مبلمان فضای باز

مبلمان فضای باز : بهترین گزینه برای تراس یا حیاط شما!

با شروع بهار، یکی از اولین کارهایی که انجام خواهید داد این است که مبلمان فضای باز خود را از انبار بیرون بیاورید و در تراس یا حیاط خانه خود قرار دهید. اما اگر احساس می‌کنید مبلمان باغی شما کمی قدیمی شده است، باید بدانید که امروزه ده‌ها گزینه مختلف وجود دارند که می‌توانند لذت محیط بیرون را برایتان دوچندان کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد نحوه استفاده از فضای بیرون خود فکر کنید. آیا شما برای بسیاری از افراد مهمانی‌های بزرگ برگزار می‌کنید، یا اصلاً محافل خودمانی و صمیمی دارید؟ آیا در فصول خنک و گرم سال، زمان زیادی را در بیرون از خانه هستید؟ این‌ها سؤال‌های مهمی هستند که باید هنگام خرید مبلمان فضای باز در نظر بگیرید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع مبلمان فضای باز

نخست در زیر یک به یک به معرفی انواع مبلمان باغی می‌پردازیم، سپس راهنمایی را برای انتخاب مبلمان مناسب برحسب نیازهای شما بیان می‌کنیم:

1- مبلمان باغی آهنی

مبلمان باغی آهنی

آهن فرفورژه کلاسیک، محکم و همیشه در مُد به نظر می‌رسد. استایل، رنگ و طرح‌های بسیاری با آهن فرفورژه وجود دارد که مطمئناً متناسب با سبک شما خواهند بود. این مبلمان می‌تواند تا حدودی سنگین باشد، ولی سبک خاص آن یقیناً طرفداران بسیاری را به خود جلب می‌کند. فقط مراقب باشید در هنگام خرید، مدلی را انتخاب نکنید که رنگ رویش به سادگی با ناخن خراشیده شود! همچنین برای تمیز کردن، فقط از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

2- مبلمان فضای باز آلومینیومی

مبلمان فضای باز آلومینیومی

مبلمان باغی آلومینیومی زنگ نمی‌زند و بسیار سبک وزن است. هنگام خرید، اطمینان حاصل کنید که مبلمان شما ضدزنگ است و حتی می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که دارای یک پوشش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است. قسمت‌های مختلف مبلمان آلومینیومی که به یکدیگر جوش شده‌اند را بررسی کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن مبلمان آلومینیومی کافی است آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

3- مبلمان باغی پلاستیکی

مبلمان باغی پلاستیکی

اگر مراقبت و نگهداری آسان همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، مبلمان فضای باز پلاستیکی همان مدلی است که می‌خواهید. این مبلمان از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده است و وزنی سبک و دوامی بالا دارد. این مبلمان زنگ نمی‌زند و قیمت پایین‌تری از مبلمان‌های دیگر دارد. از پلیمرها با چگالی فشرده نیز می‌توانید استفاده کنید، اگر سنگین هستند و دوام بیشتری از پلیمرهای دیگر دارند.

4- مبلمان فضای باز چوبی

مبلمان فضای باز چوبی

در صورتی که می‌خواهید فضای تراس یا حیاط شما سبکی نزدیک به طبیعت داشته باشد، مبلمان باغی چوبی را انتخاب کنید. نوع چوب این مبلمان بسیار مهم است؛ شما ممکن است چوب‌های متراکم مانند چوب ساج یا اکالیپتوس یا چوب سفت و سخت مانند سرو را بخواهید. چوب ساج، اکالیپتوس و سرو به طور طبیعی مقاوم در برابر رطوبت و حشره هستند، اما دیگر چوب‌ها باید به اصطلاح آب‌بندی شوند، مبلمان چوبی را با یک برس نرم و محلول آب و صابون تمیز کنید.

5- مبلمان باغی کوسن‌دار

مبلمان باغی کوسن‌دار

انتخاب مبلمان فضای باز کوسن‌دار، راهی عالی برای نوسازی محیط بیرون است. این مبلمان اغلب قیمت بالایی دارد، اما در زمان خرید به دنبال جنس پارچه‌ای باشید که برای استفاده در فضای باز مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، رطوبت، کپک و کثیفی باشد. هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این مبلمان را به راحتی جمع کنید، تا هر زمان دیگر که هوس نشستن در بیرون از خانه به شما دست داد، آن‌ها را دوباره باز کنید.

6- مبلمان حصیری

مبلمان حصیری

مبلمان حصیری برای محیط با فضای گرمسیری با هوای خشک مناسب است. هنگام خرید این مبلمان به یاد داشته باشید که دوخت فشرده معمولاً حاکی از کیفیت خوب حصیر است. به طور معمول از قاب حصیری برای نگه داشتن کوسن‌ها و بالش‌های پوشیده شده از منسوجات (پارچه‌های مختلف) برای مصارف فضای باز استفاده می‌شود. برخی از مدل‌های مبلمان حصیری برای گرفتن آفتاب و برنزه کردن در زیر نور خورشید استفاده می‌شوند.

نکات مهم در خرید مبلمان فضای باز

نکات مهم در خرید مبلمان فضای باز

خرید مبلمان باغی تقریباً همانند انتخاب مبلمان داخل منزل است، اما با کمی تفاوت که در زیر شرح داده شده است:

آب و هوای شهر خود را در نظر بگیرید

آیا هوای منطقه‌ زندگی شما گرم و خشک است یا در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنید؟ آیا نم نم باران را تجربه می‌کنید؟ شرایط گرم و خشک می‌توانند باعث ترک‌خوردگی چوب شود. بادهای شدید می‌تواند مبلمان آلومینیومی یا پلاستیکی سبک را به پرواز در آورند، و با مبلمان آهنی در برابر نور مستقیم آفتاب داغ می‌شود!

فضای خود را اندازه بگیرید

در نظر بگیرید که چقدر فضا دارید و چگونه باید مبلمان خود را در آن تزئین کنید. آیا یک بالکن بلند و باریک دارید یا یک حیاط پهن و گسترده؟ از فضا و شکل بالکن، پاسیو یا ایوان خود برای تعیین اندازه مبلمان فضای باز استفاده کنید. حتما فضای خالی را در اطراف مبلمان در نظر بگیرید تا شرایط برای رفت‌وآمد فراهم باشد. اگر فضایی گرد دارید، حتما از میز گرد و اگر فضایی  چهاروجهی دارید، میز مستطیلی یا مربعی را خریداری کنید.

خرید مبلمان فضای باز

تعیین کنید که مبلمان خود را در کجا قرار دهید

آیا مبلمان شما روی زمین نرم و چمن یا روی یک سطح سخت مانند یک تخته چوبی یا تراس سنگ‌فرش شده قرار می‌گیرد؟ این به شما کمک می‌کند موادی را انتخاب کنید که برای محیط اطراف شما مناسب باشد. چوب‌های نرم مانند کاج را روی یک سطح چمن و در یک منطقه مرطوب قرار ندهید. رطوبت ناشی از زمین می‌تواند باعث پوسیدگی چوب شود. رطوبت همچنین می‌تواند باعث خوردگی برخی از فلزات نیز شود.

به میزان راحتی توجه کنید

شما برای استراحت از مبلمان فضای باز خود استفاده خواهید کرد، بنابراین مدلی را انتخاب کنید احساس راحتی بسیاری داشه باشید. حتی اگر صندلی‌های شما با بالشتک اضافی ندارد، می‌توانید کوسن و بالش مخصوص خریداری کنید. میزان نرمی و سفتی بالشتک‌ها را نیز بررسی کنید و ببینید آیا مطابق بر سلیقه شما و دیگر اعضای خانواده است یا خیر! همچنین به جنسیت پارچه مبلمان نیز توجه کنید که دارای کیفیت و دوام بالایی باشد.

مبلمان باغی

فضای ذخیره‌سازی داشته باشید

مطمئن شوید که می‌توانید برای زمستان‌ها فضای لازم برای ذخیره مبلمان خود فراهم کنید. بالاخره شما در روزهای بارانی مبلمان خود را جمع خواهید کرد، پس بهتر است برای ذخیره آن از انبار یا فضایی مناسب استفاده کنید. پس فقط به مدل و ابعاد مبلمان فضای باز توجه نکنید، بلکه شما باید بدانید روزی آن را در جایی جمع کرده و ذخیره خواهید کرد.

بودجه خود را در نظر بگیرید

در پایان بودجه شما تعیین می‌کند چه چیزی می‌توانید خریداری کنید. اگر توان مالی بالایی دارید، به سراغ بهترین برند و کیفیت باشید، وگرنه گزینه‌های ارزان‌تر را انتخاب کنید. چوب طبیعی و مبلمان کوسن‌دار عموماً گران قیمت‌تر از بقیه هستند، اما ارزان‌ترین گزینه می‌تواند مبلمان پلاستیکی باشد.

از کجا مبلمان باغی بخریم؟

از کجا مبلمان باغی بخریم؟

مبلمان باغی انواع زیادی دارد که دست خریداران را برای انتخاب هر کدام باز نگه می‌دارد. چه به دنبال میز و صندلی‌هایی برای ناهار خوری در فضای باز باشید یا صندلی برای آفتاب گرفتن، باید مبلمان فضای باز مورد نیاز خود را به درستی بشناسید. بنابراین، برای انتخاب بهترین قطعات می توانید به سراغ وبسایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های فیزیکی داخل شهر بروید. به هر روی، اگر فضای بیرون خانه حال و هوای شما به کلی تغییر می‌دهد و احساس تازگی را در شما تزریق می‌کند، پس بهتر است به فضای بیرون خود اهمیت بیشتری دهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا