مقالات کارگشا

بهترین مارک کاشی و سرامیک و مقایسه آن ها با هم

کاشی و سرامیک پوششی برای کف و دیوارها است که در ایران طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که در ایران منابع اولیه برای تولید کاشی یعنی معادن خاک و فلزات فراوان است، در نتیجه صنایع مختلف در زمینه تولید سرامیک، کاشی، آجر و به طور کلی مصالح ساختمانی غیر فلزی شکوفا شده‌اند. برای پیدا کردن بهترین مارک کاشی و سرامیک و ماهرترین نصاب‌های کاشی و سرامیک با کارگشا همراه بمانید.

کاشی و سرامیک ایرانی یا خارجی؟

انتخاب بین مارک کاشی و سرامیک ایرانی و یا خارجی همیشه مشکل بوده است. از آنجایی که کیفیت کاشی و سرامیک ایرانی با توجه به منابع اولیه خوب و ماشین آلات مجهز و پیشرفته بالاست و معمولاً نود درصد خریداران از کاشی و سرامیک با برند ایرانی استفاده می‌کنند. در این بین کاشی و سرامیک با برند ایتالیایی نیز از کیفیت خوب در کنار طرح و رنگ زیبا و فوق العاده برخوردار است. به دلیلی تجهیزات بهتر کشور ایتالیا در زمینه صنعت ساختمان، کاشی‌ها با برند ایتالیایی در ابعاد بزرگ و با طرح‌های شبیه سنگ گرانیت، مرمر، هورنفلس و … به بازار عرضه می‌کند که طرفداران زیادی در ایران دارد. البته از آنجایی که خرید سنگ در ایران آنچنان گران‌تر از کاشی و سرامیک با طرح سنگ نیست بنابراین از این قبیل طرح‌ها استقبال نمی‌شود.

بیشتر بخوانیدراهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

بهترین مارک کاشی و سرامیک ایرانی

از بین برندهای معتبر و شناخته شده کاشی و سرامیک در ایران هم می‌توان از کاشی لیا، مهسرام، پاسارگاد، کاشی البرز، یاس، لوتوس، آسا، پارس سرام، تک سرام، پلازا، آسماری، ارغوان، کاشی مرجان، آسیا، کاشی نائین، آنتیک و … نام برد. برندهای کاشی معتبر مانند الوند، مرجان، آسیا، نائین، ارغوان، مهسرام و … که دارای طرح و کیفیت خوبی هستند از نظر قیمتی کمی گران‌تر از برند کاشی لوتوس، آسا، پار سرام، تک سرام، آسماری، پاسارگاد و … هستند.

بهترین مارک کاشی و سرامیک ایرانی

بهترین مارک کاشی و سرامیک خارجی

از بین برندهای کاشی و سرامیک خارجی و برچسب کاشی می‌توان به پالرمو، میکل آنجلو، بست تایل، کرنلین، ونیز، ولوت، اونیکس، کریستال وایت، آرتینو، سرو کوارنتا، اسپیرال، یونیورسال، زامیک، آرژنا، فاپکو، بیوتی اسپرینگ، بارسا، فاوانیا، کارناوال، آلوارز، ریونیز و … اشاره کرد. این برندها همگی برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی هستند که در ایران عرضه می‌شوند. البته سرامیک‌هایی با برند خارجی به دلیل عوارض گمرکی که برای واردات آن‌ها به کشور پرداخت می‌شوند قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های ایرانی داشته باشند ولی از نظر کیفیت برابر هستند.در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال کاشی و سرامیک برای خانه جدید یا بازسازی خانه قدیمی خود هستید. پیشنهاد می‌شود در کنار انتخاب طرح و رنگ، به ویژگی‌های فیزیکی کاشی و سرامیک نیز توجه کنید. روی بسته بندی کاشی و سرامیک‌ها و پشت هر عدد کاشی و سرامیک همیشه اعدادی نوشته شده‌اند که بیانگر ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها هستند. در ادامه به مفاهیم این اعداد پرداخته شده است.

درجه کیفی کاشی و سرامیک

برندهای مختلف کاشی و سرامیک درجات کیفی مختلفی از طرح‌های مختلف کاشی تولید و عرضه می‌کنند. مسلماً کاشی و سرامیک درجه پایین قیمت کمتری نسبت به کاشی و سرامیک درجه بالا دارند؛ اما در کل توصیه می‌شود از کاشی و سرامیک درجه یک برای پوشش کف و دیوارها استفاده کنید تا از دوام و زیبایی آن‌ها استفاده کنید. کاشی‌های درجه پایین به زودی ترک برداشته، خرد می‌شوند، لعاب رویی آن‌ها از بدنه جدا می‌شود، در برابر ضربه مقاومت کمی دارند و نصب و برش آن‌ها سختی زیادی دارد؛ بنابراین سعی کنید از کاشی و سرامیک‌های درجه بالا استفاده کنید.

در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ضریب اصطکاک

ضریب اصطکاک کاشی و سرامیک (Coefficient Of Friction) به مقاومت کاشی و سرامیک در برابر لیز خوردن گفته می‌شود. هرچه میزان این ضریب بیش‌تر باشد سطحی که با این کاشی فرش شده باشد، ضریب اطمینان بالاتری نسبت به لیز خوردن دارد و احتمال سرخوردن افراد روی سرامیک کاهش پیدا می‌کند. اگر قصد خرید کاشی برای کفپوش حمام و سرویس بهداشتی یا فضای اطراف استخر را دارید، توصیه می‌شود کاشی با ضریب اصطکاک بالا تهیه کنید. در این بین ضریب اصطکاک بالاتر از 50 برای پوشش کف سرویس بهداشتی و حمام مناسب است و سرامیک با ضریب اصطکاک بیشتر از 60 برای مصارفی مانند حیاط منزل و مشاعات مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کاشی و سرامیک، المان های زیبایی بخش ساختمان

درجه ساییدگی

عدد دیگری که روی بسته بندی‌های کاشی و سرامیک نوشته می‌شود، درجه ساییدگی کاشی و سرامیک (PEI) (PEI Porcelain and Enamel Institute) است. توجه داشته باشید که هر چقدر این عدد بالاتر باشد، کاشی و سرامیک درجه کیفی بالاتری دارند و کاشی دارای مقاومت بیشتری در برابر سائیدگی هستند. البته لازم به یادآوری است که اگر قصد خرید کاشی غیر براق یا غیر شیشه‌ای را دارید، چنین عددی روی این دسته از کاشی‌ها درج نمی‌شود. همچنین ذکر این عدد برای کاشی و سرامیک دیوار پوش نیز ضرورتی ندارد چون در معرض ساییدگی قرار نمی‌گیرد.

کاشی و سرامیک با درجه ساییدگی بالای 5 برای پوشش کف مکان‌هایی پر رفت و آمد مانند پاساژهای تجاری، ادارات، مشاعات برج‌های مسکونی و … مناسب هستند و کاشی و سرامیک با درجه ساییدگی 4 نیز برای پوشش کف منازل مسکونی و مکان‌هایی که رفت آمد در آن‌ها کم است، مناسب هستند.

درجه جذب آب

میزان جذب آب کاشی (Water Absorption) نیز ویژگی دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. این اطلاعات درج شده روی کاشی در خصوص انتخاب کاشی و سرامیک با توجه به میزان رطوبت محیط نصب آن می‌دهد. عددی که روی بسته بندی کاشی‌ها درج می‌شود میزان جذب آب توسط کاشی را نشان می‌دهد، هر چه عدد درج شده کمتر باشد، نشانگر جذب کمتر آب توسط کاشی است.

کاشی و سرامیک در سه دسته غیر شیشه‌ای، نیمه شیشه‌ای، شیشه‌ای و تمام شیشه‌ای قرار می‌گیرند که به ترتیب نام برده کمترین نفوذ رطوبت در آن‌ها اتفاق میافتد. کاشی‌های شیشه‌ای و تمام شیشه‌ای برای استفاده در مناطقی مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی مناسب هستند.

درجه جذب آب

مقاومت در برابر برودت هوا

از آنجایی که کاشی و سرامیک در فرآیند تولید پخته می‌شوند، طبیعتاً مقاومت بالایی در برابر گرما دارند ولی مقاومت کاشی در برابر برودت هوا یا سرما یکی از ویژگی‌های فیزیکی مهم برای پوشش کف مکان‌های روباز مانند حیاط، بالکن، تراس، مشاعات، پشت بام و … است.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

چطور و از کجا کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و خدمات آن را تهیه کنیم؟ بهترین مارک کاشی و سرامیک، مراحل کاشی کاری و سرامیک کاری سرویس بهداشتی، نکات خرید کاشی و سرامیک

مشاوره در خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی یکی از مواردی است که علاوه بر انجام خدمات کاشی کاری، بازسازی سرویس بهداشتی و سرامیک کاری کف آن، شرکت کارگشا به آن می‌پردازد، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در این مقاله  قصد داریم با سرفصل‌هایی همچون نکات مهم در خرید، بهترین مارک کاشی و سرامیک، معرفی محل‌های خرید و اجرای آن با شما همراه باشیم.

در هنگام خرید کاشی و سرامیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ابتدا لازم به یاد آوری است که کاشی و سرامیک هم مانند بسیاری از دیگر محصولات دارای درجه بندی است. در مراحل ساخت و پیش از مرحله بسته بندی کاشی و سرامیک، کنترل کیفیت انجام می‌شود. در این بخش اگر هر گونه زدگی، لکه و … در ظاهر کاشی وجود داشته باشد از درجه کیفیت آن کم می‌شود. به طور مثال کاشی بدون هیچ گونه زدگی و نقص در طرح و رنگ دارای درجه عالی است و از بقیه درجات قیمت بالاتری دارد، پس بنابراین:

  • سعی کنید برای پوشش دیوارها و کف سرویس بهداشتی از کاشی‌های درجه عالی استفاده کنید.
  • از کاشی‌های با طرح و رنگ هماهنگ استفاده کنید و سعی کنید کاشی طرح‌دار و ساده را با هم بیامیزید.
  • سعی کنید از کاشی‌های لعاب‌دار براق استفاده کنید تا زمان کمتری را صرف تمیزکاری آن کنید.
  • از کاشی‌های با ابعاد بزرگ استفاده کنید تا زیبایی بیشتری حاصل شود و بندکشی کمتری نیاز باشد (کثیفی سرویس بهداشتی بیشتر در بندکشی‌ها نمایان است).
  • برای سرامیک کاری کف و سقف سعی کنید از رنگ‌های خنثی یا هماهنگ با دیوارها استفاده کنید.

اجرای کاشی کاری

اجرای یرامیک کاری

چگونه می‌توان به خرید کاشی و سرامیک اقدام کرد؟

برای خرید کاشی بهتر است به نمایندگی‌های فروش شرکت‌ها در سطح شهرها و مصالح فروشی‌ها مراجعه کنید. اگر خرید کاشی را به صورت آنلاین می‌پسندید با جست و جوی عبارت خرید کاشی و سرامیک انبوهی از وب سایت‌های عرضه کننده محصولات شرکت‌های معتبر برای شما به نمایش در می‌آید؛ همچنین می‌توانید با جست و جوی نام شرکت تولید کننده از خدمات و فروش آنلاین موجود در وب سایت آن‌ها بهره‌مند شوید.

به طور کلی در شهر تهران، مراکز خرید یا بورس کاشی و سرامیک در مرکز شهر در خیابان شیراز جنوبی ، خیابان بی هاشم، میدان رسالت و خیابان فرجام در شرق، خیابان ایت الله کاشانی در غرب و خیابان زمزم در جنوب قرار دارند و همچنین در شهر کرج نیز بیشتر فروشگاهای کاشیو سرامیک در گوهردشت واقع شده‌اند. البته اگر کاشی و سرامیک را زیر قیمت مصرف کننده بخواهید می توانید به اطراف تهران به انبارها و مراکز نگهداری مراجعه کنید که از جمله این مناطق سعید آباد شهریار است.

مراحل کاشی کاری و سرامیک کاری سرویس بهداشتی

مراحل کاشی کاری برای واحدهای مسکونی نوساز پس از انجام و اجرای مرحله گچ و خاک و لوله کشی تاسیسات با اجرای عایق رطوبتی آغاز می‌شود. در گذشته از قیرگونی برای عایق کاری سرویس بهداشتی استفاده می‌شد ولی امروزه این مرحله با استفاده از ایزوگام انجام میشود که بسیار راحت‌تر و تمیزتر است. پس از مرحله عایق کاری رطوبتی، کاشی کاری دیوار ها انجام می‌شود. کاشی کاری دیوارها از کف تا جایی که سقف کاذب قرار میگیرد اجرا می‌شود و پس از آن نوبت به سنگ گذاری است در این مرحله کاسه یا سنگ دستشویی ایرانی نصب می‌شود و زیرکار آن با آجر و ملات ماسه و سیمان به خوبی پر می‌شود. پس از جاسازی سنگ دستشویی نوبت سرامیک کاری کف است با تمام شدن اجرای سرامیک روشویی و دستشویی فرنگی هم نصب می‌شوند و در انتها نیز شیرهای آب، کلید، پریز و لامپ ها، آینه روشویی، سیفون و … نصب می‌شوند.

اجرای کاشی و سرامیک

کاشی کاری سرویس بهداشتی چگونه است؟

در مرحله کاشی کاری و سرامیک کاری کف سرویس بهداشتی، ابتدا ملات ماسه ریز و سیمان روی سطح اجرا می‌شود و کاشی‌ها نیز به ملات آغشته می‌شوند و سپس در جای خود کار گذاشته می‌شوند، با ضربه‌های آهسته و ممتد چکش پلاستیکی کاشی نصب شده در جای خود محکم و تراز می‌شود. در سرامیک کاری نیز پس از اجرای ملات روی کف، سرامیک‌ها در جای خود قرار می‌گیرند با ضربه‌های چکش پلاستیکی محکم و تراز می‌شوند. پس از کمی خشک شدن ملات و سفت شدن کاشی و سرامیک‌ها اقدام به بندکشی می‌شود. بندکشی معمولا با استفاده از ملات سیمان سفید، پودر سنگ و آب به صورت سفت با استفاده از کاردک انجام می‌شود و بین کاشی و سرامیک‌ها پر می‌شود. پس از پر شدن بندها ملات به وسیله یک دستمال تمیز از روی کاشی‌ها پاک می‌شود و در مرحله آخر دوغاب روی کف ریخته می‌شود.

سخن آخر

حالا که به بهترین مارک کاشی و سرامیک و راهنمای خرید آن‌ها پرداخته شد، اگر به دنبال نصاب کاشی و سرامیک هستید به صفحه سفارش کارگشا مراجعه کنید و به منظور ثبت درخواست نصاب کاشی کار اقدام کنید. شرکت کارگشا با معرفی بهترین افراد در زمینه خدمات ساختمانی به دنبال جلب رضایت مخاطبان و مشتریان خود است و از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. فقط از سراست کاشی نخریددددددد افتضاح است .فقط رخ داره هرچی بخرید باید دو برابر بخرید چون تمام کاشی هاااا تو جعبه شکسته .بعدم تو کار همه لب پر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا