مقالات کارگشا

بررسی بازار نوظهور خانه هوشمند در آسیا 

کیم یانگ گزارشگر روزنامه دیلی آسیا می گوید: بازار خانه هوشمند در آسیا به شدت در حال افزایش بوده و محصولات مرتبط و سرمایه گذاری ها در این بازار بسیار فعال می باشند. آسیا تلکام خبرگزاری ویژه صنعت تلکام و مخابرات اخیراً گزارش کرده تا سال 2030 بازار خانه هوشمند در آسیا رشدی بالغ بر 115 میلیارد دلار آمریکا را در بر خواهد داشت  که این رقم معادل 30% از کل بازار جهانی می باشد. 
 هوشمندسازی، بازار آسیا، خانه هوشمند
خانه هوشمند سیستمی است که به شما اجازه می دهد کنترل و مانیتورینگ تجهیزات مختلف خانه تان که شامل سیستم گرمایشی، روشنایی، امنیتی و مهمانداری است، را بصورت کنترل از راه دور و خودکار و از طریق اینترنت در اختیار داشته باشید. این گزارش، با عنوان "رقابت برای خانه هوشمند برای همگان گشوده شده است" پیش بینی کرده است که این رشد اساساً از چین و ژاپن و کشورهایی با تکنولوژی بالا مانند سنگاپور، کره جنوبی و تایوان ناشی خواهد شد. 
 هوشمندسازی، خانه هوشمند، اینترنت اشیا

نیکولای دوبرستین، مدیر و شریک رسانه و فناوری ها در AT Kearney می گوید: ژاپن رهبر و پیشرو بازار خانه هوشمند می باشد که در بین پنج بازار مهم جهانی در راستای نفوذ خانه هوشمند قرار گرفته است که کماکان مسیر رشد را با ترغیب مردم به استفاده از خانه هوشمند برای حفظ سلامتی و راهکارهای کارآمد طی می کند. وی همچنین اضافه می کند این فرصت ها در چین با تعداد شگفت انگیزی از مالکان پردرآمد و کارخانجات محلی قوی و فناوری های اکوسیستم بسیار بی نظیر وجود دارد. انتظار می رود سنگاپور، کره جنوبی و تایوان نیز دارای فضای جذب بالا با سهم بالایی از درآمدهای مالکان و داده های ارتباطی باشد.
طبق این گزارش، تغییرات اساسی بسیاری در آسیا باعث تسریع افزایش بازار خانه های هوشمند شده است. اولاً پیشرفت فناوری ها و عملکردهای گوشی های هوشمند با اضافه شدن داده های بسیار و هوش مصنوعی به سرعت در بهبود مناسب بازار تاثیر بسزایی داشته است. دوماً، قدرت همکاری محصولات از سازنده های مختلف با یکدیگر به طرز چشم گیری افزایش یافته است. پیشرفت اینترفیس های برنامه ریزی شده کاربردی و تلاش ها برای استانداردکردن ارتباطی نرم افزارها به سرعت در حال افزایش می باشد. بعلاوه در دسترس بودن محصولات مرتبط در حال افزایش بوده و قیمت این محصولات نیز رو به کاهش می باشند. در یک خانه، محصولات هوشمند تقریباً در همه جهات در حال استفاده می باشند و نزدیک به 80 درصد از آنها در بازارهای خانه هوشمند قابل دسترسی می باشند. همچنین کاهش هزینه اجزای اصلی این محصولات باعث کاهش قیمت تمام شده این محصولات شده است.  
محصولات هوشمند مرتبط با خانه هوشمند در حال افزایش هستند، پلتفرم فناوری رسانه ای درسنگاپور اخیراً گزارش کرده است که اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم که با اینترنت اشیاء هوشمند پشتیبانی می شوند، به شدت در حال رقابت بوده و شرکت های فناوری آسیایی نیز وارد این بازار رقابتی شده اند. 
در چین ربات هوشمند A.I Nemo با موتور جستجوگر Baidu  برای گسترش کنترل صدا با یکدیگر وارد همکاری شده اند. Little Fish، مترجمی که توانایی ترجمه بسیاری از زبان ها را دارد ، قیمت سهام را بررسی می کند ، اخبار روز را می خواند، بلیط فیلم های سینمایی را رزرو می کند و حتی هزینه ماهیانه گوشی همراهتان را پرداخت می کند. برخلاف آمازون اکو و گوگل هوم، Little Fish با صفحه نمایشگر ویدیویی و یک وب کم قابلیت ویدیو چت را نیز به کاربران خود می دهد.
 

هوشمندسازی، خانه هوشمند، اینترنت اشیا، little fish
طبق گزارشات منتشرشده از  Mobile&Apps ، شرکت ژاپنی به نام Vinclu Inc یک دستیار مصنوعی با نام Azuma Hikari اختراع کرده که سال آینده وارد بازار خواهد شد. Hikari که به معنای چراغ می باشد، دختری است که در داخل یک اسپیکر استوانه ای زندگی می کند و اسپیکر، میکروفون، دوربین و سنسورهایی وجود دارد که باعث می شود دما و حرکت را تشخیص داده و تجهیزات هوشمند داخل خانه را کنترل کند. همچین این دستگاه می تواند صدا و چهره شما را تشخیص دهد. شما را هنگام صبح از خواب بیدار کند و زمان های مهم را به شما یادآروی نماید و حتی زمانی که به خانه برمی گردید به شما خوش آمد بگوید.
 هوشمندسازی ساختمان، خانه هوشمند، بازار آسیا، Hikari
توسعه دهندگان بازار املاک نیز نیم نگاهی به این بازار دارند. شبکه خبر آسیا گزارش می دهد که  Visionaire اولین خانه هوشمند در سنگاپور سال گذشته پرده برداری شد. مجتمع مسکونی بالغ بر 600 واحد که شامل پکیج های خانه هوشمند بوده و حداقل ده دستگاه هوشمند از محصولات سامسونگ گرفته تا ماشین های ظرفشویی هوشمند و سیستم های تهویه مطبوع در آنها نصب شده بود. آقای لی جون مدیریت Qingjian به شبکه اخبار آسیا گفت که بیش از هفتاد درصد از خریداران، پکیج خانه های هوشمند را برای خودشان انتخاب می کنند. وی همچنین اضافه می کند بیشتر تجهیزات خریداری شده در رابطه با سیستم های امنیتی و ایمنی هستند و صاحبان خانه ها، اولویتشان در امنیت و آسایش قرار گرفتن فرزندانشان در خانه می باشد. آنها می توانند به قفل های هوشمند و دیجیتالی اطمینان کنند، دوربین های هوشمند و سنسورهای حرکتی هوشمند در داخل و خارج از خانه  از آنها محافظت خواهد کرد.
 سنگاپور، هوشمندسازی، خانه هوشمند، Visionary
پاسخ  مصرف کنندگان مثبت بوده است. جیم تئو می گوید: من مجذوب این واقعیت شده ام که همه چیز در این زمان آماده است تا درها باز شوند، سیستم های تهویه مطبوع تنها پنج دقیقه قبل از رسیدن شما به خانه آماده و کانال مورد علاقه تان نیز روشن شود. 
انتظار می رود سرمایه گذاری در این زمینه رو به افزایش باشد. روزنامه تجارت DealStreatAsia کشورهای آسیای جنوب شرق را بعنوان منطقه رو به رشد در زمینه سرمایه گذاری معرفی کرده است. شرکت مالزیایی TinkBig Venture بعنوان یکی از سرمایه گذاران برنامه ای برای تخصیص 10 درصد از سی میلیون بودجه تمرکز خانه های هوشمند تا پایان سال جاری اشاره دارد. TinkBig شریک سرمایه گذاری و بودجه Andrew Tan به روزنامه DealStreetAsia گفت : ما درحال تحقیق در تایوان و شینژن بعنوان بازیگران اینترنت اشیاء هوشمند برای ورود این محصولات به بازارهای آسیای جنوب شرقی بوده و اینترنت اشیاء هوشمند فضا و مکان بسیار امیدوارکننده ای می باشد. من معتقد هستم سال 2017 سال صحبت روی اینترنت اشیاء هوشمند بعنوان یکی از داغترین موضوعات سرمایه گذاری در بازار و برای زندگی و لایف استایل زندگی امروز جهان می باشد.
منبع: هافینگتون پست

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا