مقالات کارگشا

راهنمایی در انتخاب متریال جهت بازسازی خانه مسکونی

در این مقاله می خوانید:

1- انتخاب متریال برای بازسازی خانه با هدف زندگی شخصی در آن
2- انتخاب متریال برای بازسازی خانه با هدف اجاره دادن خانه
3- انتخاب متریال برای بازسازی خانه با هدف فروش خانه

برای انتخاب مصالح مصرفی و متریال مورد نیاز برای بازسازی خانه باید بدانید هدفتان از بازسازی چیست؟ آیا می خواهید فضای خانه خود را بزرگ تر کنید؟ آیا می خواهید آن را زیباتر کنید؟ آیا قصدتان اجاره دادن و یا فروختن خانه با قیمت بالاتر است؟ لازم است ابتدا هدف خود را از بازسازی خانه مشخص کنید تا انتخاب بهتری از متریال داشته باشید. این کار شما را از صرف هزینه های بالا برای خرید متریال غیر ضروری در امان نگاه می دارد. برای روشن شدن این قضیه تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

1- انتخاب متریال برای بازسازی خانه با هدف زندگی شخصی در آن

اگر خانه ای که در آن ساکن هستید را می خواهید بازسازی کنید پس هدف شما تعویض لوازم فرسوده و کهنه با لوازم و متریال جدید، زیبا و با کیفیت و ایجاد فضایی جدید و نو است. اما بازه قیمت متریال مورد نیاز با توجه به برندهای ایرانی، چینی، ترک و اروپایی بسیار وسیع است و شاید ندانید که از چه برندی و با چه قیمتی استفاده کنید. برای این کار شما به یک مشاور و مهندس خلاق و حرفه ای در امر بازسازی نیاز دارید تا برای خرید متریال شما را راهنمایی کند. اما این راهنمایی از کجا سرچشمه می گیرد؟

اگر دوست دارید تغییر سبک دهید و خانه خود را از حالت سنتی یا کلاسیک به حالت مدرن تبدیل کنید باید در سقف نورپردازی مخفی کار کنید که با کناف، شلنگ LED و تعدادی هالوژن این کار را انجام خواهد شد اما اگر سبک خانه کلاسیک است پس باید گچبری های سقف زیباتر شود و همچنین می توانید از پتینه کار برای ایجاد طرح های زیبا در سقف استفاده کنید. در حال حاضر گچبری های آماده از جنس PVC با طرح های بسیار شیک در بازار موجود می باشد که برای نصب آنها از چسب مخصوص استفاده می شود و روی آن رنگ آمیزی می گردد.

کابینت های آشپزخانه می تواند با توجه به قیمت به ترتیب از ارزان به گران از جنس MDF ساده، MDF هایگلاس، ممبران و تمام چوب باشد که برای سبک مدرن از MDF هایگلاس و برای آشپزخانه های به سبک کلاسیک از ممبران و تمام چوب استفاده می گردد. برای انتخاب صفحه روی اپن کابینت نیز به ترتیب قیمت می توان از صفحه MDF، سنگ گرانیت، کورین و کوارتز استفاده نمود. سنگ کوارتز بسیار گران اما با دوام و با کیفیت است و طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی دارد.

سرامیک کف و دیوار آشپزخانه می تواند از برندهای درجه یک ایرانی و یا چینی استفاده گردد، سرامیک های اروپایی قیمت بسیار بالایی دارد و برای خانه های لوکس و پنت هاوس ها استفاده می گردد. کاشی و سرامیک کف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام نیز به همین ترتیب می تواند خریداری گردد. البته باید این نکته را بدانید که بازسازی فقط در خرید متریال درجه یک و یا لوکس خلاصه نمی شود و حتما نیاز به یک نصاب، بنا، تعمیر کار، کابینت کار، نقاش و … حرفه ای و با تجربه برای کار کردن و انجام کار بازسازی نیاز خواهید داشت ضمن اینکه تمامی این استاد کاران باید زیر نظر یک مهندس با تجربه و حرفه ای در امر بازسازی فعالیت کنند.

برای نقاشی خانه خود اگر کار درجه یک مدنظر دارید از رنگ های مولتی کالر استفاده کنید اما اگر کیفیت رنگ برایتان مهم نیست رنگ پلاستیک گزینه ارزان و مناسبی است.

متریالی که در کف استفاده می شود سنگ، سرامیک، کفپوش های PVC، پارکت، موکت، لمینیت با بازه های قیمتی متفاوت می باشد. سنگ عمر و دوام بسیار بالایی دارد و البته زیبایی خاص خود را دارد که بعد از گذشت چند سال از عمر آن می توان با ساب زنی مجدداً به آن جلا بخشید. کفپوش، پارکت و لمینیت با رنگ بندی های متنوع نیز در کف استفاده می شود که بر اساس رنگ لوازم منزل می توان آن را انتخاب نمود.

شیر آلات انتخابی در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز می تواند از برندهای درجه یک ایرانی و یا برندهای لوکس و با دوام اروپایی انتخاب گردد. برای اطلاع از قیمت ها به مقاله هزینه بازسازی در همین سایت مراجعه فرمایید.

2- انتخاب متریال برای بازسازی خانه با هدف اجاره دادن خانه

اگر خانه ای را با هدف اجاره دادن می خواهید بازسازی کنید نیاز نیست هزینه زیادی برای بازسازی انجام دهید. اگر قسمتی خراب شده که می توان آن را ترمیم کرد پس نیاز به خرید جدید نخواهید داشت و فقط کافیست با تعمیر کار مربوطه کار را به پایان برسانید، اما اگر هدف بوجود آوردن تغییر در قسمتی است (مانند تخریب دیوار و یا تعویض کابینت ها) نیاز به خرید متریال لازم و جدید دارید ولی خرید همین متریال جدید لازم نیست با صرف هزینه بالا انجام گیرد. برای مثال اگر هدف تعویض کابینت ها است نیاز نیست از کابینت ممبران برای خانه اجاره ای استفاده کنید زیرا هزینه آن بسیار بالاتر از هزینه کابینت MDF ساده است.
یا برای تعویض شیر آلات حمام و سرویس بهداشتی از برندهای درجه 2 ایرانی نیز می توانید بهره ببرید. بطور کلی خانه ای که قرار است اجاره داده شود، برای بازسازی آن فقط روبراه بودن سیستم سرمایش و گرمایش و رنگ آمیزی کافیست و البته رنگ آمیزی چون در خانه اجاره ای معمولا هر 3 سال یکبار انجام می گیرد نیاز نیست از رنگ های گران استفاده شود و رنگ روغنی یا پلاستیک مناسب تر است.

3- انتخاب متریال برای بازسازی خانه با هدف فروش خانه

خانه ای را که قرار است بعد بازسازی به فروش برسانید باید مانند یک خانه نوساز بازسازی کنید. این موضوع به بالاتر رفتن قیمت فروش خانه کمک قابل توجهی خواهد نمود. در این نوع بازسازی هر چه بیشتر هزینه کنید، نفع بیشتری از فروش خانه خواهید برد. حتی اضافه نمودن برخی از آپشن ها مانند ایجاد باربکیو در تراس، ایجاد تراس سبز، استفاده از سیستم بی ام اس، ایجاد نورپردازی زیبا هم در آشپزخانه برای کابینت ها و هم در هال و پذیرایی، استفاده ار کفپوش های شیک برای کف اتاق خواب ها، استفاده از سرامیک یا سنگ با رنگ خاکستری روشن در کف، استفاده از اکسسوری های زیبا در حمام و سرویس بهداشتی و هر آنچه که باعث آپشنال شدن و زیبا شدن خانه توسط بازسازی شود به فروش سریع تر و با قیمت بالاتر کمک خواهد نمود.

جهت محاسبه دقیق و مشاوره رایگان هزینه بازسازی ساختمان خود می توانید به بخش مشاوره آنلاین کارگشا مراجعه فرمایید یا در قسمت نظرات همین صفحه پیغام بگذارید و اگر می خواهید دیگران نیز این مطلب را بخوانند از طریق شبکه های اجتماعی روبرو، آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبطی که پیشنهاد می شود مطالعه کنید:

5 دلیل مهم برای بازسازی ساختمان مسکونی

بازسازی آشپزخانه شامل چه مواردی است؟

بازسازی نمای ساختمان مسکونی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا