مقالات کارگشا

ایمنی و بهداشت (HSE) کارگاه، ضرورت ها و عواقب

 رعایت اصول ایمنی در کارگاه های ساختمانی باعث به حداقل رسانیدن حوادث تلخ و  ناگوار که منجر به مصدوم شدن عوامل کارگاهی خواهد گردید، می شود.

وسایل ایمنی

  • کفش
  • دستکش
  • کمربند
  • کلاه
  • عینک
  • ماسک ایمنی و دیگر وسایل مرتبط در حین کار استفاده نگردد، سلامتی عوامل کارگاهی به خطر می افتد.

ایمنی در کارگاه

مشاهده شده است نیروی فنی ماهر به دلیل بی توجهی و عدم استفاده از کمربند ایمنی از ارتفاع به پایین سقوط کرده و یا به داخل چشم کارگران در حین شکستن سنگ لاشه با پتک، بدلیل استفاده نکردن از عینک ایمنی تکه های ریز سنگ پرت شده و بینایی آنها را به مخاطره انداخته است.

نصب تابلوهای نوشتاری با عناوین توصیه به استفاده از وسایل ایمنی و رعایت نکات ایمنی در کارگاه ضروری است.

لذا توصیه به استفاده از وسایل ایمنی باید ابتدا بصورت شفاهی و متعاقباً کتبی از طرف سرپرست یا تکنسین های کارگاه به عوامل در حین کار انجام پذیرد و همیشه وسایل ایمنی در انبار کارگاه موجود باشد.

ایمنی در کارگاه

اولین عضو عوامل کارگاهی که در حین کار در معرض خطر قرار دارد دست آنهاست.

به همین منظور برای انجام عملیاتهای مختلف ساختمانی دست کشهای متفاوت در بازار وجود دارد.

ایمنی در کارگاه

پوست دست در برابر سیمان موجود در ملات بسیار حساس بوده و پوسته پوسته می شود و در صورت تماس زیاد با سیمان به سوزش می افتد و دستکش سیمانکاری به همین منظور تهیه و در اختیار مجریان عملیات بنایی، سیمانکاران، کاشی کارها، استادکاران فرش کف و عملیات بتن ریزی قرار داده می شود.

برای جوشکاران و آرماتوربندها دستکش های با کف چرم وجود دارد تا در صورت تماس با قطعات داغ فولاد یا قرار گرفتن در معرض جوش و برخورد با باقی مانده تیز مفتولهای بافته شده آرماتوربندی، دستشان آسیب نبیند.

ایمنی در کارگاه

دستکش های ضد برش جهت جوشکاری کارهای سبک فلزی شامل: ساخت درب و پنجره، چهارچوب و فریم از پروفیل های سبک فولادی، در اختیار نیروی انسانی این بخش از ساختمان سازی قرار می گیرد.

 در هنگام اجرای تأسیسات برقی خصوصاً در پایان عملیات و وصل برق اصلی به سیستم و تست کلیدها، پریزها، فیوزها و تجهیزاتی که برق به آنها نمی رسد استفاده از دستکش مخصوص برق کشی ضروری است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا