مقالات کارگشا

انواع پارتیشن مغازه ، معرفی طراح و مجری پارتیشن به همراه انواع آن

یکی از دغدغه‌های اصلی فعالین صنف‌های مختلف ایجاد یک دکور مغازه مناسب، درخور، ارزان و پیدا کردن فردی که طراح خبره‌ای باشد و اجرای دکور و پارتیشن مغازه را نیز بر عهده بگیرد، است. در این مقاله به نکاتی در خصوص انواع پارتیشن مغازه و معرفی نصاب و طراح پرداختیم و در انتها پیشنهاداتی برای مغازه‌داران ارائه دادیم.

انواع پارتیشن مغازه از نظر جنس

به طور کلی مانند هر سازه طراحی داخلی دیگری، پارتیشن، طبقه یا دکور مغازه‌ها با استفاده از متریال مختلف مانند چوب، فلز، شیشه، ام دی اف و … ساخته می‌شود. طبیعتاً پارتیشن‌های ساخته شده از چوب گران‌ترین و لاکچری‌ترین پارتیشن‌های مغازه محسوب می‌شوند و بیشتر در دکور مغازه‌هایی که نمایندگی شرکت‌های بزرگ را به عهده دارند، دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد بهترین پارتیشن مغازه پارتیشن‌هایی هستند که از متریال ترکیبی استفاده می‌شود. ترکیب چوب و فلز، ترکیب شیشه و ام دی اف، ترکیب شیشه و فلز، ترکیب فلز و ام دی اف و نیز ترکیب‌هایی جدید مانند رزین و چوب از جمله متریال ترکیبی برای ایجاد یک پارتیشن، دکور و طبقات مغازه کاربردهای زیاد و زیبایی دارند.

ثبت درخواست اجرای «انواع پارتیشن مغازه» در سامانه کارگشا

انواع دکور مغازه از نظر نوع محصول مغازه

یکی از فاکتورهای طراحی و استفاده از متریال مشخص در طراحی و اجرای انواع پارتیشن مغازه و دکور آن، نوع محصولی است که در آن به فروش می‌رسد. طبیعتاً استفاده از پارتیشن شیشه‌ای برای مغازه ابزار فروشی که اجناس سخت و سنگین در آن به فروش می‌رسد، مناسب نیست ولی پارتیشن شیشه‌ای برای یک مغازه لباس فروشی یا کفش فروشی بسیار زیبا و پسندیده است. در ادامه به معرفی برخی پارتیشن‌های مغازه با توجه به سبک فروش و نوع اجناس می‌پردازیم.

انواع پارتیشن مغازه فروش لباس و اکسسوری

یکی از فروشگاه‌هایی که پارتیشن بندی و دکور مغازه در آن‌ها اهمیت زیادی در ارائه محصولات و فروش بیشتر و معرفی برند به خریداران دارد. لباس‌فروشی‌ها یا به طور کلی بوتیک‌ها هستند. از آنجایی که انواع اقلام پوششی مانند لباس، کفش، کیف، زیورآلات، اکسسوری و … در این دست مغازه‌ها به فروش می‌رسد. پارتیشن بندی مغازه باید طوری باشد که به تفکیک اجناسی که به فروش می‌رسند به راهنمایی مشتریان و جلوگیری از سردرگمی آن‌ها بپردازد.

انواع پارتیشن مغازه فروش لباس و اکسسوری

علاوه بر نکات پارتیشن بندی با استفاده از متریالی مانند شیشه، به ویژه شیشه یخی، چوب، فلز، ترکیب چوب و فلز، شیشه و فلز و یا چوب، فلز، شیشه که در برخی مکان‌ها مانند پیشخوان و یا صندوق رزین جایگزین شیشه می‌شود، زیرا هم زیبایی و هم استحکام را به محیط اضافه می‌کند، می‌تواند یک فضای خاص برای بوتیک فراهم کرد که خود یکی از تکنیک‌های فروش و جذب مشتری است.

بیشتر بخوانید: انواع پارتیشن دکوراتیو منزل (پارتیشن های مدرن و متنوع)

انواع پارتیشن مغازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

پارتیشن بندی فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی کمی از پارتیشن بندی بوتیک‌ها متفاوت است چون اجناسی که در آن به فروش می‌رسند فرق دارد. پارتیشن بندی یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی ابعاد کوچک‌تری دارد، معمولاً استفاده از تم‌های رنگی متمایل به رنگ لوازمی که در آن به فروش می‌رسند برای آن‌ها مناسب است. تم‌های صورتی، طلایی، مشکی، سفید و اکلیل دار از جمله طرح و رنگ‌های مناسب پارتیشن بندی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی است. استفاده از متریالی مانند ام دی اف و شیشه برای این فروشگاه‌ها گزینه خوبی است. خوبی این متریال تمیز کردن خوب آن‌ها و ارزان بودن آن‌ها نسبت به چوب و فلز است.

انواع پارتیشن مغازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

انواع پارتیشن مغازه فروش ساعت

یکی از فروشگاه‌هایی که پارتیشن بندی آن کمی مشکل است و از عهده بسیاری خارج است، فروشگاه‌های ساعت فروشی است. معمولاً در فروشگاه‌های ساعت، ساعت‌های دیواری به دیوار آویخته شده‌اند و ساعت‌های رومیزی و مچی نیز روی میز چیده شده‌اند.

استفاده از پارتیشن با متریال چوبی، شیشه‌ای و فلزی به ویژه استیل برای این نوع فروشگاه‌ها مناسب است. تقسیم بندی قفسه‌های دیواری به بخش‌های کوچک برای قرار دادن ساعت‌های رومیزی و مچی روی یک دیوار و آویختن ساعت‌های دیواری به دیوار دیگر از ایده‌های جذاب، ساده و ارزان پارتیشن بندی مغازه ساعت فروشی است.

بیشتر بخوانید: اجرای پارتیشن اداری : ایجاد فضای خصوصی برای کارمندان با هزینه کم

انواع پارتیشن مغازه فروش عینک و لنز

پارتیشن بندی فروشگاه‌های عینک و لنز نیز مانند فروشگاه‌های ساعت کمی مشکل است زیرا برای طبقه بندی عینک‌ها معمولاً از استایل خاصی استفاده می‌شود که برای ارائه دیگر اجناس از آن استفاده نمی‌شود. برای طبقه بندی و نمایش عینک‌ها در فروشگاه‌های عینک و لنز معمولاً عینک‌ها بر روی رگالی از جنس استیل با درب شیشه‌ای یا بدون درب قرار داده می‌شوند. البته ساخت این رگال تنها با استفاده از استیل انجام نمی‌شود.

به این نوع رگال را می‌توان وقتی عینک‌های عرضه شده تنها آفتابی هستند یا فریم عینک خاص با برند خاصی به فروش می‌رسد، جنبه هنری پیدا کرده و با استفاده از چوب یا رزین ساخته شود. نیمه سردیس (از پیشانی تا پایین بینی به همراه گوش‌ها) از جنس چوب، رزین، بتن و … می‌تواند ایده خوبی برای طبقه بندی عینک باشد.

انواع پارتیشن مغازه فروش میوه و سبزیجات

بر خلاف فروشگاه‌های اکسسوری، بوتیک‌ها، ساعت فروشی‌ها و … مغازه‌های میوه فروشی معمولاً جزء راحت‌ترین موارد طراحی و اجرای پارتیشن هستند. ردیف‌های شیب‌دار با ابعاد یکسان و با استفاده از متریال مقاوم مانند فلز و چوب، برای این نوع مغازه‌ها گزینه مناسبی است.

البته باید یادآور شد که پارتیشن‌های پلاستیکی شفاف و یا رنگی نیز می‌تواند جز گزینه‌ها باشد. اگر سبک مغازه مدرن باشد، بهترین گزینه از متریالی مانند فلز و پلاستیک است، ولی در صورتی که سبک دکوراسیون داخلی مغازه سنتی است، استفاده از چرخ‌های میوه فروشی قدیمی و طبق‌های رویی می‌تواند گزینه‌های جذاب و نوستالژیکی باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع پارتیشن چوبی مناسب برای خانه و ادارات+ مزایا و معایب

انواع پارتیشن سوپر مارکت

سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ یکی از گزینه‌های بزرگ پارتیشن بندی مغازه به معنی واقعی هستند. با روی کار آمدن مگا مال‌هایی که عرضه محصولات مورد نیاز را به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد شامل می‌شود.

پارتیشن بندی این فضای بزرگ نیز جزئی از یک سیاست فروش و بهینه سازی فضا است. در اینگونه فروشگاه‌ها پارتیشن بندی باید با توجه به اجناس مختلفی که در آن عرضه می‌شود و قابلیت طبقه بندی آن‌ها انجام شود.

با یک مثال ساده می‌تواند اینگونه گفت که در این فروشگاه‌ها محصولاتی مانند لوازم خانگی بزرگ از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و … عرضه می‌شود که نیازمند پارتیشن بندی خاص خود است که با سایر بخش‌های فروشگاه مانند بخش فروش میوه، خوار و بار، پوشاک و … طبیعتاً متفاوت است.

انواع پارتیشن سوپر مارکت

انواع پارتیشن داروخانه

با مشاهده کلی فضای داخلی یک داروخانه در میابیم که قفسه‌های کوچک از جنس ام دی اف، فلز یا شیشه پشت یک پیشخوان بزرگ معمولاً طراحی کلی همه داروخانه‌ها است. دلیل این امر هم کارآمد بودن این سبک و راهنمایی بهتر مشتریان و رضایت آن‌ها است که در این مقاله نیز به همین روش توصیه می‌شود. برای دسترسی بهتر به محصولات و سرعت بالاتر خدمت رسانی استفاده از تنوع رنگی برای محصولات مختلف پیشنهاد می‌شود.

سخن آخر

پارتیشن بندی مغازه و انواع آن همانطور که گفته شد از دغدغه‌های فعالین صنوف مختلف است. برای یافتن فردی متعهد، با تجربه و با سلیقه در زمینه طراحی و اجرای پارتیشن مغازه می‌توانید به وب سایت کارگشا مراجعه کنید. برای این کار به بخش ثبت درخواست رفته و اجرای پارتیشن مغازه یا مجری پارتیشن مغازه را جست و جو کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا