مقالات کارگشا

نحوه دریافت گواهینامه PRINCE2-2017

نحوه دریافت گواهینامه PRINCE2-2017

PRINCE2 2017 Project Management Certifications

گواهینامه PRINCE2

داوطلبین دریافت این گواهینامه می توانند دوره های آموزشی PRINCE2 2017 را از طریق یکی از سازمان های آموزشی معتبر AXELOS (ATOs) و یا به صورت خودآموز برای تمام سطوح صدور گواهینامه اقدام کنند.

PRINCE2 2017 Foundation Examination

سطح پایه PRINCE2 روش PRINCE2 را معرفی می کند. گواهینامه پایه برای اطمینان از این است که روش PRINCE2 را به خوبی شناخته و درک کنید تا بتوانید به طور موثری با تیم مدیریت پروژه در محیطی که PRINCE2 را پشتیبانی می کند، کار کنید. گواهی پایه نیز یک شرط لازم برای صدور گواهینامه های دیگر است.

به طور معمول، آموزش کلاس درس برای Foundation PRINCE2 2017 دو و نیم روز طول می کشد و امتحان در پایان دوره انجام می شود (این بسته به نوع موسسه ارائه دهنده آموزش متفاوت خواهد بود). شما همچنین می توانید برای امتحان این سطح، خود مطالعه کنید و در قالب دیگری مانند آموزش از راه دور آموزش ببینید. آموزش توسط سازمان های آموزشی معتبر AXELOS ارائه می شود که هرکدام دارای هزینه های متفاوتی هستند.

مخاطبین:

 صدور این گواهینامه در حال حاضر برای مدیران پروژه علاقه مند و یا حرفه ای است که مدیریت پروژه ها را بر عهده دارند. این گواهینامه همچنین مربوط به دیگر کارکنان کلیدی درگیر در طراحی، توسعه و تحویل پروژه، از جمله: اعضای هیئت مدیره پروژه (به عنوان مثال صاحبان مسئول اصلی)، مدیران تیم (به عنوان مثال مدیران تحویل محصول)، اطمینان دهندگان پروژه (به عنوان مثال تحلیلگران تغییرات در کسب و کار)، پشتیبانی پروژه (به عنوان مثال پرسنل دفتر پروژه و برنامه) و مدیران / کارکنان خطوط عملیاتی می باشد.

فرمت امتحان:

  • سوالات چند گزینه ای
  • 60 سؤال
  • 33 پاسخ صحیح (از 60 سوال) برای تصویب: 55٪
  • مدت یک ساعت (60 دقیقه)
  • کتاب بسته می باشد.

PRINCE2 2017 Practitioner Examination

هدف از صدور مجوز PRINCE2 2009

صدور گواهینامه PRINCE2 برای مدیران پروژه بوده که می تواند به عنوان بخشی از یک عملکرد رسمی مدیریت پروژه یا یک نقش باشد که در آن مدیریت پروژه بخش مهمی از پروژه است. صدور گواهینامه Practitioner به منظور تأیید این است که شما دانش و فهم کافی برای اعمال و تطبیق روش های مدیریت پروژه در طیف وسیعی از محیط ها و سناریوهای مختلف از پروژه ها را دارید.

به طور معمول، آموزش کلاس درس برای Foundation PRINCE2 2017 یک و نیم روز طول می کشد و امتحان در پایان دوره انجام می شود (این بسته به نوع موسسه ارائه دهنده آموزش متفاوت خواهد بود). شما همچنین می توانید برای امتحان این سطح خود مطالعه کنید و در قالب دیگری مانند آموزش از راه دور آموزش ببینید. آموزش توسط سازمان های آموزشی معتبر AXELOS ارائه می شود که هرکدام دارای هزینه های متفاوتی هستند.

داوطلبین دریافت گواهینامه PRINCE2

مخاطبین:

 صدور این گواهینامه در حال حاضر برای مدیران پروژه علاقه مند و یا حرفه ای است که مدیریت پروژه ها را بر عهده دارند. این گواهینامه همچنین مربوط به دیگر کارکنان کلیدی درگیر در طراحی، توسعه و تحویل پروژه، از جمله: اعضای هیئت مدیره پروژه (به عنوان مثال صاحبان مسئول اصلی)، مدیران تیم (به عنوان مثال مدیران تحویل محصول)، تضمین دهندگان پروژه (به عنوان مثال تحلیل گران تغییرات در کسب و کار)، پشتیبانی پروژه (به عنوان مثال پرسنل دفتر پروژه و برنامه) و مدیران / کارکنان خطوط عملیاتی می باشد.

پیش نیازهای لازم جهت اخذ مدرک در این سطح:

Project Management Institute (PMI) details at www.pmi.org
•    Project Management Professional (PMP)
•    Certified Associate in Project Management (CAPM)
International Project Management Association (IPMA) details http://www.ipma.world/
•    IPMA Level A® (Certified Projects Director)
•    IPMA Level B® (Certified Senior Project Manager)
•    IPMA Level C® (Certified Project Manager)
•    IPMA Level D® (Certified Project Management Associate).

فرمت امتحان:

– سوالات چند گزینه ای
-10 سؤال
– برای قبولی 55% از سوالات باید صحیح باشد.
– مدت دو ساعت و نیم (150 دقیقه)
-کتاب باز می باشد.

PRINCE2 Agile Practitioner Examination

گواهینامه PRINCE2 Agile برای مدیران پروژه PRINCE2 است که نیاز به راهنمایی خاصی در مورد چگونگی اجرای PRINCE2 در یک محیط چابک یا محیط های دیگر دارند.

PRINCE2 Agile، افراد را قادر می سازد تا اصول مدیریت پروژه PRINCE2 را اعمال کنند، در حالی که ترکیب انعطاف پذیری و پاسخگویی به مفاهیمی مانند چابک و Scrum و Kanban را شامل می شود. صدور گواهینامه برای تمام افراد و سازمان های مرتبط با تحویل پروژه و محصول و برنامه و حمایت از آن می باشد.

مخاطبین:

این گواهینامه برای متخصصانی که در محیط پروژه شامل کارکنان کلیدی مرتبط با ادغام مدیریت پروژه با تحویل محصول کار می کنند، می باشد. درک مفاهیم چابک که در PRINCE2 Agile شرح داده شده است و برای کسانی که مسئولیت های حاکمیت را برای پروژه هایی با رویکرد تحویل چابک و همچنین کسانی که در کارکرد برنامه ها و پروژه ها دخالت دارند مفید خواهد بود.

پیش نیازهای لازم جهت اخذ مدرک در این سطح:

–    PRINCE2 Foundation (or higher)
–    Project Management Professional® (PMP)*
–    Certified Associate in Project Management® (CAPM)*
–    IPMA Levels A,B,C and D® (Certified Projects Director).

فرمت امتحان:

  • سوالات چند گزینه ای
  • 50 سؤال
  • برای قبولی 60% از سوالات باید صحیح باشد.
  • مدت دو ساعت و نیم (150 دقیقه)
  • کتاب باز می باشد.

اعتبار گواهینامه PRINCE2

زبان های آزمون:

آزمون PRINCE2 در حال حاضر به زبان های انگلیسی، آلمانی و لهستانی است.

مدت اعتبار:

گواهینامه PRINCE2 شما برای مدت سه سال معتبر است، در پایان شما می توانید مجددا امتحان دهید یا می توانید گواهینامه خود را از طریق عضویت حفظ کنید.

منبع:

https://www.axelos.com/certifications/prince2

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا