مبلمان و وسایل

مدل کتابخانه اتاق نوجوان چه ابعاد، سبک و متریالی دارد؟!

انتخاب یک مدل کتابخانه اتاق نوجوان می‌تواند راهی برای ترغیب نوجوانان برای کتاب‌خوانی باشد. آن‌ها نه تنها کتاب‌های خود را به طور منظم و مرتب در کتابخانه نگه می‌دارند، بلکه به داشتن آن در اتاق خود نیز افتخار می‌کنند. یک کتابخانه خصوصی به نوجوانان احساس مستقل بودن می‌دهد، آن‌ها حتی می‌توانند دکوراسیون اتاق خود را برحسب مدل کتابخانه طراحی کنند؛ به طوری که از حضور در فضای شخصی خود در همه ساعات روز لذت ببرند.

مدل کتابخانه برای اتاق نوجوانان در اندازه‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و ویژگی‌های دیگری در بازار یافت می‌شوند. اما چطو می‌توان برای اتاق خواب نوجوانان، بهترین قفسه کتاب را خریداری کرد؟. ما در این مقاله نخست به این پرسش پاسخ می‌دهیم و سپس چندین تصویر از مدل کتابخانه اتاق نوجوان را به شما معرفی می‌کنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انتخاب بهترین مدل کتابخانه اتاق نوجوان

انتخاب بهترین مدل کتابخانه اتاق نوجوان

قفسه کتاب از جمله مفیدترین وسایل خانه برای نوجوانان است. نه تنها مجموعه کتاب‌های آن‌ها را سازماندهی می‌کند، بلکه به عنوان مکانی برای نمایش علاقه‌مند‌های نوجوانان شناخته می‌شود. نوجوانان می‌توانند اسباب و وسایل کوچک خود اعم از ماشین، عروسک، گلدان و هر وسیله دیگری را در کنار کتاب‌ها قرار دهند و هر زمان با دیدن آن‌ها احساس لذت کنند. اما برای تداعی این احساس، چه نوع کتابخانه‌ای مناسب آنها است؟

سبک طراحی

نوبت آن رسیده است که با برخی از رایج‌ترین سبک‌های کتابخانه اتاق نوجوان آشنا شوید. این مدل‌ها به شرح زیر هستند:

  • استاندارد: قفسه کتاب استاندارد همان مدلی است که همه ما در کتابخانه‌ها دیده‌ایم. این مدل به طور معمول از چوب یا ام دی اف ساخته می‌شود که به صورت قفسه قفسه و دارای یک صفحه پشتی است.
  • ساده: ظریف‌تر از یک قفسه کتاب استاندارد است، ولی مهم‌ترین تفاوت با آن، پشت باز بودنش است. این کتابخانه شکل بسیار ساده‎ای دارد و برای اتاق‌های مدرن با طراحی مینیمال بهترین انتخاب است.
  • گوشه: کتابخانه گوشه، تحت زاویه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان از آن برای پُر کردن گوشه اتاق استفاده کرد. این قفسه کتاب اغلب ارتفاعی بلند و عرضی کم دارد. برای اتا‌ق‌های کوچک انتخاب مناسبی است.
  • اسکافیلد: این کتابخانه، ظاهری متفاوت دارد. دارای دو عنصر عمودی فلزی با مقطع گِرد است و از چندین عنصر چوبی برای قرار دادن کتاب و وسایل مورد نیاز پشتیبانی می‌کند. این قفس کتاب برای اتاق‌ها با طراحی صنعتی عالی است.
  • مکعبی: این کتابخانه به چندین مکعب مختلف تقسیم می‌شوند که به طور یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این مدل کتابخانه اتاق نوجوان را می‌توان یکی از بهترین سبک‌های موجود در نظر گرفت.

کتابخانه اتاق نوجوان

متریال

قفسه‌های کتاب از انواع مواد مختلفی ساخته می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • چوب طبیعی: قفسه‌های چوبی، جلوه‌ای سنتی و کلاسیک به اتاق نوجوانان می‌بخشد. چوب طبیعی به غیر زیبایی، کیفیت و دوام بالایی دارد می‌تواند تا سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • ام دی اف (MDF): اگر بودجه خرید کتابخانه چوبی را ندارید، به دنبال محصولات ساخته از ام دی اف باشید. این متریال بسیار ارزان‌تر از چوب طبیعی و کیفیت و دوام مناسبی دارد.
  • فلز: قفسه‌های فلزی ارزان‌تر چوب طبیعی هستند و می‌توانند ظاهری مدرن‌تر به اتاق ببخشند. اما مهم است که رنگ روی فلز به‌ راحتی با خراش از از بین نرود. حتی می‌توانید کتابخانه‌ای که از ترکیب دو متریال مانند چوب و فلز ساخته شده است را خریداری کنید.

اندازه

سایز شاید مهم‌ترین عاملی باشد که هنگام خرید یک قفسه کتاب باید در نظر بگیرید، زیرا اندازه تعیین می‌کند که آیا کتابخانه برای ابعاد اتاق نوجوان شما مناسب است یا خیر. در زیر مواردی برای کمک به شما آورده شده‌اند:

  • ارتفاع: بیشتر کتابخانه های مخصوص اتاق نوجوانان، بین1 تا 1.5 متر ارتفاع دارند. اما مهم است بیشترین ارتفاع را در نظر بگیرید، زیرا قَد نوجوان شما در حال افزایش است.
  • عرض: عرض قفسه کتاب باید نسبت به ارتفاع در نظر گرفته شود. اگر یک کتابخانه بلند دارید، عرض کمتر می‌تواند فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد. اگر شما یک کتابخانه با ارتفاع کم را انتخاب کردید، بهتر است عرض را بیشتر بگیرید.
  • عمق: بیشتر مدل کتابخانه اتاق نوجوان، حداقل 20 سانتی‌تر عمق دارند. این اندازه برای قرار گرفتن کتاب های استاندارد و وسایل دیگر مناسب است. اما اگر مجله و کتاب‌های بزرگ‌تر دارید، عمق بیشتر را انتخاب کنید.
  • فضای بین قفسه‌ها: حتماً فضای بین قفسه‌ها را اندازه بگیرید تا بتوانید. قفسه های قابل تنظیم دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند.

نکات مهم در خرید کتابخانه اتاق نوجوان

نکات مهم در خرید کتابخانه اتاق نوجوان

از آنجا می‌توان اندازه، متریال و مدل کتابخانه اتاق نوجوان را انتخاب کرد، اما مهم است در زمان خرید برخی نکته‌های زیر را در نظر بگیرید:

فضا: مهم است کتابخانه مورد نظر خود را براساس ابعاد اتاق نوجوان‌تان انتخاب کنید. ابعاد مناسب قفسه کتاب باعث می‌شود برای حرکت و انجام فعالیت‌های دیگر، فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد.

نوع استفاده: قبل از خرید، ایده روشنی برای نحوه استفاده از قفسه کتاب داشته باشید. اگر نوجوان شما کتاب زیاد می‌خواند، قفسه‌های محکم که بتواند وزن کتاب‌ها را تحمل کند را انتخاب کنید.

رنگ: نیاز است حتماً کتابخانه را به رنگ چوب انتخاب کنید. می‌توانید برای دختران و پسران نوجوان می‌توانید رنگ‌های سفید، صورتی چرک، بنفش، آبی، سبز و دیگر رنگ‌ها را امتحان کنید.

بودجه: به دنبال محصول باکیفیت باشید که برای سال‌های متمادی قابل استفاده باشد. کیفیت و نحوه ساخت یک کتابخانه بسیار مهم است. قفسه کتابی را انتخاب کنید که در برابر ساییدگی و خراش مقاوم باشد و رطوبت را به خود جذب نکند.

10 مدل کتابخانه اتاق نوجوان

عکس‌های زیر می‌توانند الهام‌گر شما در انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای اتاق نوجوانان باشند:

کتابخانه اتاق نوجوان

کتاب خانه اتاق نوجوان

کتابخانه اتاق خواب نوجوان

مدل کتابخانه اتاق خواب نوجوان

مدل کتابخانه اتاق نوجوانان

کتابخانه اتاق نوجوانان

کتابخانه اتاق نوجوانان پسر

مدل کتابخانه اتاق نوجوانان دختر

کتابخانه نوجوان

مدل قفسه کتاب اتاق نوجوان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا