مقالات کارگشا

«Knoll’s Rockwell» طراحی مبلمانی جدید جهت انعطاف فضای اداری

معمار و طراح، David Rockwell از تجربه خود در طراحی نمایشی برای ایجاد مجموعه ای از مبلمان مخصوص فضاهای اداری برای برند Knoll استفاده می کند که ادارات را قادر می سازد تا فضای کاری خود را تغییر وضعیت دهند درست همانند تغییر وضعیتی که در مبلمان فضا در هنگام برگذاری تئاترها صورت می گیرد.

Rockwell (راکول) بنیانگذار و رییس گروه راکول در نیویورک، به خاطر طرح مبلمان خود برای نمایش ها و فیلم های برادوی بسیار معروف شده است و برنده جایزه تونی در سال 2016 برای پشت پرده نمایش موزیکال «او من را دوست دارد» بوده است.

راکول، مبلمان اداری

این معمار هم اکنون تخصص خود را به جهت تولید مجموعه ای از مبلمان ها برای Knoll به کار گرفته است که قابلیت به روز رسانی داشته و تجربیات و دیدی متفاوت را در فضا ایجاد می کند.

بنیامین پاردو، معاون رئیس جمهور و مدیر طراحی Knoll، تصمیم گرفت راکول را که می توانست شریکی ایده آل برای مجموعه باشد، با توجه به پیشینه اش در زمینه تئاتر و رزومه گسترده ای که در بخش مهمان داری دارد به همکاری برگزیند. این دو فرد با کمک یکدیگر تحقیقات مشترک انجام داده و نیازهای یک فضای کاری معاصر را مورد بررسی قرار دادند.

این تیم پی برد که اگر چه جلسات، ملاقات ها و فعالیت های گروهی در یک اداره هنوز هم درون فضای اداری اتفاق می افتد، بسیاری از کارکنان به طور فزاینده ای به انجام فعالیت های فردی خود در دیگر فضا ها، از جمله کافه ها، هتل ها و فضاهای مشارکتی می پردازند. این تیم همچنین پی برد برخی از اعضا  زمانی که به طور پیوسته در حال حرکت هستند بازدهی بیشتری دارند در حالی که سایرین در محیط های شلوغ رشد می کنند.

بنابراین برای تشویق کارکنان برای اینکه در طول روز در دفتر خود باقی بمانند راکول و کنول یک راه حل را پیشنهاد کردند که این امکان را فراهم می کند تا فضا به آسانی به روز شود، و پاسخگوی نیاز های کلیه کارمندان در تمامی اوقات روز باشد.

کارکنان اداره همانند بازیگرانی هستند که  در اجرای نقش خود هستند. تیم طراحی نامبرده یک سیستم مبلمانی ایجاد کرد که می تواند با شرایط موجود وفق پیدا کند به این ترتیب که در طول روز متناسب با فضای مورد نیاز می توان این مبلمان را تغییر وضعیت داد. این مجموعه تحت عنوان Rockwell Unscripted مجموعه ای است که شامل بیش از 30 قطعه تنها در 6 محصول می باشد. این بزرگترین طراحی Knoll's تا آن زمان بوده است. 

راکول، مبلمان اداری

راکول می گوید: در تئاتر، من همیشه معتقد بوده ام که آنچه جهان فیزیکی می تواند انجام دهد ساختن صحنه برای داستان در حال وقوع است. 

ادارات قادر هستند تا در بخشی از فضای اداری که باز و پیوسته است، از مبلمانی استفاده کنند که قابلیت تغییر شکل دارد تا فضای کار خصوصی، گرد هم آیی های کوچک، جلسات بزرگ و رویداد ها به نحوی که با فضای محیط متناسب باشند، ایجاد کنند.

راکول، مبلمان اداری

راکول می گوید بخش جالبی که در مورد این مبلمان وجود دارد این است که این کلکسیون نسبت به آنچه دیگران از آن بهره می برند بسیار قابلیت بیشتری دارد و این مبلمان برای طراحان و مشتریان آنها بسیار جذابیت ایجاد می کند تا آن را خصوصی سازی کنند.

با این مبلمان این امکان فراهم شده است که به وسیله اجزای آن فضاهای مختلف تعریف شده و مرز آنها تعیین شود و به طور همزمان کاربری های بسیار متنوعی در فضا ایجاد کرد.

راکول، مبلمان اداری

برای مثال واحد های مدولار با قاب A شکل که به اندازه کافی بلند هستند و به عنوان یک صفحه نمایش عمل می کنند و می توانند برای آویختن کت، پشتیبان قفسه، آویختن تخته های مکالمه (تخته ای که افراد قادر هستند به صورت آنلاین بر روی آن  پرسش و پاسخ انجام دهند)  نیز به کار می روند. در این مبلمان قاب های سبک وزن می توانند به صورت چرخ دار سفارش داده شوند تا حمل آنها آسانتر صورت گیرد. 

راکول، مبلمان اداری

مبلمان پلکانی راکول: نوع دیگری از مبلمان طراحی شده توسط این شرکت، صندلی های غیر رسمی شکل یافته از جعبه هایی ردیف و در ابعاد متفاوت است که امکانی را فراهم می کند تا بتوان جلسات بدون برنامه ریزی را برگذار کرد، به بررسی ایمیل ها پرداخت، فضایی برای خوردن نهار ایجاد کرد، و یا فضایی برای استراحت کوتاه پنج دقیقه ای فراهم آورد. این پلکان ها می توانند فضایی به جهت برگذاری یک ارائه و سخنرانی را فراهم کند.

راکول، مبلمان اداری

مبلمان و صندلی های مخصوص بار که پشتی بلند نیز دارند این امکان را فراهم می آورد که شما به هنگام کار با لپ تاپ بر روی آن تسلط کافی را داشته باشید. همچنین برای این صندلی ها، میزهایی با وسعت زیاد با عرض و ارتفاع زیاد، برای کسانی که یک میز کار یکپارچه برای کار کردن داشته باشند، طراحی شده است. چرخ دستی های قابل حمل برای هر کارمند را می توان زیر میز او قرار داد و می توان آنها را به هر محل دیگری که آنها مایل به کار کردن باشند برد.

راکول، مبلمان اداری

راکول، مبلمان اداری

قطعات مبلمانهای طراحی شده کنار یکدیگر قرار گرفته و نحوه اتصال قطعات به یکدیگر و شکل پذیری نامحدودی را در یک فضای کار معاصر به وجود می آورند. این قطعات تداعی کننده یک شکل خاص، شخصیتی خاص و آن چیزی است که به آن اجزای نمایشی در فضای کار گفته می شود. 

راکول، مبلمان اداری

پیش نمایش این محصول در سال 2016 انجام شده و سپس به صورت رسمی در فوریه 2017 به بازار عرضه شده است. این محصول در نمایشگاه Knoll در شیکاگو در تجارت NeoCon دراین سال ارائه شده است.

منبع:

dezeen

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا