مقالات کارگشا

برنامه ریزی برای استفاده از سیستم انرژی تجدیدپذیر در ساختمان

برنامه ریزی برای سیستم انرژی تجدیدپذیر در ساختمان فرایندی است مشتمل بر تجزیه و تحلیل موارد مصرفی برق جاری در ساختمان، توجه به استانداردها و الزامات ملی، تصمیم گیری در این خصوص که آیا می خواهید روشن و خاموش شدن شما از شبکه  باشد و نیز اطلاع از چگونگی انتخاب تکنولوژی در سایت شما می باشد. ممکن است شما خواستار خرید یک سیستم انرژی تجدیدپذیر جهت تولید برق درخانه تان باشید که این موضوع نیاز به تحقیق، صرف زمان و نگهداری سیستم دارد. بسیاری از مردم از استقلال انرژی که بدست می آورند و دانشی که در خصوص کمک به محیط پیرامون خود بدست می آورند، لذت می برند.

  استفاده از سیستم انرژی تجدیدپذیر در ساختمانبرنامه ریزی برای استفاده از سیستم انرژی تجدیدپذیر در ساختمان

سیستم انرژی تجدیدپذیر میتواند در تامین بخشی و یا کلیه نیازمندی های الکتریکی شما با استفاده از تکنولوژی های خاصی مورد استفاده قرارگیرد. تکنولوژی هایی مانند:

  • سیستم های الکتریکی خورشیدی کوچک
  • سیستم های الکتریکی بادی کوچک
  • سیستم های برق آبی کوچک
  • سیستم های الکتریکی هیبریدی کوچک

چنانچه شما در حال طراحی خانه جدیدتان هستید با سازنده ایی همکاری کنید که تمام ساختمان را با استفاده از سیستم انرژی تجدیدپذیر، طراحی نماید.

تجزیه و تحلیل بارهای الکتریکی ساختمان

محاسبه نیازهای الکتریکی شما، اولین گام در فرایند بررسی سیستم های انرژی تجدیدپذیر جهت ساختمان و یا راه اندازی یک تجارت کوچک خواهد بود. بررسی کلی نیازهای الکتریکی به شما در راستای مشخص کردن موارد زیر کمک خواهد نمود:

  • اندازه سیستم مورد نیاز شما
  • چگونگی نیازهای انرژی به نوسانات در طول یک روز و یا یک سال
  • محاسبات و اندازه گیری هایی که به شما در کاهش مصرف الکتریسته کمک می کند.

انجام یک تجزیه و تحلیل محلی، دربرگیرنده ثبت میانگین توان مصرفی روزانه کلیه تجهیزات الکترونیکی که به برق مرکزی متصل شده اند مانند یخچال ها، لامپ ها، تلویزیون ها و ابزارهای دیگر می باشد. تعدادی از مصرف کننده های برق، مانند یخچال، در تمام شبانه روز برق مصرف میکند در حالیکه دیگر تجهیزات برقی بصورت متناوب از این جریان استفاده می کنند.

انجام یک تجزیه و تحلیل محلی، دربرگیرنده ثبت میانگین توان مصرفی روزانه کلیه تجهیزات الکترونیکی که به برق مرکزی متصل شده اند مانند یخچال ها، لامپ ها، تلویزیون ها و ابزارهای دیگر می باشد. تعدادی از مصرف کننده های برق، مانند یخچال، در تمام شبانه روز برق مصرف می کند در حالیکه دیگر تجهیزات برقی بصورت متناوب از این جریان استفاده می کنند.

جریان هایی که ازالکتریسته بصورت متناوب استفاده می کنند اکثر اوقات به بارها و جریان های قابل انتخاب اطلاق می گردند. چنانچه شما تمایل به استفاده از بارهای انتخابی در زمانیکه نیاز به برق مصرفی مازاد دارید، می توانید با نصب یک سیستم انرژی تجدیدپذیر کوچکتر به خواسته تان برسید. جهت شناسایی کل میزان برق مصرفی تان باید:

  • ضرب توان هر کدام از تجهیزات برقی در تعداد ساعتهای مصرفی در کل روز (اختلافات فصلی در این محاسبه را اعمال کنید). برخی از تجهیزات، توانی نمی دهند، بنابراین ممکن است مجبور باشید برای محاسبه توان از حاصلضرب جریان مصرفی در اختلاف پتانسیل استفاده کنید. بطور کلی انرژی مصرفی داده ها می تواند در قسمت بالایی صفحات فلزی چسبیده به تجهیزات دیده شوند.
  • ثبت زمانهایی که هر مصرف کننده در طول روز فعال می باشد.

با توجه به اندازه گیری تاثیرات انرژی در ساختمان قبل از استفاده از این سیستم و بعد از خرید سیستم انرژی تجدیدپذیر، میزان مصرف برق کاهش یافته و به شما اجازه می دهد با خرید یک سیستم ارزانتر و کوچکتر در این راستا نیز صرفه جویی شود.

استانداردها و الزامات محلی برای سیستم های انرژی تجدیدپذیر کوچک

هر ناحیه و منطقه ای کدها و استانداردها و تنظیمات ویژه خود را برای اتصال به شبکه داشته که می بایست مورد توجه قرارگیرند. این قوانین و تنظیمات می تواند بر انتخاب نوع سیستم انرژی تجدیدپذیر که دارای مجوز نصب بوده، تاثیر بگذارند. همچنین این قوانین می توانند بر اتصال به شبکه بودن و یا کارکرد به صورت مستقل نیز تاثیرگذار باشند.

سازمان های محلی در خصوص سیستم انرژی تجدیدپذیر که عموماً شرکت نیروی منطقه ای و یا ادارات محلی می باشند، باید توانایی ارائه اطلاعات در خصوص پیاده سازی و اتصال به شبکه را به شما، داشته باشند. در اینجا تعدادی از ملزوماتی که در این حوزه ها امکان دارد با آنها مواجه شوید، ارائه گردیده اند:

  • استانداردهای ساختمانی
  • مشوق ها
  • مصوبات و مقررات محلی
  • نیازمندی های خاص تکنولوژی

بازرسان ساختمانی و الکتریکال اطمینان میدهند که سیستم شما مطابق با استاندارد بوده و نیز ساختاری که به ساختمان اضافه نموده اید از  ایمنی و امنیت بالایی برخوردار است. امکان دارد سیستم شما نیازمند گذراندن بازرسی های لوله کشی و الکتریکال طبق استانداردهای ساختمانی باشد. بسیاری از شرکتهای ساختمانی نیازمند بررسی دقیق ساختمان برای ارائه مجوز استفاده از این تجهیزات می باشند. قبل از خرید،  این تجهیزات را  با کدهای ساختمانی خود تطبیق دهید.

شما بسیار خشنود خواهید شد زمانی که تائیدیه بازرسی را بدست می آورید چنانچه شما یا نصاب این تجهیزات از استانداردهای ملی برق پیروی نمایید. نصب از پیش مهندسی شده، سیستم های پکیجی، چکیده ایی از نصب توسط بازرس و یک ست کامل از طرح ها مانند دایاگرام هایی که با این سیستم هستند. علاوه بر این شما اطمینان دارید که این سیستم دارای گواهی تجهیزات بوده ومنطبق با کلیه تجهیزات و استانداردهای فنی مناسب محلی می باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا