مبلمان و وسایل

بوم ریس چیست؟ نحوه ساخت و کاربردهای آن + 10 تصویر جذاب

اگر به طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید در منزلتان نشانه‌ای از طبیعت وجود داشته باشد، بوم ریس انتخاب مناسبی است، اما بوم ریس چیست؟ نحوه ساخت آن چگونه است؟ آیا بوم ریس‌ ها در همه سبک‌ها استفاده می‌شوند؟

در این مقاله از ویکی ساختمون به پرسش “بوم ریس چیست؟” و دیگر پرسش‌های ذکر شده، پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بوم ریس چیست؟

بوم ریس چیست

بوم ریس ها تابلوهایی با نخ‌های تابیده هستند و به دیوار نصب می‌شوند. بوم ریس ها در فرم‌های مربع، دایره و مستطیل و در رنگ‌های مختلف طراحی و بافته می‌شوند. بوم ریس ها در سبک بوهمی کاربرد دارند، البته در سبک‌های مدرن، معاصر و تلفیقی هم استفاده می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی منزل و معرفی 12 سبک پرطرفدار در سال 2021

بوم ریس و سبک بوهمی

بوم ریس چیست

سبک بوهمی از فرهنگ‌های مختلف جهان در دکوراسیون منازل استفاده می‌کند، سبکی پر انرژی که مملو از هیجان و سرزندگی است. در این سبک آزادی زیادی وجود دارد و الگوها، رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی در آن استفاده می‌شود. سبک بوهمی پیرو قاعده و اصول خاصی نیست. دکوراسیونی شلوغ، بی‌نظم و تصادفی از مشخصات این سبک است. خلاقیت در این سبک به اوج می‌رسد و فضاهایی منحصربه‌فرد خلق می‌شود.

بوم ریس با سبک بوهمی که با سفر و زندگی با طبیعت شناخته شده است، هم‌خوانی دارد. بوم ریس ها نیز نمادی از طبیعت هستند و از نخ طبیعی و چوب در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ساخته می‌شود.

نحوه ساخت بوم ریس چگونه است؟

بوم ریس ها از نخ‌های طبیعی بافته می‌شوند، نخ‌ها به یک تکه چوب یا یک تکه نخ ضخیم و کلفت متصل هستند. به طور کلی بوم ریس ها به دو روش ساخته می‌شوند:

  1. روش ساده: در روش اول نخ‌ها را به طور ساده آویزان می‌کنند، بدین گونه که هر کدام از نخ‌ها با یک گره به چوب آویزان می‌شود.

بوم ریس چیست

  1. روش ترکیبی با مکرومه: در روش دوم نخ‌ها با گره‌های مکرومه بافته می‌شوند و پس از بافتن گره‌های متعدد به طور ساده آویزان می‌شوند.

طراحی و رنگ‌بندی بوم ریس

بوم ریس ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی می‌شوند. نخ‌ها قبل از محکم شدن به چوب، با طرح مد نظر رنگ‌آمیزی می‌شود سپس نخ‌های رنگی را به ترتیب به چوب گره می‌زنند و آویز می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: چیدمان تابلو در منزل: جان تازه به دیوارهای لخت بدمید!

رنگ در طراحی بوم ریس اهمیت ویژه‌ای دارد، در واقع نخ و رنگ در کنار هم تار و پود بوم ریس را تشکیل می‌دهند. این رنگ‌ها هستند که به بوم ریس جان می‌دمند، بوم ریس ها تابلوهایی از نخ‌های تابیده‌ای هستند که هنرمندانه با رنگ‌ها آغشته شده‌اند و تصویری زیبا خلق می‌کنند. طراحان خوش‌ذوق بوم ریس با تغییر درجه رنگ‌ها زیباترین نقش‌ها را می‌آفرینند. آن‌ها در رنگ‌آمیزی بوم ریس از انواع خلاقیت‌ها بهره می‌برند و طرح‌های گوناگونی خلق می‌کنند.

کاربردهای بوم ریس چیست؟

بوم ریس را در نقاط کانونی منزلتان قرار دهید. دیوار پشت کاناپه، دیوار پشت تخت‌خواب، دیوار بالای کمدها، دیوار راهرو و ورودی و هر دیوار خالی دیگر مکان مناسبی برای نصب بوم ریس می‌باشند، می‌توانید از رنگ‌های شاد و روشن بوم ریس، در اتاق بچه هم استفاده کنید.

همان طور که گفته شد، بوم ریس ها که در سبک بوهمی کاربرد دارند، نمادی از طبیعت هستند چون از نخ و چوب به صورت دست‌ساز بافته می‌شوند، بنابراین اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، می‌توانید با ترکیبی از رنگ‌های گوناگون بوم ریس هایی زیبا بر دیوار منزلتان نصب کنید.

تصاویر بیشتری از بوم ریس را در زیر ‌بینید.

سخن آخر

در این مقاله از ویکی ساختمون پرسش “بوم ریس چیست؟” را بررسی کردیم. بوم ریس ها تابلوهایی به سبک بوهمی‌اند که از نخ‌های طبیعی به دو روش ساده و ترکیب با بافت‌های مکرومه ساخته می‌شوند و برای استفاده در دکوراسیون‌هایی با سبک‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دیوارها نصب می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا