ترین مشکلات آن را بررسی کنیم.

روشن نشدن پکیج

پکیج با سیستم برق، گاز و آب در ارتباط مستقیم است و طبیعتاً مشکل در هر یک از این سیستم‌ها می‌تواند علت روشن نشدن دستگاه پکیج باشد. قبل از دست‌کاری کردن دستگاه خود، ابتدا وضعیت فشار آب، برق و فشار گاز خانه را بررسی کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، باید جرقه پکیج را بررسی کنید؛ زیرا خرابی جرقه نیز باعث روشن نشدن پکیج می‌شود. اگر مشکل از جرقه هم نبود، ممکن است مشکل از خود دستگاه باشد؛ در چنین شرایطی بهتر است از نمایندگی‌های پکیج آریستون و یا از یک متخصص کمک بگیرید.

سر و صدای زیاد پکیج

در عیب یابی پکیج آریستون برای ایجاد سر و صدا احتمالاً هوا گرفتن پکیج را باید در نظر داشته باشید. برای بر طرف کردن این مشکل باید اتصالات و لوله‌های پکیج را هواگیری کنید.

بیشتر بخوانید: چرا پکیج صدا می دهد؟ علت صدای انفجاری، تق تق و شر شر آب چیست؟

 گرم نشدن آب پکیج

گرم نشدن آب پکیج می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد: یکی از این علت‌ها می‌تواند کم بودن شعله باشد که در اثر کم بودن فشار گاز و یا دور بودن جرقه از شعله ممکن است اتفاق بیافتد. خرابی پمپ و خرابی برد دستگاه نیز می‌تواند از دیگر علت‌های گرم نشدن آب پکیج باشد.

برای عیب یابی پکیج آریستون در خصوص گرم نشدن آب، اگر برد یا پمپ دستگاه خراب باشد، باید از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید زیرا این کار نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد و در صورتی که به درستی انجام نشود، هزینه‌های سنگینی را به بار بیاورد.

کاهش فشار آب پکیج

کاهش فشار آب پکیج می‌تواند به علت مشکل آب ساختمان باشد. قبل از هر اقدامی برای عیب یابی پکیج آریستون در این خصوص، ابتدا فشار آب ساختمان را بررسی کنید. علت‌های دیگر کاهش فشار آب در پکیج می‌تواند نشت آب از لوله‌های ساختمان یا رسوب گرفتن پکیج و یا هوا گرفتن آن باشد.

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم کاهش فشار آب پکیج می‌تواند به دلیل مشکل پمپ گردش آب یا رسوب گرفتن لوله‌ها باشد. در صورت جرم گرفتن و زنگ‌زدگی پکیج فقط یک متخصص قادر به تعمیر یا تعویض پمپ و از بین بردن گرفتگی لوله‌ها است. در نتیجه برای حل این مشکل باید کار را به متخصص سپرد.

اگر با فشار کم آب در پکیج روبرو شدید، ابتدا فشار آب ساختمان را کنترل کنید؛ در صورت مناسب بودن فشار آب ساختمان، این مشکل را با یک متخصص در میان بگذارید.درست است که در حین عیب‌یابی پکیج آریستون، مشکلاتی مانند افزایش فشار کم آب را خود شما می‌توانید حل کنید، ولی اکثر مشکلات باید توسط یک متخصص حرفه‌ای برطرف شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پکیج برای آپارتمان مسکونی؛ بهترین مارک پکیج کدام است؟

روشن شدن انفجاری پکیج

در عیب یابی پکیج آریستون برای مواردی که دستگاه به صورت انفجاری روشن می‌شود، با دلایلی مختلفی ممکن است روبرو شوید. یکی از این علت‌ها شاید فاصله افتادن بین جرقه زن و شعله باشد. ضعیف شدن جرقه‌زن و یا مسدود بودن سوراخ‌های شعله هم می‌تواند دلیل دیگری برای بروز این مشکل شود.

نقص برد پکیج اریستون

برد به عنوان کنترل کننده عملکرد تمامی قطعات دستگاه، هم‌زمان با روشن شدن دستگاه و شروع به کار آن، فعال می‌شود و شروع به دریافت و ارسال سیگنال به تمامی قطعات الکتریکی در سیستم می‌کند. به همین علت اگر این برد به هر دلیلی دچار مشکل شده باشد، برای عیب یابی پکیج آریستون خود باید دستگاه را تا زمان رفع کردن مشکل یا تعویض قطعه خاموش نگاه دارید.

چگونه مشکل برد PCB را برطرف کنیم؟

برای عیب‌یابی پکیج آریستون، مشکلات مربوط به برد PCB فقط باید توسط یک متخصص با تجربه بررسی شود. رفع خطاهای برد PCB در پکیج آریستون یک فرایند تخصصی است که بدون داشتن علم و تخصص کافی نه تنها برد تعمیر نمی‌شود، بلکه امکان دارد به دیگر اجزا نیز صدمه وارد شود و در نهایت متحمل هزینه زیادتری بشوید.

برد PCB وظیفه فرمان دادن و کنترل کار کردن پکیج را به عهده دارد .سوئیچ فشار هوا از اجزای اصلی و اساسی پکیج‌ است. وظیفه سوئیچ فشار هوا خارج کردن گازهای مضر تولید شده بر اثر فعالیت پکیج از طریق دودکش است. اگر سوئیچ فشار هوا خراب شود، به این معنی است که فعالیت پکیج ایمن نیست؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز خطر، پکیج قفل می‌شود.

بیشتر بخوانید: عیب یابی پکیج آماتیس همراه با لیست کد و خطاها

 

خرابی فن و پرشر سوئیچ هوا و یا انسداد دودکش در پکیج

در صورتی که گازهای خطرناک ناشی از احتراق دستگاه به دلیل اختلال در فن و پرشر سوئیچ هوا و یا انسداد دودکش به خوبی دفع نشوند، سنسورهای دستگاه دستور خاموشی پکیج را صادر کرده و تا زمان رفع مشکل، دستگاه روشن نخواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه و مهارت کافی را ندارید، برای بررسی مشکلات و عیب یابی پکیج آریستون از یک متخصص کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع عیب یابی پکیج بیاسی همراه با کد خطاها

وجود رسوب در لوله‌ها و شوفاژ‌ها

ممکن است پکیج یا مدار آب آن، دچار گرفتگی ناشی از رسوبات حاصل از املاح آب، شده باشد. گاهی پکیج به دلیل نبود آب کافی در سیستم گردش آب، توانایی روشن ماندن خود را از دست می‌دهد و بلافاصله خاموش می‌شود.

روشن نشدن چراغ پیلوت پکیج

اگر چراغ پیلوت به دلایلی متعددی چون خرابی ترموکوپل و یا بسته بودن شیر گاز، روشن نباشد، دستگاه نیز روشن نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع عیب یابی پکیج ایستاتیس به همراه لیست کد خطاها و دفترچه راهنما

سخن آخر

تا به این‌جا سعی کردیم راهکارهایی را برای عیب یابی پکیج آریستون و برطرف کردن مشکلات احتمالی آن را معرفی کنیم. اگر شما در منزل خود از این برند پکیج استفاده می‌کنید و راهکارهای دیگری در خصوص عیب یابی دستگاه بلد هستید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کارگشا سامانه آنلاین خدمات ساختمانی است; شما می‌توانید با کیفیت‌ترین خدمات ساختمانی را از متخصصین مورد اعتماد دریافت کنید. ما با بررسی دقیق درخواست‌های شما، بهترین متخصصین را متناسب با درخواست شما پیشنهاد می‌دهیم. به علاوه، شما در کارگشا می‌توانید از قیمت‌های بروز مصالح، تجهیزات و دستمزد انجام کارها مطلع شوید، مطالب تخصصی ساختمانی را مطالعه کنید و اطلاعات ساختمانی موردنیاز خود را دریافت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا