مقالات کارگشا

اثرات اجتماع در معماری _ برجهایی در میان برجی دیگر

برج هایی در میان یک برج، طراحی شده توسط دفتر kwong von glinow یک فضای شهری عمودی را در درون واحد های آپارتمانی در شهر هنگ کنگ ایجاد می کند. آپارتمان هایی که به طور معمول در یک آرایش افقی افراد را سکنی داده و این آپارتمانها خود به طور عمودی روی یکدیگر قرار داده شده اند. بنابراین، هر آپارتمان به خودی خود یک برج را شکل می دهد و هنگامی که کنار هم قرار می گیرند فضاهای باز همگانی مشترکی را شکل می دهند. 

اگر چه تغییرات در واحد های آپارتمانی بر اساس مساحت آنها صورت می گیرد اما به طور کلی این آپارتمانها دارای سه تیپ طراحی می باشند. استودیو های 32 متر مربعی، واحد های یک خوابه 37 متر مربعی و واحدهای خانواری 42 متر مربعی. هر یک از این واحد ها در تناسبات، سازماندهی، رنگ و فراهم آوری نیاز های مختلف مستاجران خود منحصر بفرد است. 

هر یک از انواع واحدهای آپارتمانی، از عناصر پیش ساخته شکل گرفته است که به شکل یک جعبه مونتاژ شده است که می توان به راحتی آن را بر روی آپارتمان های دیگر نصب کرد. قاب بتنی شکل دهنده هر آپارتمان با کاشی های سرامیکی رنگی پوشیده شده است که مصالح ساخت و ساز برج را برجسته سازی می کند. 

سیستم ساخت ساز برج مدولار بوده و وزن حداقل مصالح آن باعث ساخت اقتصادی و حمل و نقل انعطاف پذیر مصالح این برج می شود. این سیستم با مقیاس های متنوع ایجاد شده است، از یک واحد روستایی چهار طبقه گرفته است تا برج های شهری. واحد های این برج قابلیت به روز رسانی و تغییر مقیاس ها را دارد. به عنوان یک سیستم، واحد های برج یک نوع جدیدی از فضای اقامتی ایجاد می کند، جایی که زندگی روز مره با پیکسل ها شکل گرفته است.

برجی در میان برج دیگر

برجی در میان برج دیگر

برجی در میان برج دیگر

برجی در میان برج دیگر

برجی در میان برج دیگر

منبع:

DEZEEN

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا