مقالات کارگشا

معرفی بهترین سنسورهای تشخیص نشت آب جهت محافظت از خانه 

نکاتی جهت خرید سنسورهای نشت آب

بطور کلی سنسورهای تشخیص نشت آب بسیار ارزان هستند و با مبلغی کمتر از 100 دلار می توان آنها را تهیه نمود. این سنسورها در صورت نشت آب، آلارمی مبنی بر خرابی به گوشی همراهتان ارسال می کنند. در اینجا چند نکته قبل از خرید این سنسورها را برایتان یادآوری می کنیم:
1) باتری یا پریز؟ برخی از سنسورها با باتری کار می کنند. در حالیه برخی دیگر بایستی به برق وصل شوند. نوع باتری دار بودن آنها باعث می شود که بتوانند در مکان هایی دورتر نیز قرار بگیرند، اما باتری های آنها باید هر سال جایگزین شوند.
2) سنسورهای هشداردهنده: این نوع از سنسورها با زنگ هشدار و یک آژیر کار می کنند، به طوری که شما بدون گوشی هوشمندتان می توانید از نشتی آب باخبر شوید. 
3) سنسورهای یکپارچه شده با خانه هوشمند: برخی از سنسورها می توانند با سایر سیستم های  خانه هوشمند مانند آلکسا و یا گوگل هوم یکپارچه و … ادغام شوند، برای مثال، اگر نشتی آبی وجود داشته باشد، می توانید از یک چراغ چشمک زن در خانه استفاده نمایید. 
هزاران نوع سنسورهای هوشمند تشخیص نشت آب در بازار وجود دارد، در اینجا انواع شناخته شده و بیشتر مورد استفاده شده در وبسایت آمازون را مورد بررسی قرار می دهیم.

سنسور هوشمند تشخیص نشت آب سامسونگ :

سنسور تشخیص نشت آب سامسونگ با قیمتی برابر 99 دلار، یکی از ارزان ترین سنسورهای تشخیص نشت آب می باشد، اما برای برقراری ارتباط با گوشی هوشمند شما نیاز به یک سرور دارید. این تنها یک سنسور و آلارم هشدار نیست، بلکه به این دلیل که با سیستم سامسونگ می تواند ادغام شود، به بسیاری از دیگر دستگاه های هوشمند خانگی، از جمله چراغ ها، آلارم ها و … میتواند وصل گردد. این سنسورها با باتری کار میکنند که این باتری به مدت دوسال نیازی به شارژ کردن ندارند.
هوشمندسازی، تشخیص نشت آب

سنسور D-Link DCH-S160 

این سنسور مستقیماً به راوتر وای فای شما متصل خواهد شد، بنابراین دیگر نیازی به وصل شدن به هاب هوشمند ندارید. همچنین این سنسور، دارای زنگ هشدار 70 دسی بل می باشد. سنسور D-Link هم می تواند به کابل وصل شود و هم با IFTTT می تواند کار کند. 
هوشمندسازی، تشخیص نشت آب، D-link

سنسور تشخیص نشت آب و یخ زدگی بی سیم هانیول 

بسیاری از لوله ها هنگامی که آب داخل آنها یخ می زند، می ترکند. سنسورهای هانیول می توانند تغییرات دمایی را تشخیص داده و پیغام هشداری برایتان ارسال کنند تا زمانی که دمای تجهیزات به حد نرمال برسد. سنسور Lyric توسط دو عدد باتری فعال خواهد شد که برای سه سال قابل استفاده بوده و قابلیت اتصال با کابل را نیز دارد. زمانی که این سنسور نشتی را تشخیص می دهد، علاوه بر هشداری که به گوشی همراهتان ارسال می کند، زنگی با صدای حدود 100 دسی بل را نیز به صدا درمی آورد. همچنین می تواند به طور مستقیم به شبکه بی سیم خانه تان وصل شده و نیازی به سرور و هاب ندارد. محصولات Honeywell's Lyric همچنین با طیف عظیمی از سیستم های هوشمند می توانند کار کنند. 
تشخیص نشت آّب، هانیول، هوشمندسازی

سنسورهای با شیر خودکار قطع جریان آب: 

این دستگاه ها نه تنها نشت آب را تشخیص می دهند، بلکه می توانند بطور اتوماتیک آن را قطع کنند. با این حال، این مدل ها گران تر هستند و معمولاً شما نیاز به یک لوله کش برای نصب این دستگاه در لوله اصلی آب خود خواهید داشت.

Wally : 

این سنسور یکی از اولین سنسورهای نشت آب آشامیدنی بوده و اکنون سنسور شیر گاز را به مجموعه محصولات خود اضافه کرده است. به جای نظارت و مونیتورینگ جریان آب در منبع، Wally از تعدادی از سنسورهای بی سیم استفاده می کند که در مناطق بحرانی مانند آبگرمکن ها و … برای شناسایی نشت ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به گوشی هوشمند شما هشدار داده و می توانند آب را به طور خودکار قطع کنند.
 هوشمندسازی، نشت آّب، بی سیم
سنسور Wally با IFTTT  کار می کند و در اینصورت می توانند به سایر سیستم های خانگی هوشمند مانند Nest و Philips Hue نیز متصل شوند. قیمت تقریبی این سیستم با شیر قطع کننده آب، دو سنسور و هاب، حدود 324 دلار بوده که به ازای هر سنسور اضافه، حدود 35 دلار اضافه خواهد گردید در حالی که نصب و راه اندازی در این هزینه گنجانده نشده است. Wally Rapid Response این خدمات را پشتیبانی کرده و در صورت بروز مشکل، میتواند آن را شناسایی کرده و به حل مشکل کمک نماید. 

Flo:

محصول Flo جریان آب، فشار و دمای آب را کنترل می کند. همچنین می تواند به شما بگوید که میزان مصرف آب چقدر بوده و آزمایش های دوره ای را برای تعیین اینکه آیا نشت آب وجود دارد یا خیر، اجرا نماید. در صورتی که نشت عمده در لوله ها شناسایی شود، می تواند به طور خودکار آب را قطع کند. در حال حاضر این سیستم با هیچ سیستم دیگر خانه هوشمند نمیتواند یکپارچه شود ولی در حال همکاری برای رسیدن به این مهم با شرکت های دیگر می باشد. Flo به قیمت 399 دلار برای تامین کنندگان اصلی و عمده فروشی ها در دسترس بوده و شامل نصب حرفه ای و همچنین قابل ارتقاء رایگان برای دستگاه های آینده می باشد. قیمت خرده فروشی Flo به قیمت 699 دلار خواهد بود که در سال 2018 عرضه خواهد شد. 

هوشمندسازی، نشت آّب، ایمنی

کیت جلوگیری از نشت آب گاردین:

بر خلاف سایر شیرهای قطع کننده آب که برای نصب نیاز به نصاب دارند، کیت حفاظت از نشت آب گاردین در لوله اصلی  آب خود قرار می گیرد و در حال حاضر فقط بر روی لوله اصلی آب، قطع کننده داشته و در واقع شما هیچ ابزاری برای نصب آن نیاز ندارید. 
سیستم گاردین دارای دو سنسور نشت آب بی سیم می باشد که در مناطقی که در معرض نشت احتمالی آب هستند، مانند زیر سینک آب، قرار می گیرند. همچنین آزمایش های دوره ای برای اطمینان از وضعیت سیستم و پشتیبانی از باتری بعنوان گزینه ای اختیاری به مدت 12 ساعت در صورتی که برق شما خاموش باشد، صورت می گیرد. 
 هوشمندسازی، نشت آب، ایمنی

Buoy :

دستگاه Buoy علاوه بر هشدار دادن به شما هنگام نشت آب، می تواند به شما بگوید که چگونه از آب استفاده می کنید. الگوریتم ها می دانند که آیا شما از دوش، ماشین ظرفشویی یا توالت استفاده می کنید و کمک می کند راه هایی برای حفظ  و میزان مصرف منطقی آب را شناسایی و در هزینه و صورتحساب آب خود صرفه جویی کنید. 
دستگاه Buoy  نشت آب را تشخیص داده و از ارسال هشدار به تلفن هوشمندتان استفاده کرده و این امکان را خواهد داد که آب را قطع کنید. این سیستم دارای باتری  قابل شارژ بوده که در اینصورت می توانید هشدار را براحتی و در صورتی که برق قطع شده باشد، دریافت کنید. همچنین این سیستم می تواند با Alexa و Nest یکپارچه و ادغام شود. قیمت Buoy حدود 799 دلاربوده که شامل نصب و همچنین پشتیبانی سیستم در طول عمر کاری می باشد.
هوشمندسازی، نشت آب، ایمنی

منبع: وبسایت تامس گاید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا