مقالات کارگشا

راهنمای انتخاب رنگ های آرامش دهنده اتاق خواب

رنگ‌های آرامش بخش از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب‌های دخترانه و پسرانه یا نوجوانانه و بزرگسالانه هستند. رنگ‌های آرامش بخش به دلیلی روانشناسی که دارند با روحیات بسیاری از افراد سازگاری دارند و به فضای اتاق خواب هم همخوانی دارند. در ادامه به معرفی بهترین رنگ‌های آرامش بخش اتاق خواب پرداخته شده است.

آبی کمرنگ

راهنمای انتخاب رنگ های آرامش دهنده اتاق خواب

آبی کمرنگ از بهترین رنگ‌های آرامش بخش برای اتاق خواب است. دیواری به رنگ گل سنبل با طیفی از آبی کمرنگ، کاملاً باشکوه و آرامش بخش بوده و خسته کننده نیست. می‌توان به دیوار اتاق خواب، زمینه‌ای با رنگ بنفش کمرنگ اضافه کرد تا اثر آرام بخش آن در اتاق احساس شود. این رنگ یکی از رنگ‌های رؤیایی است که بر روحیه شما تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر روانشناسی کدام است؟ بدترین رنگ کدام است؟

سفید ملایم

برای داشتن اتاق خوابی کاملاً آرامش بخش، از قدرت رنگ سفید غافل نشوید. دیوارهای سفید باعث می‌شوند اتاق خواب‌های کوچک، بزرگ به نظر برسند و فضای آرام ایده آلی را برای افکار مشوش ایجاد کنند. با این حال، رنگ سفید می‌تواند کسل کننده باشد، بنابراین به فکر قرار دادن بالش‌های رنگی، فرش یا کارهای هنری باشید تا شادابی را به اتاق خواب خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای بخش های مختلف خانه از اتاق و پذیرایی تا آشپزخانه و حمام

آبی – خاکستری

این رنگ نیز از بهترین رنگ‌های آرامش بخش برای اتاق خواب است. آیا به دنبال ایده‌هایی برای اتاق خواب آبی هستید؟ رنگ آبی – خاکستری به اتاق خواب، نظم و نیرویی ملایم می‌بخشد و آن را برای افرادی که به مکان‌های منظم و تمیز اهمیت می‌دهند، ایده آل می‌کند. به یاد داشته باشید اگرچه آبی تیره می‌تواند در یک فضای کوچک خسته کننده به نظر برسد، اما آبی – خاکستری محیطی آرامش بخش را ایجاد می‌کند. از رنگ آبی تیره در قطعات کوچک تزئینی استفاده کنید.

آبی دریایی

با این رنگ، هر بار که وارد اتاق خواب می‌شوید، خود را در کنار اقیانوس مجسم می‌کنید. آبی دریایی نشان دهنده صلح و آرامش بوده و آن را به انتخابی مناسب برای داشتن اتاق خوابی آرام تبدیل کرده است. با این حال، لازم به یادآوری است که سبک‌های ملایم به کمی ظرافت نیاز دارند. اضافه کردن دیواری با رنگ دیگر یا استفاده از مواردی مانند قاب عکس با رنگ تیره را برای تنوع بخشیدن به اتاق خواب در نظر بگیرید.

بنفش کمرنگ

در حالی که بنفش پررنگ با ناراحتی و ناامیدی همراه است، سایه‌های روشن‌تر بنفش، احساس صلح و آرامش را ایجاد می‌کنند. بنفش کمرنگ به عنوان رنگ دیوار یا رنگ مکمل دیوار، برای رنگ‌های خنثی به خوبی عمل می‌کند، اما مراقب باشید که در استفاده از آن بیش از حد زیاده‌روی نکنید. می‌توان از این رنگ در فرش، قاب‌های دیواری و یا پتو استفاده کرد.

صورتی مایل به خاکستری

این رنگ صورتی از بهترین رنگ‌های آرامش بخش برای اتاق خواب است. در حالی که رنگ صورتی به طور کلی زنانه‌تر است، اما صورتی مایل به خاکستری برای هر اتاق خواب، رنگی آرامش بخش است. اگر فردی هستید که نسبت به چیزهای ناشناخته ترس دارید، صورتی مایل به خاکستری به عنوان رنگ دیوار یا رنگ مکمل دیوار، به ایجاد احساس امنیت کمک می‌کند. این رنگ همچنین به عنوان رنگ مکمل برای دیوارهایی با رنگ کمرنگ، عالی است. می‌توان از لامپ یا چراغ خوابی به همین رنگ نیز در اتاق خواب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه کدام است؟ از رنگ صورتی و زرد تا یاسی و آبی

بژ خنثی

آرام‌ترین طیف رنگ در گروه خنثی، قهوه‌ای مایل به زرد یا بژ است. اگر مشغله فکری زیاد یا برنامه روزانه پرتنشی دارید، برای خواب آرام شبانه، دیوارهایی با رنگ خنثی را انتخاب کنید. از آنجا که رنگ‌های خنثی می‌توانند کمی بی‌روح باشند، در دیوار مکمل از رنگ‌هایی مانند سبز دریایی، خاکستری یا سبز نعنایی استفاده کنید.

سبز مریم گلی

سبز مریم گلی نمایانگر طبیعت است و از این طریق نمادی برای جوان‌سازی و آرامش است. در بسیاری از فرهنگ‌ها، رنگ سبز با خوش شانسی و تازه‌سازی همراه است. از گیاهان خانگی استفاده کنید تا طبیعت واقعی را به اتاق خواب خود بیاورید. گیاهان برگ‌دار، گلدان‌های تزئینی و حتی گیاه بامبو می‌تواند اتاق خواب شما را کامل کند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر روانشناسی کدام است؟ بدترین رنگ کدام است؟

زرد روشن

رنگ زرد آبی از بهترین رنگ‌های آرامش بخش برای اتاق خواب است و یکی از درخشان‌ترین رنگ‌هاست که آن را به انتخابی عالی برای اتاق خواب تبدیل می‌کند تا به سرحالی و سرزندگی شما کمک کند. به خاطر داشته باشید از رنگی با طیف ملایم‌تر نیز استفاده کنید که متناسب با رنگ زرد باشد. استفاده از رنگ‌های پررنگ در عکس‌های روی دیوار، قاب و مبلمان کمک می‌کند تا اتاق خواب جلوه‌ای زیباتر داشته باشد.

نارنجی کمرنگ

رنگ نارنجی با انرژی بدنی و قدرت عاطفی مرتبط است. برای اتاق خواب‌های اصلی، بهتر است رنگ نارنجی خنثی مانند زردآلویی، هلویی یا قرمز – نارنجی روشن را انتخاب کنید. می‌توان برای تزئین اتاق خواب از گلدان‌های تزئینی یا شمعدانی‌های سفارشی استفاده کرد.

خاکستری خنثی

ترکیب رنگ خاکستری در اتاق خواب اصلی، نقش مهمی برای ایجاد آرامش دارد. خاکستری رنگی بدون احساس است که به تعادل احساسات کمک می‌کند. دکور یا دیوار مکمل به رنگ خاکستری خنثی، احساس راحتی را به هر اتاق خوابی منتقل می‌کند. قاب عکس سفید، گیاهان آپارتمانی سبز رنگ و یا حتی بالش‌های کمرنگ، باعث تعادل این رنگ می‌شوند.

قرمز

انتخاب رنگ قرمز مناسب در اتاق خواب می‌تواند تفاوتی در طراحی ایجاد کند. قرمز مایل به قهوه‌ای می‌تواند به تمرکز افکار و آرامش ذهن کمک کند. می‌توان از رنگ قرمز ملایم برای ایجاد حس گرما و آرامش در اتاق خواب اصلی یک خانه روستایی استفاده کرد. هنگام استفاده از رنگ قرمز، دیوارهای مکمل چوبی، پتوهای خواب‌دار مجلل و مبلمان بزرگ را نیز لحاظ کنید.

طلایی

طلایی به عنوان رنگ ثروت، موفقیت یا نعمت شناخته می‌شود. اما در اتاق خواب باید از رنگ طلایی به میزان کمی استفاده شود. استفاده بیش از حد از رنگ طلایی می‌تواند خسته کننده باشد، در حالی که دیوارهای مکمل طلایی رنگ می‌تواند به شما در فکر کردن در مورد فراوانی و موفقیت کمک کند. می‌توان برای ایجاد احساس آرامش در اتاق خواب، یک اثر هنری با قاب طلایی به دیوار آویزان کرد یا چراغی به رنگ طلایی در اتاق اضافه کرد.

خاکستری مایل به قهوه‌ای

آیا خاکستری مایل به قهوه‌ای با اتاق خواب مرتبط است؟ کاملاً!

اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را فنگ شویی کنید، خاکستری مایل به قهوه‌ای می‌تواند احساس آرامش و کنترل را ایجاد کند. می‌توان از این رنگ به عنوان رنگ دیوار استفاده کرد و با کارهای هنری رنگارنگ و گلدان‌های فانتزی، اتاق خواب را تزئین کرد.

فیروزه‌ای

اگر به دنبال رنگی هستید که موجب خلاقیت و آرامش فکری شود، رنگ فیروزه‌ای می‌تواند همان رنگ موردنظر شما باشد. ترکیب آبی و زرد می‌تواند سرزندگی را ایجاد کند. فرش‌هایی با طرح زیگزاگ، قاب عکس‌های چوبی یا دیوار مکمل به رنگ صورتی ملایم، دکوراسیونی ایده آل برای دیوارهایی با رنگ فیروزه‌ای است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا