مقالات کارگشا

خانه تراس، بلندترین سازه ساخته شده از چوب هیبرید در ونکوور

خانه ای19 طبقه و طراحی شده توسط Shigeru Ban، تحت عنوان بلند ترین سازه ساخته شده از چوب هیبرید شناخته می شود. این بنا با کاربری مسکونی در ونکوور، شمال آمریکا پی ریزی شده است که در سال 2020 قرار است که ساخت آن کامل شود. این بنا همچنین در تجلیل از میراث آرتور اریکسون و ساختمان همیشه سبز مجاور آن ساخته شده است.

این بنا به نام «خانه تراس» شهرت یافته است و در واقع نخستین پروژه ژاپنی ساخته شده در کانادا می باشد.

خانه تراس

این طرح جدید سیمبیوتیک که در بندر زغالسنگ ونکوور واقع است، در مجاور ساختمان همیشه سبز قرار دارد و به نظر می رسد به طور ارگانیک از میدان و ساختمان همیشه سبز آرتور اریکسون استخراج شده ، به عنوان یک بنای شاخص شهری تعریف شده است، و دارای تراس هایی به شکل باغ است که سقف آنها به سمت اقیانوس شیبدار می باشد.

با تقلید از هندسه ساختمان همیشه سبز مجاور، و اقتباس از طرح بنیادی آن، حسی ایجاد می شود که گویی ساختمان Ban از دل ساختمان اریکسون زاده شده است. معمار، ساختمان همیشه سبز را با طرح خود کامل کرد و در نهایت از طرحی رو نمایی خواهد شد که ترکیبی از دو ساختمان است.

خانه تراسخانه تراس

طرح Ban از خطوط موجود در طرح همیشه سبز، با فرم پلکانی بتنی و همچنین سقف های 45 درجه ای نه طبقه آخر پیروی می کند.

فضاهای داخلی دارای ارتفاع لازم برای فضای تجاری است، از حداکثر نور طبیعی برخوردار است و دید به اقیانوس مقابل را فراهم می کند. 

بالکن های بلند، طویل و بتنی ساختمان همیشه سبز به همراه پیچک های آویخته شده اش، به آسانی تا تراس های همسایه امتداد می یابند، و این حسی چون ملاقات صمیمانه مادر و فرزند در قالب همسایگی ایجاد می کند.

در خانه تراس، هر یک از واحد ها دارای یک چشم انداز به خط آسمان گسترده ای در مقابل خود می باشد و این در حالی است که تراس های بیرونی یک فضای بازی ایجاد می کند که از طریق فضای نشیمن، اتاق های خواب و حمام ها به آن دسترسی وجود دارد.

خانه تراس

تراس ها از نور طبیعی بهره می برند و این فضا از تایل های پرسلن پوشیده شده است به نحوی که با فضای درونی سفید و کف پوشیده شده از چوب بلوط هماهنگ است.
جداره های از کف تا سقف پوشیده شده از شیشه های تا شو شرایط زیست هم برای محیط درون و هم بیرون درب را فراهم می کند. طرح این جداره ها به جهت ایجاد حریم خصوصی و انحصاری بودن فضا ها است. 

منبع:

wallpaper

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا