مقالات کارگشا

استخدام سنگ کار ساختمان : سنگ کار ماهر از کجا پیدا کنیم؟!

استخدام سنگ کار ساختمان به منظور سنگ کاری نما و سنگ کاری داخل ساختمان انجام می‌شود. لازم است بدانید که این دو نوع سنگ کاری دو تخصص جداگانه هستند و سنگ کاری کف با دیوار تفاوت دارد و هر سنگ کاری نمی‌تواند هم‌زمان در هر دو خوب و ماهر باشد. سنگ کاری نما به ویژه نمای رومی که در حال حاضر بسیار پر طرفدار است، مهارت و زبردستی خوبی را طلب می‌کند. در این مقاله به مواردی که یک سنگ کار ساختمان باید داشته باشد و رعایت کند اشاره کرده‌ایم. در ادامه با کارگشا همراه باشید.

خدمات سنگ کاری شامل چه مواردی می‌شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، سنگ کاری شامل سنگ کاری نما و سنگ کاری داخل ساختمان می‌شود. در این بین سنگ کاری نما به ویژه نمای رومی یک تخصص است و هر سنگ کاری از عهده آن بر نمی‌آید. لذا اگر برای اجرای نمای رومی به دنبال سنگ کار هستید، در انتخاب خود وسواس به خرج دهید و دقت لازم را داشته باشید.

خدمات سنگ کاری نمای ساختمان

خدمات سنگ کاری نما طیف گسترده‌ای با توجه به مدل نمای انتخاب شده دارد. انواع سنگ کاری نما شامل اجرای نمای رومی یا کلاسیک، نمای مدرن و نمای کامپوزیت است که در طرح‌های مختلف ساخته می‌شود. نمای رومی یا کلاسیک در اصل از سنگ مرمر یا سنگ آهک سفید ساخته می‌شود ولی در ایران به دلیل ارزان بودن سنگ تراورتن از این سنگ برای اجرای نمای رومی استفاده می‌شود. برای ساخت نمای مدرن از انواع سنگ تراورتن، مرمر، گرانیت، هورن فلس، سنگ لوح و … استفاده می‌شود. نمای کامپوزیت هم همانطور که از نام آن پیداست، از ترکیب چند نوع متریال برای اجرای آن بهره برده می‌شود. از انواع نمای کامپوزیت می‌توان به نمای ترکیب سنگ و فلز، سنگ و چوب و فلز و چوب اشاره کرد. البته اجرای این نما نیز مانند نمای رومی به تخصص در این زمینه، توانایی کار با فلز، چوب و سنگ به طور کامل نیاز است لذا در انتخاب متخصص نما کار باید دقت لازم را داشته باشید. برای یافتن یک نما کار حرفه‌ای می‌توانید به سامانه خدمات ساختمانی آنلاین کارگشا مراجعه کنید.

استخدام سنگ کار ساختمان

خدمات سنگ کاری داخلی ساختمان

همانطور که گفته شد سنگ کاری ساختمان به دو دسته داخلی و نمای ساختمان تقسیم می‌شود. در این بخش به ارائه توضیحاتی درباره سنگ کاری داخلی ساختمان اقدام شده است. سنگ کاری داخلی ساختمان خود انواع سنگ کاری کف، سنگ کاری دیوارهای آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، پله‌ها، راهروها و کف حیاط و دیگر فضاهای مشاع را شامل می‌شود. گاهی نیز اجرای جکوزی و وان سنگی در حمام واحد مسکونی نیز جزء سنگ کاری های ویژه داخلی به حساب می‌آید. به طور کلی با توجه به حجم کم این نوع سنگ کاری ‌ها، استخدام سنگ کار حرفه‌ای که توانایی انجام تمام سنگک کاری های نام برده را داشته باشد، کافی است.

مطلب پیشنهادیسنگ کاری ساختمان : انواع + هزینه و ترفندهای اجرای آن

البته لازم به یادآوری است که سنگ کاری داخلی ساختمان به تازگی در بسیاری از ساختمان‌ها به دستور کارفرما با استفاده از سنگ مصنوعی کورین و کوارتز انجام می‌شود. سنگ مصنوعی ترکیبی از دانه‌های کوارتز، پودر سنگ و رزین است که با توجه به پایه پلیمری آن، برای نصب سن مصنوعی از ملات (چسب) مخصوص پلیمری یا رزینی به جای ملات ماسه و سیمان استفاده می‌شود. ناگفته نماند که کار با سنگ مصنوعی و اجرای آن نیز به دلیل ویژگی‌های خاص آن نیاز به تخصص در این زمینه دارد. برای استخدام سنگ کار ساختمان از نوع متخصص در زمینه سنگ مصنوعی می‌توانید به سامانه خدمات ساختمانی کارگشامراجعه کنید.

استخدام سنگ کار ساختمان

سنگ کار ماهر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک سنگ کار ماهر باید وجدان کاری داشته باشد و از مواد و متریال مرغوب برای سنگ کاری استفاده کند. در اینجا کارفرمایان باید توجه کنند که قیمت پایین‌تر دستمزد برخی سنگ کاران نسبت به رقبای هم‌طراز وی می‌تواند ناشی از استفاده وی از مصالح نامرغوب در کار باشد.

خوش قولی و جدیت در کار به منظور سر موقع تمام کردن پروژه سنگ کاری به ویژه در پروژه‌های بزرگ مجتمع‌های مسکونی و … بسیار مد نظر کارفرما قرار دارد. در صورت عقب افتادن از برنامه زمانی سنگ کار باید با افزایش زمان کار و اضافه کردن یک یا چند نیروی متخصص به گروه، نسبت به سر وقت تمام کردن پروژه اهتمام داشته باشد.

سلیقه و احترام به نظر مشتری از دیگر ویژگی‌های یک سنگ کار حرفه‌ای است. این امر صحیح است که سنگ کاری حرفه‌ای تخصصی است و نظر سنگ کار یک نظر تخصصی است ولی سن کار باید با توجه به توانایی‌هایی که دارد تمام تلاش خود را برای اجرای نظرات کارفرما به کار دهد. گاهی ممکن است اجرای یک طرح جدید در سنگ کاری در یک پروژه رزومه خوبی برای سنگ کار شود و در ادامه پیشنهادات کاری خوبی برای سنگ کار به همراه داشته باشد.

«ثبت درخواست سنگ کاردر سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا»

انتخاب سنگ کار نما امری دشوار است زیرا کار سنگ کاری نما کاری سنگین است. یک سنگ کار نما باید موارد ایمنی را رعایت کند زیرا خطر، حوادث ساختمانی برای این بخش از نماکاری بسیار محتمل است. استفاده از متریال مرغوب و روش‌های استاندارد سنگ کاری، در سنگ کاری نما توسط سنگ کار بسیار مورد توجه است زیرا سقوط سنگ نما یکی از مشکلات سنگ نما است. اسکوپ گذاری پیش از اجرای نمای سنگی به ویژه رومی و اجرای پیچ رول‌پلاک پس از اجرای نما از جمله راه‌های پیشگیری از سقوط سنگ نما است که باید به درخواست کارفرما در حین اجرای نما یا پس از آن انجام شود.

آبیاری منظم سنگ کاری به ویژه سنگ نما به منظور بهتر ایجاد شدن اتصال بین ملات و سنگ لازم است. نریختن نخاله‌های ساختمان مانند خرده آجر و تکه سنگ و سیمان خرد شده به ملات سنگ کاری به منظور کاهش در هزینه‌ها از جمله راه‌هایی است که برخی سنگ کار ها برای جبران خسارات از آن استفاده می‌کنند. در اینجا کارفرمایان با تحقیق درباره کار سنگ کار با کارفرمای سابق می‌تواند اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورند و با چشم باز به استخدام سنگ کار بپردازند.

یک سنگ کار حرفه‌ای با مشاوره مفید خود برای یک سنگ کاری بهتر، زیباتر یا کم‌هزینه‌تر در زمینه انتخاب سنگ، نوع سنگ کاری، ترکیب رنگی و نگهداری پس از اجرا به کارفرما از ضرر و زیان و دوباره کاری بعدی پیشگیری کند.

گاهی دیده می‌شود که پس از اجرای سنگ کاری، سیمان ریزی سنگ کاری به منظور سریع‌تر خشک شدن کار و قابلیت استفاده سریع آن، انجام می‌شود. یک سنگ کار حرفه‌ای می‌داند که انجام این کار باعث پوک شدن فضای زیر سنگ و به مرور شکستن سنگ می‌شود؛ زیرا سیمان خشک آب ملات را به خود می‌کشد و ملات را پوک کرده و چسبندگی آن را با سنگ می‌کند. لذا از این کار خودداری می‌کند.

استخدام سنگ کار ساختمان

یک سنگ کار ماهر را از کجا پیدا کنیم؟

اطلاعاتی که در بالا در اختیار شما قرار گرفت به منظور بالا بردن سواد سنگ کاری مشتریان است. این اطلاعات در هنگام بستن قرارداد و اجرای سنگ کاری به ویژه برای اجرای سنگ کاری های به اصطلاح خرده کاری بسیار کارآمد است. اگر به دنبال یافتن سنگ کار هستید، استفاده از خدمات سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا را به شما توصیه می‌کنم. با ورود به صفحه خدمات ساختمانی آنلاین کارگشا و ثبت سفارش سنگ کاری ساختمان، می‌توانید به منظور استخدام سنگ کار ساختمان، بهترین گزینه‌های این امر را در اختیار داشته باشید.                           

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا