مقالات کارگشا

بررسی وضعیت بازار جهانی هوشمندسازی ساختمان در سال 2017 از نگاه مشتریان

امروزه هزاران گجت هوشمند برای هوشمندتر کردن خانه ها بوجود آمده اند. اما صاحب خانه ها، آنگونه که فکر می کنید در جستجوی این سیستم های هوشمند نیستند.
یک خانه کاملاً هوشمند، بطور معمول در لیست مقاصد برتر مشتریان نیست، البته ممکن است این روند تغیر کند. مشکل تا اینجا از ذات تکنولوژی بوده است: بلیک کوزاک تحلیلگر IHS Markit می گوید: مصرف کنندگان نمی دانند چگونه با سیستم خانه هوشمند یکپارچه و سازگار شوند و بخش های زیادی در این صنعت وجود دارد. سردرگمی هایی در رابطه با مشتریان و انواع مختلف این سیستم ها وجود دارد. آیا این سیستم ها طول عمر دارند؟ اگر آنها را نصب کنیم، سال آینده در دسترس خواهند بود؟Smart Home 

در سال 2016، هشتاد میلیون تجهیز خانه هوشمند به سراسر جهان ارسال گردیده است که طبق IHS Markit  افزایش 64 درصدی نسبت به سال 2015 که شامل ترموستات های Nest و سنسورهای دود، قفل های هوشمند August و زنگ های تصویری Ring بوده است. بخش بزرگی از این فروش نیز، سرورهای هوشمند همراه مانند Google Home,، Bosch's Mykie و Amazon's Alexa بوده است. تحلیلگران می گویند با وجود رشد سال قبل، سال 2017 سال خانه های هوشمند می باشد زیرا شرکت های مالک این تکنولوژی ها در خصوص آموزش مصرف کنندگانشان هوشمندتر شده اند.

ترموستات هوشمند
کوزاک می گوید: امروزه مشتریان به شکل ناباورانه ای در خصوص اینکه در ازای داشتن یک خانه هوشمند، چه چیزی عایدشان می شود، سردرگم شده اند. یک مشتری می تواند مبلغی بالغ بر هزار دلار را در یک خرده فروشی خرج کند بدون اینه اصلاً بداند ارزش واقعی این خرید چیست. آیا این خریدها در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند؟ یا  فقط سرگرم کننده هستند، مگر مصرف کنندگان قصد استفاده از این خریدها در مدت بیش از دو هفته را دارند؟
همچنین او اضافه میکند: بازیگران بزرگ در این بازار مانند Comcast و AT&T و تامین کنندگان امنیتی مانند Vivint وجود دارند. این شرکت ها چه کار بیشتری می توانند در راستای بازاریابی و فراهم آوردن فرصت هایی برای مصرف کنندگان بمنظور استفاده این محصولات در وهله اول انجام دهند. این محصولات را مقابل دیدگان مصرف کنندگان قرار دهید، زیرا فهمیدن ارزش این محصولات تنها با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، بسیار سخت خواهد بود.
آژانس Theresa Taylor به خریداران خود می گوید در Maryland بدنبال اینگونه تکنولوژی در خانه ها نباشید. آنها انتظار این سیستم ها در خانه های جدید را دارند ولی در خانه ایی که ساخته شده و در آن زندگی می کنند (که بخش بزرگی از بازار ما را شامل می شوند) نه. تیلور می گوید: آنها تمایلی به پرداخت حق الزحمه ای برای اینگونه تجهیزات را ندارند، اگر خود خانه چنین سیستم و تجهیزاتی داشته باشد خوب است ولی باز هم این سیستم های چیزی نیستند که اولویت آنها باشد.
وی می گوید اکثر خریداران اگر زنگ درب و یا ترموستاتی بخواهند می توانند به راحتی و با قیمت نسبتاً ارزانی آن را خریداری کنند. ایده داشتن یک خانه کاملاً هوشمند به درک و فهم آنها بستگی دارد. وی اضافه می کند: من فکر می کنم بایستی فرصتی به شرکت های الکترونیک داده شوند تا بتوانند هر چه بیشتر خریداران را آموزش دهند که تجهیز خانه با اینگونه سیستم ها می تواند علاوه بر اینکه راحتی بیشتری در خانه ایجاد کند، می توانید بوسیله گوشی همراهتان هر کاری بخواهید انجام داده و در مصرف انرژی نیز می توانید صرفه جویی کنید. تیلور می گوید اگر مردم از مزایای این سیستم ها و اینکه چگونه با استفاده از آنها می توانند در هزینه و پولشان صرفه جویی کنند، این موضوع بیشتر برای خریداران جذابیت خواهد داشت و به جای اینکه خرید این سیستم ها در اولویت آخر خرید مصرف کنندگان باشد می تواند به اولویت میانی آنها تبدیل شود.
در این راستا، CNET، که یک وبسایت اخبار تکنولوژی و مصرف کنندگان است، شروع به ارائه ماتریس خانه هوشمند خود نموده است. ویژگی جدیدی که در وبسایت، طرح شده است نشان دادن گرایش مصرف کنندگان به آخرین فناوری های تکنولوژی خانه هوشمند می باشد. 
مارک لارکین می گوید: ما هر سال شاهد رشد تکنولوژی های خانه هوشمند با محصولات جدید هستیم. از تست های خودمان در خانه هوشمند، دریافتیم یکی از بزرگترین موانع در سازگاری با تکنولوژی خانه های هوشمند، تجمیع کلیه دستگاه ها بمنظور اینکه بتوانند با همدیگر به خوبی کار کنند، می باشد. ماتریس خانه هوشمند ما به مصرف کنندگان کمک خواهد کرد بدانند کدام یک از دستگاهها با یکدیگر بهتر می توانند یکپارچه شده و به خوبی با یکدیگر کار کنند.
سال آینده احتمالاً نوآوری های بیشتری به بازار خواهد آمد، اما طبق آنالیز های IHS Markit، تمرکز بر روی کاهش قیمت ها، آموزش مصرف کنندگان و افزایش امنیت خواهد بود. بنابراین کسی نخواهد توانست یخچال شما را هک کند. سیستم های مبتنی بر تشخیص صوت هوشمند، به یک وسیله بسیار معمول و عادی تبدیل خواهد شد و خانه هوشمند شما به اتومبیل هوشمند شما وصل می شود و زمانی که شما از خانه خود دور می شوید، خانه تان می داند که باید دما را پایین بیاورد. آنها پیش بینی کرده اند حداقل 130 میلیون تجهیز خانه هوشمند در امسال در سراسر جهان ارائه خواهد شد.    

مرجع: وبسایت CNBC

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا