مقالات کارگشا

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آب

مجموعه معماری استیون هول که در نیویورک واقع است، یک مجتمع هنری بوده که به دانشگاه پرینستون تغییر کاربری داده است. زیبایی نما بیرونی این ساختمان به خاطر استخری است که درست رو به روی این ساختمان ساخته شده است. دلیل جذابیت این استخر منعکس کردن ساختمان است. این اثر برای ایرانیان بسیار شبیه به کاخ چهل ستون در اصفهان عمل می کند.

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آب

مرکز فرهنگی هنری لوئیس سه ساختمان را به هنرهای رقص، موسیقی و تئاتر اختصاص داده شده است.

در فضای بیرونی این ساختمان، استخری کم عمق و وسیعی وجود دارد که تعبیه چراغ هایی در زیر آب در این استخر، زیبایی تلفیقی خاصی ایجاد کرده است.
این استخر نور طبیعی را فیلتر می کند و از زیر زمین به ساختمان منتقل می کند.

وسعت این استخر به 743 متر مربع می رسد و به سه ساختمان متصل می باشد. به احتمال قوی این استخر بسیار دقیق محاسبه و متره شده است.

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آب، استیون هول، اثر هنری

نظریه استیون هول

این مجموعه، هنرها را به نحوی در دانشگاه پرینستون به کار می گیرد که با افزایش قابل توجه عملکرد، ایجاد فضایی برای تمرین  و ایجاد فضای آموزشی با امکاناتی جدید، آن را به سطح بالاتری از هنر می رساند.
این مجموعه یک ورودی جدید برای محوطه دانشگاه ایجاد کرده است و فضای دانشگاه را به نحوی شکل می دهد که جنبش و تحرک و تخلخل در محوطه دانشگاه ایجاد شود.

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آب

طراحی داخلی

هر یک از این ساختمانها دارای بخشهای مختلفی می باشد به همین دلیل طراحی داخلی آنها متناسب با عملکرد آنها می باشد که با دیگر بخش ها متفاوت است.

ساختمان موسیقی

در استخر این فضا ساختمان شیشه ای که مربوط به حوزه ی موسیقی است را می بینیم که در آب منعکس شده است.

اتاق های ارکستر این مجموعه به صورت منحصر به فردی با چوب، و سقف کاذب آن با میله های فولادی طراحی شده است. این اتفاقها فضاهای آکوستیک مجزایی را ایجاد می کند و باعث زیبایی شناسی سازهای موسیقی می شود.

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آب

مصالح

مصالح مورد استفاده برای نمای این ساختمان ها سنگ های Lecce هستند، که از ایتالیا وارد می شوند و بازتاب نور فوق العاده ای دارد. در طراحی سطوح داخلی از چوب های American cherry، چوب گردو، رنگ خاکستر سفید برای رنگ آمیزی چوب و همچنین آلومینیوم و صفحه های فولادی سوراخ دار استفاده شده است.
مجموعه هنر لوئیس به وسیله مشارکت با BNIM، یک شرکت معماری مستقر در کانزاس سیتی، میسوری ساخته شد.

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آب

این نام به خاطر پیتر ب لوئیس، یکی از فارغ التحصیلان سابق پرینستون نام گذاری شد. او یک وکیل و بنیان گذار یک شرکت بیمه در آمریکا می باشد.
در این مجموعه به فضای سبز بسیار اهمیت داده شده و زمین وسیعی از درختان سبز پوشیده شده است. نمای شیشه ساختمان ها نه تنها درون ساختمان را دلباز و روشن می کند و باعث یک آزادی روانی می شود، بلکه از نمای بیرون به شهر و به یک شهرک یا مجتمع جلوه ای زیبا و گسترده می بخشد.
همان طور که در عکس ها مشاهده می کنید نمای داخلی این مجموعه به رنگ های سفید نزدیک است ولی با چیدمان مبلمان مناسب و رنگ های شاد یک آرامش خاصی را به خود اختصاص داده است.

انعکاس مجموعه هنری استیون هول در آباین یک درس از هنر معماری است. نترس با دست آزاد بدون هیچ محدودیتی فقط طراحی کن. معماری خلق یک اثر جدید است پس متفاوت عمل کنید. با مشاوره آنلاین کارگشا مشورت کنید و مورد حمایت قرار بگیرید.

منبع:

dezeen

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا