مقالات کارگشا

سن پترزبورگ و شب های سفید

شهر زیبای سن پطرزبورگ، که شهری جوان با عمری حدود 250 سال می باشد در بخش غربی روسیه، شرق خلیج فنلاند بر روی حدود 42  جزیره در دلتای رودخانه «Neva» بنا گردید، پل های بسیار زیادی ارتباط بین این جزایر را دارد با 22 پل متحرک که 7تای آن بر روی رودخانه «نوا» قرار گرفته است. این شهر قبل از مسکو پایتخت روسیه بوده به آن شهر موزه هم می گویند. نام های دیگر آن«پتروگراد» به دلیل آنکه به دستور و با نظارت پتر کبیرساخته شد و پس از فرو پاشی حکومت تزارها به نام لنین،«لنینگراد»خوانده شد. این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب 1917 روسیه پایگاه دفاع سر سختانه در برابر آلمان نازی و 900 روز محاصره و مقاومت مردم شهردر زمان جنگ جهانی دوم از جایگاهی مهم در تاریخ روس ها برخوردار است و به پایتخت فرهنگی روسیه شهرت دارد. این شهر که مانند ونیز ساخته شده گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به ویژه در خرداد و تیر به دلیل ویژگی شب های سفید به خود جلب می کند، شب های سفید، پدیده ای منحصر به فرد، که شب ها هم آسمان روشن است و یا حالت گرگ و میش دارد. 

سن پطرزبورگ و شب های سفید

سن‌ پترزبورگ که زمانی پایتخت کشور پهناور روسیه بود، حالا به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور مورد توجه گردشگران است و در لیست چند گزینه برتر اهل سفر وسیر و سیاحت می باشد که البته این انتخاب بی راه هم نیست چون یکی از شهرهای میزبان ایران در جام جهانی سن پترزبورگ می باشد.به گزارش ایسنا، ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر مراکش به میدان می رود.

شهر سن پترزبورگ زمستان‌هایی سردی دارد ولی در عین حال آب و هوای آن در تابستان نسبتا مطلوب و اندکی مرطوب است. طبیعتا آب و هوای این شهر در تابستان‌ها به اندازه‌ای گرم نیست که اذیت کننده باشد. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر، می‌توان به موزه‌ی آرمیتاژ ایالتی، کاخ بزرگ (گراند پالاس)، ساختمان افسران عمومی، کاخ کنگره ملی (کاخ کنستانتین)، کاخ و پارک پاولوسک، کاخ و پارک کاترین اشاره کرد.

ورزشگاه

ورزشگاه کرستوفسکی یکی از ورزشگاه‌هایی است که قرار است چندین دیدار جام جهانی را میزبانی کند. چهار دیدار از مرحله گروهی به همراه یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، یک بازی از مرحله نیمه نهایی و دیدار رده بندی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد و به همین خاطر جزء ورزشگاه‌های شلوغ در طول جام جهانی خواهد بود.
این ورزشگاه بعد از لوژنیکی در شهر مسکو بزرگترین ورزشگاه جام جهانی است که دارای ظرفیت ۶۸ هزار نفری است و از نظر دسترسی تماشاگران به آن شرایط بسیار خوبی دارد و بعد از بازسازی برای جام جهانی امکانات خیلی خوبی به آن اضافه شد.

سن پطرزبورگ و شب های سفید

حمل و نقل و جابه جایی 

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو Krestovsky Ostrov در خط ۵ بنفش است که از خیابان مرکز سن پترزبورگ عبور می‌کند و از ایستگاه تا ورزشگاه ۲۵ دقیقه پیاده‌روی از طریق پارک Maritime Victory دارد.اتوبوس‌های ۱۰ و ۲۵ کمی نزدیک به ورزشگاه ایستاده‌اند، اما هنوز هم یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای تا رسیدن به آنجا وجود دارد. اتوبوس ۱۰ از مرکز سن پترزبورگ عبور می‌کند، درحالی‌که اتوبوس ۲۵ از قسمت‌های شمالی سن پترزبورگ عبور می‌کند.در این ورزشگاه سن پترزبورگ 7 دیدار جام جهانی 2018 روسیه شامل تیم‌های ملی فوتبال ایران با مراکش، روسیه با مصر، برزیل با کاستاریکا، نیجریه با آرژانتین، یک‌هشتم، یک‌چهارم‌نهایی و رده‌بندی برگزار خواهند شد.

سن پطرزبورگ و شب های سفید

هتل های سن پترزبورگ 

تاریخی بودن این شهر آن را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. این شهر از لقب «پنجره‌ای به سوی غرب» برخوردار است، و در آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که علاوه بر هتل‌های بی‌اندبی (B&B) می‌توان به هتل‌های مجلل و پرزرق و برق Rocco Forte Hotel Astoria و Four Seasons Hotel نیز اشاره کرد. 
چند هتل در نزدیکی استادیوم سنت پترزبورگ وجود دارد، اما آن‌ها همه نوع لوکس هستند و انتظار می‌رود که یک قیمت سنگین را دریافت کنند. Arena Hotel و Hotel Park Krestovskiy در کنار استادیوم قرارگرفته‌اند، درحالی‌که Parklane Resort و SPA و Hermes Park Hotel در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند.

سن پطرزبورگ و شب های سفید
 

جاذبه های گردشگری و دیدنی های سن پترزبورگ

حالا که دانستید این شهر چقدر می تواند برای دیدن و گشتن در آن جالب وجذاب باشد و برای سفر و گردش در آن لحظه شماری می کنید اجازه بدهید قدری بیشتر آن را به شما معرفی کنیم که بدون شک برای شما جالب تر هم خواهد شد. 

کاخ پترهوف

کاخ پترهوف یا همان ورسای روسیه از کاخ‌ها و باغ‌های دیدنی این کشور است. در گذشته قصر خصوصی پطر کبیر بوده، به خاطر چشمه‌ها و گستردگی و زیبایی چشم نواز و خیره کننده اش، شهرتی جهانی برای خود رقم زده است. ترجیح می دهیم از آب نماهای  مشهور، مجسمه های برنزی زیبای آن، هنر و نقاشی های مسحور کننده اش بیش از این نگوییم تا خودتان از نزدیک دیده و لذت ببرید.

سن پطرزبورگ و شب های سفید

کلیسای سنت ایزاک

به دستور سزار سنگ بنای آن گذاشته شد، گنبد طلایی، سقف نقاشی شده، ستون های سنگ گرانیت قرمز، موزاییک های نفیس، مجسمه ها، نقاشی ها، شیشه های رنگی و زیبا و… که برای کنار هم چیدن همه این مصالح بیش از ۴۰ سال وقت صرف شده و چنین مکان دیدنی را بوجود آورده است.

سن پطرزبورگ و شب های سفید
 

سن پترزبورگ به داشتن کانال‌های پیچ در پیچ و خیابان‌های عریض مشهور است هنر و معماری این شهر خیره کننده است. 

کانال Obvodny

کانال Obvodny طولانی ترین کانال مصنوعی در سن پترزبورگ است که از جنوب شهر واقع شده است. برخلاف اینکه این کانال خیلی عمیق نیست اما خودکشی های متعددی در آن رخ داده است. افرادی که در تلاش به خودکشی در این کانال موفق نبوده اند می گویند آنها اصلا قصد خودکشی نداشته اند اما هنگام قدم زدن کنار این کانال نیرویی آنها را تحمیل به پریدن در آب می کرده است. بنابراین گفته ها بسیاری از افراد می ترسند که به این کانال خیلی نزدیک شوند.

سن پطرزبورگ و شب های سفید

قلعه پیتر و پل ( Peter and Paul Fortress )

قلعه پیتر و پل قلب شهر سن پترزبورگ به شمار می رود چرا که اولین نقطه ای که در شهر سن پترزبورگ شکل گرفت دنیای درون این دیوارها بود. این دژ از سال 1917 مورد استفاده قرار می گرفت ، در دوره ای زندانیان سیاسی در اینجا حبس می شدند و بسیاری از آنها در این قلعه شکنجه و اعدام شدند. یکی از آنها پسر پیتر کبیر بود که او نیز به خیانت محکوم شد. به همین دلیل هنوز بسیاری معتقدند در قلب این شهر ارواحی که سالیان دور محبوس بوده یا کشته شده اند زندگی می کنند.
 

سن پطرزبورگ و شب های سفید

Cabin of Peter The Great – کلبه پتر کبیر

این کلبه اولین کاخ پتر کبیر محسوب می شود که ازچوب ساخته شده است. این کلبه چوبی فقط 60 متر مربع است که شامل سه اتاق می شود ، یک اتاق خواب ، یک اتاق نشیمن و یک اتاق مطالعه .
 
Church of the Savior on Blood – کلیسای منجی بر خون ریخته شده
کلیسای منجی بر خون ریخته شده یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی شهر سنت پترزبورگ می باشد. این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است.

سن پطرزبورگ و شب های سفید
 
Catherin Palace – کاخ کاترین

کاخ کاترین محل اقامت تابستانی تزارهای روس بوده است. بیش از 100 کیلوگرم طلا در ساخت گچ بری ها و مجسمه ها و سقف این کاخ به کار برده شده است.

 

سن پطرزبورگ و شب های سفید

 

البته اینها بخش بسیار کوچکی از مکان‌های دیدنی شهر به شمار می‌رود زیرا سن پترزبورگ دارای موزه‌ها، کاخ‌ها، ساختمانهای قدیمی، کلیساها، پل ها، پارک ها و مراکز دیدنی و تفریحی فراوانی است. در ادامه به معرفی شهر بعدی؛  کازان که تیم ملی فوتبال کشورمان در آن بازی دارد می پردازیم.

مطالعه مطالب زیر را هم به شما پیشنهاد می کنیم:

مسکو و آمادگی برای جام جهانی 2018

کالینینگراد؛ شهر موزه ها و گالری ها

منابع:

lastsecond.ir

www.kojaro.com

www.eligasht.com

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا