مقالات کارگشا

خانه فردی-خانه باغ طراحی شده توسط jan šépka

این مجموعه در جمهوری چک  و توسط jan šépka طراحی شده است. این معمار قبلا عضو گروه معماران HŠH بوده است. در این پروژه او دست به طراحی خانه ای غیر متعارف زده است که به نظر می رسد در بالای زمین شناور است. همانطور که از نام آن پیداست این خانه در وسط باغی قرار گرفته است که توسط شش درخت غولپیکر احاطه شده است که روی یک شیب واقع هستند و به دره زیرین احاطه و دید دارد. در این بنای سه طبقه و مسکونی، مقیاس و ویژگی های کلی به گونه ای است که با محیط طبیعی پیرامونی خود ادغام شده است. 

این خانه توسط یک پایه فولادی نگه داشته شده است و پلان این خانه در طبقات متغیر است. فضای نشیمن در طبقه همکف واقع است جایی که ارتفاع دو برابر در نظر گرفته شده و دید به محیط بیرونی را به حد اکثر می رساند. یک آشپزخان، اتاق خواب و حمام همچنین در طبقه همکف قرار دارند. دسترسی از طبقه همکف به اول از طریق جعبه پله ای فراهم می شود که از نشیمن به وسط اتاق خواب مستری در طبقه اول وصل می شود. یک اتاق کار خصوصی نیز در طبقه دوم واقع است به طوری که از کف تا سقف آن پنجره تعبیه شده و دید نور روز کافی برای این فضا تامین می کند.

مصالح غالب این مجموعه چوب بوده که با لایه از از بتن پوشیده شده است. قبل از آنکه کار ساخت و ساز در سایت شروع شود تیر ها با دقت و با دستگاههای سه بعدی برش داده شدند و نتیجتا برنامه ساخت و ساز آسانتر و کار آمدتر انجام شد. به جهت حصول اطمینان از مقامت سازه این مجموعه، هنگام ساخت شکل نامنظم آن به مثلث های مسطح تقسیم شده است. قابل توجه است که فضای خارجی با عایق پلی اورتان پوشش داده شده است.

فضاهای بیرونی مربوط به این مجموعه را در ویدئوی زیر ببینید:

فضاهادرونی مربوط به این مجموعه را در ویدئوی زیر ببینید:

منبع:

DEZEEN

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا