فضاهای داخلی

انواع دوش های مدرن ؛ پنلی، توکار، برقی و دیجیتالی

هنگامی که انواع دوش های مدرن را بشناسید، بیش از هر زمان دیگری به این موضوع پی خواهید برد که دوش ها یکی از مهم‌ترین لوازمی هستند که باید در هر نوع حمامی وجود داشته باشند. استفاده از فناوری‌های مدرن، به تجربه یک حمام لذت‌بخش می‌انجامد، زیرا دوش ها چیزی بیش ازیک وسیله برای استحمام هستند! آنها ماهیتی درمانی و آرامش‌بخش دارند و به ایجاد محیطی برای ریلکس شدن کمک می‌کنند. بنابراین، مهم است که بر طبق نیازهای‌تان بهترین دوش را برای حمام خود انتخاب کنید. برای همین منظور ما در زیر دوش های مدرن و جدید بازاررا معرفی می‌کنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع دوش های مدرن

هنگامی که به دنبال خرید دوش حمام هستید (با وجود انواع گوناگون) انتخاب دوش مناسب به هیچ وجه آسان نیست. در زیر درباره دوش های مدرن و نحوه کار هر کدام مطالبی را بیان می‌نماییم.

دوش میکسر ترموستاتیک (Thermostatic Mixer Shower)

دوش میکسر ترموستاتیک (Thermostatic Mixer Shower)

دوش میکسر دستی نوعی از دوش است که بیشتر خانوارها با آن آشنا هستند. دقیقاً همان‌طور که از نامش پیداست، دوش آب گرم و سرد را با هم مخلوط می‌کند تا آب به دمای دلخواه برسد. برای اینکه دوش با ظرفیت کامل کار کند، خانه شما باید از آب گرم تأمین شود و از فشار آب بالایی برخوردار باشد. کنترل‌های میکسر این دوش دارای یک شیر ترموستاتیک هستند که آب را در دمای ثابت نگه می‌دارد تا کاربر بتواند به صورت دستی آن را تنظیم کند. این امر آن را برای کودکان خردسال یا افراد مسن به گزینه بسیار مناسبی تبدیل کرده است، زیرا کنترل مطمئن‌تری برای دمای آب وجود دارد.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد لازم است.
  • توصیه‌ها: برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال، یک دوش میکسر از خطر سوختن با آب داغ جلوگیری می‌کند.
  • مزایا: نصب و استفاده آسان.

دوش الکتریکی (Electric Shower)

دوش الکتریکی (Electric Shower)

دوش های برقی سریع نصب  می شوند و استفاده از آن ها راحت است. آنها دارای واحدهای گرمایش مخصوص به خود هستند، بنابراین نیازی به اتصال به یک منبع آب گرم ندارند. با دوش الکتریکی هرگز از قطع پیاپی آب گرم خسته نخواهید شد! دلیل این امر از منبع آب سرد ناشی می‌شود، زیرا دوش آب سرد را گرم کرده و آن را پمپ می‌کند. اگر شخص دیگری در خانه شیرهای آب گرم را باز کند، دمای آب حمام تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب سرد لازم است. همچنین باید توسط یک برق‌کار و لوله‌کش کاملاً ماهر نصب شود.
  • توصیه‌ها: به عنوان راه حلی ساده از دوش الکتریکی برای حمام‌های اختصاصی و اتاق‌های دوش استفاده کنید.
  • مزایا: از نظر مصرف آب اقتصادی‌تر است. همچنین درجه حرارت آب دوش تحت تأثیر دیگر منابع آب گرم در خانه نیست.

دوش برقی (Power Shower)

دوش برقی (Power Shower)

یکی دیگر از انواع دوش های مدرن و محبوب، دوش برقی یا پاور دوش است. گاهی اوقات به خاطر ظاهر مشابه با دوش های الکتریکی اشتباه گرفته می‌شود، اما این دوش دارای پمپ یکپارچه‌ است و از هر دو منبع گرم و سرد آب می‌گیرد و جریان آب را تقویت می‌کند. بسته به نیاز خود می‌توانید از دوش های برقی استفاده کنید. آنها برای سیستم‌های کم فشار آب ایده‌آل هستند، با این وجود برای استفاده کارآمد به یک منبع آب مناسب و قابل اعتماد نیاز دارید.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد مورد لازم است.
  • توصیه‌ها: اگر فشار آب حمام شما کم است، از سیستم‌های تغذیه شده با نیروی جاذبه استفاده کنید.
  • مزایا: بدون نیاز به پمپ اضافی، فشار آب را تقویت می‌کند.

دوش دیجیتالی (Digital Shower)

دوش دیجیتالی (Digital Shower)

دوش دیجیتالی، شکل پیشرفته‌ای از دوش میکسر ترموستاتیک است که به لطف یک باکس پردازنده ساده، تنظیم دقیق دمای آب را کنترل می‌کند. برخی از دوش های دیجیتالی حتی از طریق کنترلر هوشمند جداگانه یا کنترل از راه دور (ریموت) استفاده می‌کنند، به این معنا که می‌توانید از یک حمام مدرن در نهایت سادگی لذت ببرید. دوش های دیجیتالی به راحتی نصب می‌شوند و برای هر حمامی مناسب هستند.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد به همراه منبع تغذیه الکتریکی لازم است.
  • توصیه‌ها: در صورت لزوم از پمپ برقی استفاده کنید تا جریان آب افزایش یابد.
  • مزایا: کنترلی آسان دارد، همچنین دمای آب دوش تحت تأثیر مصرف آب در سایر نقاط خانه قرار نمی‌گیرد.

دوش پنلی (Shower Panel)

دوش پنلی (Shower Panel)

پنل دوش یکی دیگر از انواع دوش های مدرن است که دقیقاً از ساختار ظاهری دوش های معمولی پیروی می‌کند، با این تفاوت که دارای پنل‌هایی با تنظیمات و یا اصطلاح آپشن‌های مختلف اعم از: تنظیم حرارت، تنظیم فشار آب، چراغ LED و یا ماساژ است. این پنل مانند میزان فرمان عمل می‌کند و در راستای انتظارات و خواسته‌های فرد طراحی و ساخته شده است. استفاده از این دوشِ مدرن، تجربه فوق‌العاده لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد لازم است.
  • توصیه‌ها: هر یک از آپشن‌ها را بر حسب نیاز انتخاب کنید، زیرا تعداد زیاد آپشن‌ها به معنای بالاتر رفتن قیمت است.
  • مزایا: نصب و استفاده‌ای آسان دارد و مناسب کابین‌های دوش و وان‌های حمام است.

نکته: اگر دوش پنلی دارای آپشن ماساژ باشد به آن دوش ماساژور نیز گفته می‌شود.

دوش توکار (Concealed Shower)

دوش توکار (Concealed Shower)

دوش های توکار ظاهری زیبا و مدرن به حمام می‌دهند، زیرا اجزای آن در پشت دیوار پنهان شده اند. شما فقط سردوش و هندل (اهرمی، دو دستگیره و یا دیجیتالی است) را مشاهده می‌کنید. اما اجرای این دوش نیاز به کندن کاشی‌های آشپزخانه دارد، ولی بهتر است قبل از اتمام نازک کاری حمام، این دوش در محل اصلی خود تعبیه شود.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد لازم است. همچنین به تخریب کاشی دیوار حمام نیاز است.
  • توصیه‌ها: از کاشی‎های رنگی (اغلب طوسی) و مدرن استفاده کنید تا فضای حمام زیبا جلوه کند.
  • مزایا: نصب و استفاده‌ای آسان دارد، نمای زیبایی به حمام می‌دهد و مناسب حمام‌ها با ابعاد کوچک است.

کلام آخر

در بالا یک به یک انواع دوش های مدرن را معرفی کردیم، حالا با شناخت بهتر می‌توانید به جستجو برای خرید بهترین دوش بپردازید. ناگفته نماند دوش های مدرن اغلب برای راحتی در دوش گرفتن، صرفه‌جویی در مصرف آب، بهره‌وری بالاتر و در مجموع بهینه کردن فعالیت‌های استحمام طراحی و ساخته‌اند. با اینکه ممکن است یک دوش ساده نیز کار شما را راه بیاندازد، ولی این دوش‌ها تجربه یک حمام گرفتن لذت‌بخش و به قولی «خستگی در کُن» را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا