مقالات کارگشا

بهترین برند آیفون تصویری خارجی و ایرانی کدام است؟ نکات مهم، مزایا و معایب

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و زندگی مردم داشتن آیفون یکی از نیاز‌های هر خانه‌ای است و برای حفظ امنیت و سلامت ساکنین خانه لازم است. شرکت‌های سازنده این محصولات هر روز ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به محصولات خود اضافه می‌کنند تا پاسخگوی نیاز‌های همه باشند. در این مقاله از کارگشا به معرفی بهترین برند آیفون تصویری خارجی و ایرانی و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها و همچنین نکات مهم در خرید آیفون تصویری پرداخته‌ایم.

درخواست تعمیرات و نصب آیفون تصویری را می توانید در سامانه جامع خدمات ساختمانی کارگشا ثبت کنید.

انواع ویژگی‌های جدید آیفون تصویری

قبل از انتخاب آیفون تصویری لازم است به چند نکته توجه شود و بدانید که به دنبال چه چیزی می‌گردید و چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است. ما در این قسمت آیفون تصویری‌ها را بر اساس ویژگی‌هایی که دارند تقسیم بندی کرده‌ایم:

  • حافظه‌دار یا بدون حافظه
  • بر اساس اندازه صفحه نمایش
  • قابلیت انتقال زنگ
  • قابلیت پشتیبانی از چند پنل
  • لمسی یا غیر لمسی
  • قابلیت ارتباط داخلی

قبل از پرداختن به معرفی بهترین آیفون تصویری و مزایا و معایب آن‌ها، در ادامه در مورد جدیدترین ویژگی و امکانات آیفون تصویری جدید توضیحاتی ارائه خواهیم داد و امیدواریم که این مطالب در انتخاب شما مفید واقع شوند.

آیفون تصویری حافظه‌دار یا بدون حافظه

یکی از مزایای وجود حافظه در آیفون تصویری، توانایی ذخیره عکس و فیلم است که افراد با استفاده از آن‌ها می‌توانند از افراد بیرون محوطه ساختمان عکس بگیرند.

وجود این ویژگی‌ها برای آیفون تصویری ممکن است در نظر بسیاری بیهوده به نظر برسد اما وسیله‌ای مناسب برای افزایش امنیت خانه‌ها و ساختمان‌ها است.

آیفون تصویری بر اساس صفحه نمایشگر

هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد، قیمت آیفون هم بیشتر خواهد بود. اندازه صفحه نمایش اغلب مانیتور‌های آیفون تصویری بین اندازه‌های 3/5 اینچ، 4/3 اینچ، 7 اینچ و 10 اینچ است و با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از این اندازه‌ها را انتخاب کنید.

قابلیت انتقال زنگ

به کمک این ویژگی آیفون‌های مدرن، هنگامی که در خانه حضور ندارید می‌توانید کنترل آیفون تصویری را به واحد دیگری انتقال دهید.

قابلیت پشتیبانی از چند پنل

این نوع از آیفون‌های تصویری برای خانه‌هایی که دو درب ورودی دارند مناسب بوده و به این صورت مشتریان می‌توانند یک آیفون تصویری را روی هر دو درب ورودی نصب کنند.

آیفون تصویری لمسی یا غیر لمسی

این نوع آیفون تصویری اگرچه ضروری نیست اما برای افرادی که عادت به استفاده از تکنولوژی لمسی دارند و حاضر به صرف هزینه بیشتری هستند، مناسب است.

قابلیت ارتباط داخلی

این یکی از ویژگی‌هایی است که برای برخی افراد می‌تواند بسیار مفید باشد. قابلیت ارتباط داخلی یا اینترکام، دو یا چند واحد را به هم وصل می‌کند تا با هم ارتباط صوتی داشته باشند.

نکات مهم در خرید آیفون های تصویری

 

نکات مهم در خرید آیفون تصویری

قبل از خرید آیفون تصویری به نکات زیر توجه کنید:

سیم‌کشی ساختمان

اگر برای نصب آیفون تصویری مورد نظر نیاز به سیم‌کشی باشد باید ابتدا از کل اهالی ساختمان رضایت بگیرید.

سلیقه ساکنین

برای خرید آیفون تصویری باید سلیقه شخصی و سلیقه سایر ساکنین را نیز در نظر بگیرید.

نوع سکونت ساکنین ساختمان

در صورتی که می‌خواهید برای کل واحد‌های ساختمان آیفون تصویری تهیه کنید باید افرای که مالک واحد هستند یا به صورت استیجاری در آن زندگی می‌کنند را نیز در نظر بگیرید. به عنوان نمونه افرادی که به صورت استیجاری در یک واحد زندگی می‌کنند چون ممکن است برای مدت زیادی در واحد مورد نظر زندگی نکنند اغلب آیفون‌های ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند.

چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

هزینه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. اگر برای خانه خود آیفون تصویری تهیه می‌کنید باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید و اگر برای ساکنین ساختمان آیفون تصویری تهیه می‌کنید باید میزان هزینه‌ای که هر واحد حاضر است بپردازد را نیز بررسی کنید.

قابلیت‌های آیفون تصویری

قابلیت‌ها و ویژگی‌های آیفون تصوری هم باید به خوبی در نظر گرفته شوند. روز به روز قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به آیفون‌های تصویری اضافه می‌شوند که مسلماً برای برخی افراد می‌توانند بسیار مفید واقع شوند و امنیت ساختمان و ساکنین را چندین برابر افزایش دهند.

بهترین برند‌ آیفون تصویری خارجی و ایرانی

در حال حاضر برند‌های مختلفی در بازار موجود است و شما بسته به بودجه و سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خانه خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین آیفون تصویری خارجی و ایرانی پرداخته شده است.

آیفون تصویری سوزوکی (SUZUKI)

آیفون تصویری سوزوکی یکی از بهترین برند‌های خارجی آیفون تصویری موجود در بازار است و در اندازه‌های متنوعی در بازار موجود است. برخی از مدل‌های آیفون تصویری سوزوکی حافظه داخلی و قابلیت ذخیره تصاویر و حتی فیلم را نیز دارند.

برخی از آیفون‌های تصویری سوزوکی دارای صفحه لمسی نیز هستند و صفحه نمایش این برند برخلاف اغلب برند‌های دیگر از نوع LED-TFT است. در ادامه در مورد مزایا و معایب این برند خارجی آیفون تصویری  صحبت شده است.

معایب

  1. از سیستم چهار سیمهقدیمی استفاده می‌کند.
  2. کیفیت قطعات چندان بالا نیست و در حد متوسط است.
  3. تنوع مدل کمی دارد.
  4. خدمات پس از فروش متوسط

مزایا

  1. قابل نصب با آیفون‌ها کوماکس و سیماران
  2. نصب آن راحت و سریع است.

آیفون تصویری کوماکس (COMMAX)

کوماکس یکی از بهترین برند‌های آیفون تصوری است که در ساخت محصولات خود از بهترین و جدیدترین تکنولوژی روز استفاده می‌کند.

کیفیت بالای تصویر و صدای آیفون تصویری‌های کوماکس آن را از سایر برندهای موجود در بازار مجزا کرده است.

معایب

  1. استفاده از سیستم چهارسیمه
  2. پشتیبانی نه چندان خوب
  3. کیفیت برد متوسط است که در چین شده است.

مزایا

  1. قابل استفاده در برندهای سوزوکی سیماران آلدو
  2. تنوع محصول بسیار بالا
  3. نصب راحت

آیفون تصویری ویدکس (VIDEX)

آیفون تصویری ویدکس ساخت یک شرکت ایتالیایی است که محصولات خود را به بیش از 50 کشور دنیا صادر می‌کند. این شرکت علاوه بر آیفون تصویری طیف وسیعی از محصولات مختلف از جمله درب بازکن‌های صوتی و تصویری، اینترکام تصویری و … را تولید و عرضه می‌کند.

آیفون تصویری الکتروپیک

شرکت الکتروپیک یکی از محبوب‌ترین برند‌های ایرانی در زمینه طراحی سیستم‌های حفاظتی است. این شرکت طیف وسیعی از آیفون‌های تصویری را با توجه به خواسته‌ها و نیاز‌های مشتریان به بازار عرضه می‌کند.

علاوه بر این، شرکت الکتروپیک محصولات خود را در طیف وسیعی از قابلیت‌ها و قیمت طراحی می‌کند تا خریداران بتوانند با توجه به نیاز‌ها و بودجه مورد نظر خود محصولی مناسب را برای افزایش امنیت خانه خود انتخاب کنند.

معایب

  1. استفاده از سیستم چهار سیمه
  2. پشتیبانی نکردن از سیستم خطی و سری
  3. تغذیه دوربین پنل از گوشی واحدها

مزایا

  1. خدمات پس از فروش قوی
  2. تعویض راحت قطعات معیوب حتی توسط افراد عادی
  3. استفاده از بردهایی با طول عمر بالا
  4. تعویض راحت قطعات برای نصابان

آیفون تصویری سیماران (SIMARAN)

شرکت سیماران اولین محصولات خود را با الگوبرداری از محصولات شرکت کوماکس تولید کرد اما اکنون به یک برند محبوب و خلاق در این زمینه تبدیل شده است که ده‌ها مدل آیفون تصویری منحصر به فرد را با جدیدترین تکنولوژی روز روانه بازار کرده است.

توصیه می‌شود آیفون تصویری‌های سیماران را از نمایندگی سیماران تهیه کنید که هم آیفون تصویری ر ا برای شما نصب می‌کنند و همچنین خدمات گارانتی در صورت خراب شدن آیفون تصویری را به خریداران خود ارائه می‌دهند.

معایب

  1. استفاده از سیستم چهار سیمه
  2. غیر قابل نصب در سیستم تک خطی و سری

مزایا

  1. تنوع بالای محصول
  2. خدمات پس از فروش قوی در ایران
  3. کیفیت قطعات با طول عمر بالا
  4. کیفیت صدای بالا
  5. قابل نصب بر روی آیفونهای سوزوکی و آلدو و کوماکس

آیفون تصویری تکنما (TAKNAMA)

شرکت تکنما کار خود را از سال 1380 شروع کرده است و تا کنون محصولات خیلی خوبی را به بازار عرضه کرده است.

محصولات این شرکت در اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و دارای قابلیت‌های بی‌نظیری همچون، ارتباط با نگهبانی، قابلیت نصب حافظه، انتقال تماس، ارتباط داخلی واحد‌ها و …. است.

معایب

  1. لحیم کاری ضعیف دهنی گوشی در برخی مدلها
  2. شلوغی خط در تماس واحد با واحد در تعداد واحد بالا ( البته با نصب ایزیلاتور مشکل برطرف می گردد)
  3. کم بودن تنوع محصول
  4. معضل تامین قطعات در مناطق دوردست و شهرهای کوچک

مزایا

  1. خدمات پس از فروش قوی در ایران
  2. استفاده از سیستم هفت سیمه
  3. قابل استفاده در سیستم تک خطی و سری
  4. کاهش هزینه ها در کابل کشی
  5. طول عمر بالای قطعات
  6. قابلیت کد دهی در آیفون‌ها

آیفون تصویری تابا (TABA)

تابا یکی دیگر از شرکت‌های محبوب ایرانی در زمینه ساخت آیفون تصویری است که در ابتدا در ساخت محصولات خود از شرکت کوماکس الگوبرداری می‌کرد اما به مرور و با کمک نیروی کار خلاق موفق شد به یکی از محبوب‌ترین برند‌های آیفون تصویری ایرانی تبدیل شود.

شرکت تابا قابلیت‌های مختلفی مانند حافظه داخلی را به محصولات خود اضافه کرده است و با ارائه بسیاری از قابلیت‌های منحصر به فرد موفق شده به یکی از رقبای شرکت‌های الکتروپیک و سیماران تبدیل شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا