مقالات کارگشا

اجرای آینه دکوراتیو چگونه صورت می گیرد + معرفی افراد متخصص

آینه‌ها سال‌های سال است که به عنوان یک المان طراحی در معماری خانه‌های ما ایرانی‌ها به کار برده می‌شود. آینه به دلیل ساختار فیزیکی که دارد همیشه به صورت قطعاتی ساده و خشک روی دیوار‌ها نصب می‌شوند و قرار دادن آن در داخل قاب‌هایی اوج خلاقیت به کار رفته در مورد آن‌ها است. امروزه خلاقیت‌های بیشتری در مورد اجرای آینه به کار گرفته می‌شود که به موجب آن شاهد شکل گیری آینه دکوراتیو هستیم. در این مطلب به طور مفصل بر نحوه اجرای آینه دکوراتیو و استانداردهای آن‌ می‌پردازیم.

چرا اجرای آینه دکوراتیو؟

آینه دکوراتیو که در این مطلب مد نظر قرار داده‌ایم اسامی با بهتر بگوییم انواع بسیار مختلفی دارد. آینه‌های پازلی، آینه تراش‌دار و آینه بدون قاب از انواع آینه‌های دکوراتیو هستند که در ایران طراحی و اجرا‌ می‌شوند. بر خلاف آینه‌های معمولی که هدف از آن‌ها تنها کاربردهای شخصی است. آینه‌های دکوراتیو به عنوان یک المان دکوراتیو در فضا طراحی و اجرا می‌شوند.

آینه دکوراتیو را در کجاها‌ می‌توان اجرا کرد؟

استفاده از این نوع از آینه در فضای داخلی و خارجی خانه به لحاظ امکان‌پذیری هیچ محدودیتی ندارد و تا درجه زیادی به سلیقه شما بستگی دارد اما به لحاظ اصول معماری اجرای آینه دکوراتیو در هر بخشی از خانه و ساختمان نه غیرممکن بلکه نامناسب است. این موضوع در مورد فضاهای مسکونی بیشتر صدق‌ می‌کند.

بخش‌هایی از خانه مانند پذیرایی و آشپزخانه که پر رفت و آمد هستند به دلیل انعکاس تصویر در این آینه‌ها، شاید استفاده از آن‌ها تنها در اندازه‌های کوچک و کم تراکم توجیه‌پذیر باشد. آینه‌های دکوراتیو در فضاهای کوچکی مانند راهروها به ویژه در ورودی خانه‌ها بسیار مناسب هستند و به خوبی خود را نشان می‌دهند. آینه‌های تمام قد بر اساس اصول معماری و طراحی تأثیر زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن فضاها دارند.

آینه دکوراتیو را در کجاها می توان اجرا کرد؟

انواع آینه‌های دکوراتیو

اجرای آینه دکوراتیو به مدل خاصی محدود نیست. هر طرحی را‌ می‌تواند با استفاده از دستگاه برش روی آینه پیاده کرد. از انواع طرح‌های آینه دکوراتیو‌ می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

  • آینه‌های لوزی
  • آینه‌های مستطیلی
  • آینه‌های مربعی
  • آینه‌های حصیری
  • آینه‌های آکاردئونی
  • آینه‌های آجری
  • آینه‌های نامنظم

انواع آینه های دکوراتیو

الزامات اجرای آینه دکوراتیو

اجرای آینه دکوراتیو به دلیل حساسیت بالای این محصول به ظرافت کاری و دانش فنی خاصی نیاز دارد. قبل از اجرا باید الزامات و شرایط زیر را مد نظر قرار دهید.

  • سطح دیوار یا به عبارتی زیر کار باید کاملاً یک دست، صاف و بدون هیچ گونه پستی و بلندی باشد.
  • سطح اجرای آینه دکوراتیو باید کاملاً تراز باشد.
  • آینه دکوراتیو را‌ می‌توان روی سطوحی از جنس مختلف مانند چوب، ام دی اف، گچ، کاشی و سرامیک اجرا کرد.
  • طرح و مدل آینه دکوراتیو خود را با دقت و در نظر گرفتن فضا انتخاب کنید.
  • از آینه‌های با بهترین کیفیت استفاده کنید.

الزامات اجرای آینه دکوراتیو

نحوه اجرای آینه دکوراتیو

اجرای آینه‌های دکوراتیو به دانش فنی بالایی نیاز دارد و بهتر است که آن را به دستان توانا و متخصصان این کار واگذار کنید. با این حال، فرآیند اجرای آینه دکوراتیو در چند مرحله زیر خلاصه می‌شود.

در اولین مرحله لازم است آینه‌ها را که به صورت قطعاتی در اشکال و اندازه‌های مختلف در اختیار شما قرار گرفته‌اند را بررسی کنید و آن با مدل انتخاب شده از آینه دکوراتیو تطبیق دهید و از صحت تطابق میان این دو اطمینان حاصل کنید.

در مرحله بعد سعی کنید به نحوی مدل انتخاب شده را روی دیوار پیاده و محل و چگونگی چینش قطعات آینه را روی دیوار تا حدودی برای خود مشخص کنید تا در ادامه کار با دقت و درصد خطای کمتری پیش بروید. بدین ترتیب اگر نیازی به تغییر آینه‌ها یا سطح زیر کار هم باشد قبل از شروع به کار متوجه خواهید شد.

به طور عمده برای چسباندن آینه به سطح زیر کار از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود. چسب که حالتی مایع دارد را در ظرفی تمیز ریخته و آن را آماده چسباندن به سطح پشتی آینه‌ها کنید. دقت داشته باشید که در مصرف چسب متعال باشید. استفاده کمتر از اندازه و بیشتر از اندازه کیفیت نهایی کار را پایین خواهد آورد و پستی و بلندی‌های ناخواسته را روی سطح کار ایجاد خواهد کرد.

بعد از آماده کردن چسب به سراغ فرایند چینش آینه‌ها‌ می‌رویم. اجرای آینه دکوراتیو را از قسمت پایینی به سمت بالا انجام دهید. قطعاتی را که باید در پایین کار قرار بگیرند را جدا و به چسب آغشته کنید. بهتر است که چسب را به صورت چند نقطه در سطح پشتی یا سطح دارای جیوه آینه قرار دهید.

در اجرای آینه دکوراتیو دقت داشته باشید که در تمامی آینه با توجه به اندازه قطعه از مقدار چسب مشخص، مثلاً برای قطعات با اندازه کامل از 6 نقطه و برای قطعاتی با اندازه نصف شده از 3 نقطه استفاده کنید. علاوه بر این سعی کنید که چسب را خیلی نزدیک به لبه‌های پشتی آینه قرار ندهید زیرا هنگام فشار دادن آن‌ها به دیوار ممکن است از لا به لای آینه‌ها بیرون بزند.

قطعات آینه دکوراتیو در حین اجرا باید کاملاً در جای خود ثابت باشند و هیچ گونه درز و فاصله‌‌ای میان قطعات مختلف وجود نداشته باشد. همین روش را به ترتیب به سمت بالا ادامه دهید. بعد از اتمام کار به طور معمول 24 ساعت برای کاملاً خشک شدن چسب زمان لازم است. تا قبل از این زمان فشار خاصی به قطعات آینه وارد نکنید.

اجرای آینه دکوراتیو را به چه کسانی بسپاریم؟

همان‌طور که تا به این جا متوجه شده‌اید، اجرای آینه دکوراتیو در عین سادگی به توانایی فنی نیاز دارد و باید با دستان کار بلد اجرا شود. پیدا کردن مجری مطمئن و حرفه‌‌ای شاید برای برخی زمان بر و سخت باشد. امروزه بسترهایی در اینترنت فراهم شده است که بهترین مجری‌ها را در اختیار شما قرار‌ می‌دهند. وب‌سایت کارگشا با سابقه‌‌ای چند ساله در این زمینه، بهترین متخصصان را برای شما به کار می‌گیرد و نهایت کیفیت را تحول شما خواهد داد.

سخن آخر

آینه دکوراتیو که چند سالی است اجرای آن در خانه‌ها و ساختمان‌های ما ایرانی‌ها افزایش یافته است. این آینه‌ها در مدل، طرح و رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند. به لحاظ مکانی محدودیتی در استفاده از آن‌ها در فضاهای مختلف خانه وجود ندارد اما در اجرای آن‌ها باید اصول دکوراسون داخلی را رعایت کرد. بهتر است اجرای آینه دکوراتیو را به افراد متخصص واگذار کنید. سامانه کارگشا به راحتی بهترین متخصصان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

«ثبت درخواست اجرای آینه دکوراتیو از متخصصین کارگشا»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا