مقالات کارگشا

تعمیرکار کولر آبی کیست و در چه صورت به تعمیرکار نیاز داریم؟

فصل تابستان همیشه با داغ شدن بازار کولرهای آبی و گازی مصادف می‌شود. با کمی گرم شدن هوا، همه به تب و تاب می‌افتند، بعضی کولری نو می‌خرند و بعضی هم کولر قدیمی خود را به کار می‌گیرند. کولرهای آبی هر سال نیاز به یک سری تعمیرات و سرویس کاری دارند تا بتوانند کارایی بهترین داشته باشند و به این منظور هم مجبور به کمک گرفتن از تعمیرکار کولر آبی هستیم. در ادامه این مطلب از کارگشا، با شرح وظایف و خدمات تعمیرکاران کولرهای آبیبا ما همراه باشید.

تعمیر کولر آبی شامل چه کارهایی می‌شود؟

شاید بسیاری از خود بپرسند که کولر آبی به چه تعمیراتی نیاز دارد. خب در پاسخ باید گفت که تعمیرات کولر شامل کارهای مختلفی از جمله تعویض و تعمیر دینام یا همان پمپ آب، تعویض و تعمیر موتور، رفع هر گونه نشت از مخزن آب کولر و تعویض پوشال‌های سه طرف کولر گازی می‌شود. البته برخی از این عملیات‌ها شاید نیاز به دانش فنی خاصی نداشته باشد و خودتان به تنهایی از عهده آن برآیید، اما خب کارهایی مانند تعمیر موتور، مطمئناً به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه نیاز دارد.

ثبت درخواست «تعمیرکار کولر آبی» در سامانه کارگشا

تعمیرکار کولر آبی کیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، برای برخی از تعمیرات کولر آبی ناچارا باید از نیروهای متخصص یا همان تعمیرکار کولر آبی استفاده کنید. بسته به هدفتان از به کار گرفتن تعمیرکار کولر آبی، او می‌تواند خدمات مختلفی را به شما ارائه دهد. به طور کلی این خدمات را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • تعمیر انواع کولر آبی از جمله پوشالی، قابل حمل و سلولزی
  • تعمیر تجهیزات الکتریکی کولر آبی از جمله پمپ آب و موتور
  • تعویض پوشال یا پوشش سلولوزی کولر آبی
  • تعویض روکش برزنتی که کولر آبی را در پشت بام به کانال کشی متصل می‌کند که ممکن است در اثر مجاورت پیوسته در برابر نور خوشید پوشیده و سوراخ شود و کارایی کولر آبی را بسیار پایین آورد.
  • رفع هر گونه نشت آب از کف کولر و یا تعویض کامل کف کولر که برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب و همچنین از بین بردن بوی بد زنگ زدگی صورت می‌گیرد.
  • تعویض و تعمیر تسمه موتور، بلبرینگ‌ها و پروانه‌های کولر که درصد بالایی از خرابی‌های کولر آبی را شامل می‌شوند.
  • نصب انواع کولر آبی در پشت بام یا هر گونه فضای مورد نظر
  • اجرای سیم کشی و یا تعمیر آن در صورت لزوم
  • اجرای لوله کشی به کولر آبی

تعمیرکار کولر آبی کیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

چرا باید کولر آبی را به دست تعمیرکار بسپاریم؟

کولرهای آبی در طول تابستان مدت زمانی طولانی روشن خواهند بود به همین دلیل هم احتمال خرابی و استهلاک آن‌ها بالا می‌رود. هر گونه خرابی در بخش‌های مختلف کولر، از جمله پوسیدگی پوشال، باز شدن تسمه، نشتی آب و غیره، می‌تواند کارایی کولر را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و آن‌چنان که باید فضای داخلی خانه را خنک نکند. با تعمیر و سرویس کاری در ابتدای فصل گرما، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کولر شما طی چند ماه گرمای پیش رو مشکلی برای شما درست نخواهد کرد. از طرفی هم سرویس نبودن کولر آبی از نظر‌های مختلفی می‌تواند مصرف آب و برق را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم سرمایشی برای خانه و معرفی نصاب ماهر

در چه صورت به تعمیرکار نیاز پیدا خواهید کرد؟

همه اقداماتی که در خصوص تعمیر و سرویس کولر آبی صورت می‌گیرد به تعمیرکار نیاز نخواهد داشت. کارهایی مانند رفع نشتی‌های جزئی به دلیل پر شدن مخزن کولر آبی، شل شدن شلنگ اتصال به مخزن آب، تعویض کامل پوشال و حتی تعویض تسمه را خودتان با کمی دقت و دانش فنی می‌توانید انجام دهید. در هر صورت، حتماً سعی کنید در مورد سایر امور از یک تعمیرکار کولر آبی باتجربه و آزمون پس داده استفاده کنید.

در چه صورت به تعمیرکار نیاز پیدا خواهد کرد؟

تعمیرکار کولر را از کجا پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک تعمیرکار کولر کار چندان سختی نخواهد بود، البته اگر در یکی از روزهای گرم تابستان کولر از کار بیفتد، همین موضوع ساده می‌تواند واقعاً خارج از حوصله باشد. در هر صورت جدایی از پیدا کردن تعمیرکار به طریق سنتی و از طریق مغازه‌های کوچه و خیابان، سامانه‌هایی آنلاین این روزها در اختیار ما هستند که در کمتری زمان ممکن نزدیک‌ترین و بهترین تعمیرکار در دسترس را به ما پیشنهاد می‌دهد.

سامانه جامع خدمات ساختمانی کارگشابا تخصص بالایی که در اجرای انواع کارهای ساختمانی از جمله ارائه تمامی خدمات مربوط به کولرهای آبی دارد، یکی از بهترین این سامانه‌ها است. تنها با نشستن در خانه و با چند کلیک ساده می‌توانید در کمترین زمان ممکن تعمیرکارمورد نظر خود را انتخاب و زمان مشخص برای حضور او را هماهنگ کنید.

سخن آخر

با شروع فصل گرما، اولین کار آقایان، رسیدگی به کولر آبی خواهد بود. کولر آبی باید از جنبه‌های مختلف کاملاً بررسی شود تا هر گونه عیب و نقص احتمالی از همان ابتدای کار مشخص شود و در وسط فصل گرما دست شما را در پوست گردو نگذارد. می‌توانید از طریق سامانه آنلاین کارگشا، بهترین و نزدیک‌ترین تعمیرکار را برای سرویس و تعمیر کولر منزلخود پیدا کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا