مقالات کارگشا

جادوی مبلمان را در بیان عشق دست کم نگیرید (نمونه های موردی)

در این مطلب می خوانید:

ارتباط بین عشق و مبلمان

کاناپه لب اثر سالوادور دالی

صندلی مخصوص داستان گویی برای گذراندن زمانی لذت بخش با کودکان

صندلی گهواره ای دو نفره، مناسب برای گفتگو یا استراحت عاشقانه

یک طراحی ساده برای یک رابطه صمیمانه 

صندلی زیبای کودک و والدین

یک صندلی خلاقانه دو نفره با ساختار مارپیچی 

تشک مبلمان شو، قابل حمل برای اوقات فراغت 

صندلی های کیسه ای بزرگ

صندلی های دوگانه  AJ توسط شرکت ماکمی

صندلی معلق Mua 

ارتباط بین عشق و مبلمان

امروزه با پیشرفت جوامع و حضور تکنولوژی در بطن خانواده ها، ارتباطات و عواطف بین اعضای خانواده کم رنگ و زمینه های تنهایی برای انسانها در حال شکل گیری است. همه ما می دانیم که اساس زندگی بر پایه عشق استوار است و آرامش زندگی به حاکمیت، محبت و علاقه بر محیط زندگی و معاشرت اعضای آن است. حال این عشق و علاقه گونه های متفاوتی را می تواند با خود یدک بکشد، عشق به والدین، عشق به همسر، عشق به فرزندان و حتی عشق به همکاران.
در مقوله خانواده اگر بخواهیم موضوع را بررسی کنیم به این نکته مهم خواهیم رسید که ابراز عشق صرفا ارسال یک پیام عاشقانه، یا هدیه دادن و یا سر زدن، احترام گذاشتن و یا کمک کردن به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نیست، بلکه قرار گرفتن در کنار یکدیگر به نحوی که باعث برقراری ارتباط فیزیکی و دیداری باشد، می تواند در بهبود و نزدیکی روابط و افزایش عشق تاثیرگذار باشد.
در نظریه های روانشناسانه بسیار تاکید شده است که در آغوش کشیدن کسی که او را صمیمانه دوست دارید می تواند بسیاری از استرس های روزمره شما را کاهش دهد، کما اینکه در ارتباط بین زوجین این نزدیکی می تواند به داوم و پایداری و حس اعتماد به نفس طرفین کمک به سزایی کند، و در آنها نوعی حس تحکیم و اطمینان خاطر بوجود آورد و همین طور می تواند موقعیتی برای بیان حرف های ناگفته ای باشد که ناگفته ماندنشان منشا بسیاری از اختلافات خواهد بود.
در آغوش کشیدن کسی که عاشقش هستید و در آغوش گرفتن افراد خانواده باعث افزایش امید و شور زندگی و نشاط طرفین می شود و این حرکت ساده در آغوش گرفتن می تواند نتایج قابل قبولی برای حفظ شادی و سلامت در روابط داشته باشد.

مبلمان عشق

متاسفانه تصور اشتباه و البته مشترکی که بین بیشتر زوج ها و مردم عامه رایج است، ایجاد ارتباط را صرفا در روابط زناشویی می دانند اما از این نکته غافل اند که گاه یک مکالمه نجوا گونه دو نفره بین زن و شوهر یا مادر  و کودک، در یک صندلی دو نفره می تواند بازخورد بسیار مفید تری در بیان روحیات و نیازهای درونی شان داشته باشد.

همچنین در آغوش گرفتن باعث افزایش خود باوری، در کودکان و سالمندان می شود و این تماس های فیزیکی که با آنها برقرار می کنیم، نشان می دهد که خاص و دوست داشتنی و مهم هستند. بنابراین زن و مرد و یا اعضای یک خانواده وقتی کنار هم می نشینند، اگر با محبت به هم نگاه کنند، با هم سخن بگویند، بنیان خانواده را مستحکم می کند، چرا که بهترین روش برای برقراری عشق، ارتباط های چشمی و فیزیکی است که می تواند خود یک پل ارتباطی میان والدین و کودکان و بهترین زمان برای کم کردن فاصله بین نسل ها باشد.

شاید با خود فکر کنید که چه ارتباطی بین عشق و مبلمان وجود دارد!
در صنعت مبلمان طراحان بسیاری از کشورهای مختلف تلاش کرده اند که با ظرافت خاص به این نیاز عاطفی با طرح هایشان جامه عمل بپوشانند که در خیلی از موارد موفق به نظر رسیده اند. زیرا مبلمان هایی با مضمون و یا فرم های عاشقانه، می توانند کیفیت با هم بودن اعضای خانواده را بالا ببرد و مدت زمانی که برای بودن کنار اعضای خانواده اختصاص می دهیم، به اندازه کیفیت زمانی که کنارشان هستیم، اهمیت ندارد. بیان عشق و دوست داشتن در کنار همسر یا فرزندانمان بی تاثیر از نحوه نشستن و ارتباط بدنی و تماس چشمی مستقیم و عاشقانه ما نیست و ویژگی های فضا و نوع مبلمان محل زندگی می تواند این ارتباط را تقویت یا تضعیف کند.

طراحی مبلمان عاشقانه با استفاده از رنگ ها، المان ها یا فرم های عاشقانه و حتی طراحی بر اساس پوزیشن های محبت آمیز و قرار گرفتن آن در گوشه ای از خانه یا خلوتگاه مشترک، نیاز فضاهای مسکونی است تا افراد بتوانند فارغ از دغدغه های روزانه، زمانی را به ارتباط چشمی و گفتگوهای محبت آمیز و عاشقانه در محفل گرم عزیزانشان بپردازند.

در ادامه به معرفی چند مبلمان عاشقانه می پردازیم که طراحان آن ها معتقدند که افرادی که دچار سردی در روابط خود با عزیزانشان هستند، می توانند با استفاده از این مبلمان به زندگی خود رنگ و بوی عشق و محبت را تزریق کند.

کاناپه لب اثر سالوادور دالی

کاناپه Mae west در سال 1937 توسط سالوادور دالی طراحی شده است که مانند یک مجسمه به سبک سوررئال به نظر می رسد و بسیار هم نرم است. این مبل ساخته شده از چوب و رویه آن از ساتن است که در ابعاد مشخصی در رنگ قرمز ساخته شد. جالب است که سالوادور در زمان خلق این ایده هرگز به جنبه استفاده کاربردی آن فکر نمی کرد. بلکه بر اساس طراحی بالش صخره ای کنار جزیره کاداکووس بود که وی با همسرش گالا الائرد چندین سال آنجا اقامت داشتند. اما بعدها هنرمندان بسیاری به عنوان نمادی از مبلمان عشق از این اثر الهام گرفتند.

مبامان عشق

صندلی مخصوص داستان گویی برای گذراندن زمانی لذت بخش با کودکان

طراحی به نام هلس تیلور (Hels Taylor) یک صندلی گهواره ای خلاقانه ای را طراحی کرده است که مناسب تمامی اعضای خانواده بخصوص پدربزرگ ها و مادربزرگ ها است.
این صندلی در نگاه نخست شبیه به همان صندلی های گهواره ای چوبی است اما بسیار جامع تر  و خلاقانه تر. صندلی گهواره ای شامل یه نشیمن اصلی در مرکز و دو صندلی اضافی کوچک در کناره هاست که محل نشستن کودکان بوده و به بچه ها یک دید کامل از رو به رویشان را می دهد. این صندلی عاشقانه، تجربه ای زیبا از خواندن داستان در کنار تکان خوردن را برای والدین و فرزندانشان ایجاد کرده است. این صندلی که رویای بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست، توانست توجه بسیاری از رسانه های دنیا را به خود جلب کند.

مبلمان عشق

مبلمان عشق

صندلی گهواره ای دو نفره، مناسب برای گفتگو یا استراحت عاشقانه

این صندلی یک صندلی گهواره ای سبک است که شامل یک نشیمن و همچنین یک قاب فولادی است که توسط پودررنگی پوشش داده شده است، طراحی منحصر بفردی که به طور پیوسته و یکنواخت در کل سطح آن انجام شده به شما این اجازه را می دهد که تنظیمات مختلفی را برای صندلی در نظر بگیرید،  مانند موقعیت رومانتیک خاص برای زوج ها. مکانیسم تلسکوپی توسعه یافته و انحصاری، به صندلی اجازه می دهد تا نهایتا در موقعیت مبل، کاناپه یا حالت استراحت بر اساس نیاز کاربر تنظیم شود، هر یک از این صندلی ها به صورت دستی در آلمان تولید می شوند.

چنانچه احتیاج به محوطه سازی ساختمان دارید، در کارگشا ثبت درخواست کنید.

مبلمان عشق

مبلمان عشق

یک طراحی ساده برای یک رابطه صمیمانه

اگر تابحال کسی رو پاهایتان نشسته باشد باید بدانید که نهایتا 15 دقیقه بیشترین زمانی است که قادر به تحمل کردن آن شرایط خواهید بود، تحمل این فشار واقعا منصفانه نیست.
HUG یک صندلی راحتی کامل است که توسط طراح معروف لیان میلینو (Ilian Milinov) طراحی شده است و برنده جایزه red dot award در بخش طراحی مفهومی است. این ایده منحصر به فرد، حالت گذاری بین کیفیت و ارتباط است. این صندلی سطح روابط بین افراد را مانند در آغوش گرفتن معشوقتان افزایش می دهد، همه اینها مجموعا منجر به ایجاد یکی صندلی می شود که به طور خاص برای شما طراحی شده است. در این صندلی، زوج ها می توانند بدون احساس وزن دیگری در کنار هم بمانند.
این صندلی با طراحی ساده و ژست دو نفره انسانی، زمانی طولانی برای سپری کردن اوقات در کنار عشق تان را به ارمغان می آورد، حتی زمانی که از فرد خاص خود دور هستید، صندلی اضافه به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک فضای مناسب، گفتگویی ویدئویی از طریق فضای مجازی برقرار کنید.
طراح از روابط ساده انسانی مانند در آغوش گرفتن همسر و حتی به دلیل کمبود صمیمیت به واسطه فاصله زیاد در برقراری روابط الهام گرفته است، آغوشی طبیعی، فضایی برای لپ تاپ هنگامی که همسرتان در خانه حضور ندارد و یا یک گفتگویی ویدئویی شبانه از ویژگی های این صندلی است که سعی در تقویت و بالا بردن کیفیت روابط و همچنین زنده نگه داشتن آن در طول روز دارد.

مبلمان عشقمبلمان عشق

صندلی زیبای کودک و والدین

این مورد مبلمان جالب «صندلی صدفی» نامیده می شود و توسط طراحی به نام هانا کورتگارد (Hanne Kortegaard) با قابلیت های چندگانه طراحی شده است. همانطور که از نام آن پیداست، نه تنها می تواند به عنوان یک صندلی راحت برای بزرگسالان باشد، بلک فضای مناسبی برای نشستن کودک را متناسب با ابعاد بدنی آنها فراهم کرده است. این صندلی دارای یک بالشتک کوچک بوده که به عنوان زیرپایی و یا نشیمن و گاها به عنوان بالشت در هنگام تماشای تلویزیون روی زمین و یا در هنگام نیاز به استراحت استفاده می شود. این ایده به این خاطر که می تواند ارتباط خوبی بین فرزند و والدین ایجاد کند، دوست داشتنی به نظر می رسد.

مبلمان عشق

مبلمان عشق

یک صندلی خلاقانه دو نفره با ساختار مارپیچی

این صندلی گرد، دارای ساختار دایره ای و منحصر به فرد است که برای نشستن و استراحت دو نفر بسیار شیک و راحت است. این شکل ناشی از الهامات هنرمندان و ریاضیدانان چندین دهه است. در همه جای این اشکال مارپیچی ماهیت ساختار DNA نیز مشاهده می شود. گابریلا آزتولز، طراح صندلی صمیمیت، از این شکل طبیعی خارق العاده نیز الهام گرفت. این صندلی باعث می شود هر دو نفر کنار یکدیگر نشسته و گفتگوهای احساسی با هم داشته باشند. صندلی دارای ظاهر و کیفیت بسیار عالی و بادوام است و برای اتاق های بزرگ اتاق نشیمن و یا حتی اتاق خواب مناسب است. این صندلی در دو نمونه کلاسیک و مدرن موجود است که هر دو از چرم اصل ساخته شده اند و این چرم در رنگ های مختلف موجود می باشد. لایه خارجی نمونه کلاسیک  از چوب گردو بوده و از پشم شیشه سفید یا سیاه رنگ ساخته می شود. شکل های عجیب و متنوع صندلی آن را بسیار خواستنی و پسندیده نموده و از هر جهت که به آن نگاه کنید مانند یک دایره می بینید.

مبلمان عشق

مبلمان عشق

تشک مبلمان شو، قابل حمل برای اوقات فراغت

این وسیله یک بالشتک سبک و قابل حمل بدون پشتی است که با ساختاری نرم و منعطف می تواند به راحتی پیچیده شده، تا شده و بسته شود. این وسیله مناسب اوقات تفریح و سرگرمی اعضای خانواده بوده و برای اتاق کودکان بسیار عالی است و تمامی کودکان از هر سنی از استفاده آن خوشحال می شوند.
اولین مزیت آن این است که بطور کلی بی خطر و مطمئن و قابل شستشو است، مخصوصا برای کودکانی که آسیب ها را می شناسند و در معرض خطر آسیب وسایل چوبی قرار دارند. آنها می توانند به هزاران روش مانند یک تختواب، بالشت، میز، صندلی و چیزهای دیگر از این بالشتک استفاده نمایند. اگر می خواهید تشک را تا زده و به همان حالت نگه دارید، گیره های قسمت پایینی به شما کمک می کند.

مبلمان عشقمبلمان عشق

صندلی های کیسه ای بزرگ

این صندلی کیسه ای زیبای لوبیایی شکل برای استراحت دو نفره یا تک نفره، با یک تکیه گاه بسیار نرم که در اشکال مختلف گرما و صمیمت خاصی را در صنعت طراحی مبلمان ایجاد کرده است. در درون آن از فوم پلی اورتان خرد شده استفاده شده است که مطابق حالت بدن شما شکل می گیرد. نرمی و قابل انعطاف بودن آن در کنار شستشوی آسان آن از قابلیت های آن است. شاید جالب باشد که بدانید در طراحی این نوع مبلمان از شکل برخی از حبوبات مانند لوبیا، باقلا و غیره الهام گرفته شده است.

مبلمان عشقمبلمان عشق

صندلی های دوگانه  AJ توسط شرکت ماکمی

شرکت طراحی مبلمان ماکمی قطعات باشکوه و نفیس مجسمه سازی هایی با عنوان «صندلی های دوگانه ی ای جی» ایجاد می کند که نه تنها مکان استراحت می باشند بلکه دو نفر می توانند به هنگام مواجه شدن با یکدیگر در جهات مختلف بطور رو در رو با یکدیگر تعامل داشته باشند. با نگاه کلی به این مبل «دوگانه ای جی»  می توان گفت، به گونه ای طراحی شده است که دو نفر بتوانند هنگام نشستن با یکدیگر روبرو شوند و قابلیت دید بیشتری نسبت بهم داشته باشند. سطح داخلی این صندلی با شیارهای چوب درخت گردوی آمریکایی پوشانده شده و قسمت رویه آن با پارچه های مربعی پوشیده شده است. این قطعات مبلمان خانه شمار را تبدیل به گالری هنری خواهند نمود و بواسطه طراحی عجیب و شکل خلاقانه آن توجه همگان را جلب خواهد نمود.

اگر قصد بازسازی ساختمان خود را دارید، در کارگشا ثبت درخواست کنید.

مبلمان عشقمبلمان عشق

صندلی معلق Mua

صندلی Mua  در نگاه اول مثل آویز غول پیکر به نظر می رسد که از ساختار فولاد ضد زنگ، چوب و پنبه برای روز عشق ساخته شده، که زوج ها می توانند داخل آن بسیار نزدیک نشسته و لحظه ای صمیمی را با یکدیگر داشته باشند. این صندلی فرم ایده آلی برای نشستن دو نفر را در هم آمیخته است. فولاد پیچیده شده در خارج از آن و رنگ قرمز برای عشق.

مبلمان عشق

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بسیار بسیار عالی …ممنون از مطلب فوق العادتون…خیلی خوب بود
    تا بحال از این زاویه به طراحی مبلمان نگاه نکرده بودم،
    و واقعا مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا