مقالات کارگشا

هشت نکته هوشمند برای افزایش ایمنی خانه در ایام سفر و تعطیلات

مسافرت در عین تفریح و شادی، می تواند استرس زا نیز باشد. زمانی که وسایل تان را در چمدان می گذارید و برای رسیدن به پروازتان عجله دارید و کالسکه بچه تان را حاضر می کنید، کار تمام است و شما برای شروع یک سفر عالی حاضر شده اید. تنها دغدغه و نگرانی شما در مورد امنیت و ایمنی خانه تان می باشد.در این مقاله چندین راهکار به شما پیشنهاد می گردد تا به راحتی مسافرت نمایید در عین حال، خیالتان بابت امنیت و ایمنی خانه آسوده باشد.

وانمود کنید همچنان در خانه هستید.

کشیدن پرده ها و داشتن یک همسایه برای برداشتن روزنامه های رسیده می تواند اولین گام موفقیت آمیز در این خصوص باشد. زمانبندی اتوماتیک چراغ های هوشمند می تواند روشنایی خانه تان را به گونه ای تنظیم نماید که خانه تان دارای سکنه بنظر بیاید و نشان دهد که همچنان شما در خانه هستید. با یک کلیک از طریق تلفن هوشمند خود، روزانه می توانید چراغ های منزل را آنگونه که دوست دارید تنظیم کنید. همچنین امکان کنترل پرده ها و باز و بسته کردن آنها در زمان های مختلف از طریق گوشی تلفن همراه و به کمک خانه هوشمند، می تواند تاثیرگذاری بیشتری در این خصوص داشته باشد. 
 هوشمندسازی، ایمنی و امنیت

نیازی به گذاشتن کلید پشت درب و زیر جاکفشی و … نیست. 

شما همسایه و یا دوستان نزدیک خود را از سفرتان باخبر می سازید و با استفاده از کدهای قابل دسترسی که به آنها داده اید، می توانند وارد خانه تان شوند. استفاده از کدهای هوشمند برای افرادی که در زمان های خاصی به خانه تان سر میزنند، مانند خدمتکار خانه ضروری بوده و شما همیشه در طول سفر می دانید که چه افرادی وارد خانه تان شده اند. چنانچه نیاز به دسترسی غیرمنتظره ای و پیش بینی نشده ای داشته باشید، می توانید با کنترل از راه دور درهای خانه را باز و بسته نموده و کد دسترسی موقتی را تعریف و ثبت نمایید. بدین ترتیب می توانید از شر کلیدهایی که مجبور بودید پشت درب خانه، زیر جاکفشی و … بگذارید، خلاص شوید. 

ایجاد راهکارهای  شخصی منحصر بفرد  

هر خانه ای دارای تجهیزات مختلف بوده و در نتیجه آسیب پذیری های مختص به خود را دارا می باشد. زمانی که شما یک پارکینگ دارید، همیشه نگران باز شدن درب آن یا نگران سقوط شیشه در پاسیو پشت خود می باشید، یک فروشنده تجهیزات امنیتی قابل اعتماد می تواند یک راه حل امنیتی مناسب به شما پیشنهاد کند. استفاده از حفاظ های امنیتی هوشمند با تکنولوژی پیشرفته، نیاز شما را برطرف خواهد کرد. همچینین این تجهیزات می توانند هشدارهایی را برایتان تنظیم کنند تا زمانی که خارج از خانه و یا مسافرت هستید، از هر آنچه که در خانه تان می گذرد، آگاه باشید. 

هوشمندسازی، ایمنی و امنیت

از قابل اعتماد بودن سیستم امنیتی تان مطمئن شوید. 

زمانیکه موردی امنیتی در خانه تان رخ داده، مطمئن باشید که سیستم شما آمادگی عکس العمل درست و مناسب را داشته باشد. امروزه بسیاری از سیستم های امنیتی به خطوط تلفنی وصل می شوند که براحتی توسط سارق می توانند قطع شوند و یا بوسیله ارتباط اینترنتی در همواره و به سادگی قابلیت قطع شدن را دارد. یکی از بهترین و مطمئن ترین راهکارها، استفاده از ارتباطات به کمک سیستم مقاومتی تحت شبکه موبایل است. با این سیستم شما می توانید با خیال راحت از مسافرت خود لذت ببرید و مطمئن باشید که این سیستم به جای شما، در زمان مناسب، عکس العمل شایسته را خواهد داشت. 

سیستم هوشمند، ایمنی و امنیت

از آنچه در خانه تان رخ می دهد، آگاه و مطلع باشید. 

با گوشی های هوشمند خود سیستم های امنیتی و نظارتی خانه  را چک نمایید و اطمینان حاصل کنید که کلیه درب ها و پنجره ها بسته شده اند و در قسمت آرشیو و سابقه سیستم، وضعیت خانه را بررسی کنید تا در صورت وقوع هرگونه اتفاق مشکوک، باخبر شده و اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین می توانید هشدارهای مربوطه را از طریق ایمیل تان دریافت نمایید مانند زمانی که خدمتکارتان از خانه خارج شده و در ورودی را بازگذاشته و یا شیر آب چکه میکند و یا نشتی آب یا گاز وجود دارد.

هوشمندسازی، اطلاع از وضعیت

بهره مندی از سیستم دوربین مدار بسته کارآمد

استفاده از سیستم دوربین مداربسته امروزه به یکی از اصلی ترین نیازهای افراد تبدیل گردیده است. لیکن آنچه که مهم است، داشتن یک سیستم مطمئن و کارآمد است که توانایی ارسال تصاویر به صورت زنده را داشته و بتواند همه اتفاقات و رخدادهایی را که در خانه اتفاق می افتد را با تشخیص حرکت و … تشخیص دهد و گزارشات مربوطه را به شما از طریق موبایل، ایمیل، زنگ و … اطلاع دهد. 
 هوشمندسازی، سیستم دوربین مداربسته

مصرف انرژی را زمانی که خارج از منزل هستید، کنترل نمائید.

نظرتان درباره کاهش مصرف انرژی با خاموش کردن ترموستات ها در زمانی که در مسافرت هستید، چیست؟ سیستم های هوشمند این امکان را برایتان فراهم می کنند تا تصمیمات درست تری درباره مصرف انرژی، زمانی که در مسافرت هستید بگیرید. می توانید به سرعت زمانبندی های ترموستات را در خانه تان بروزرسانی کنید و یا حتی زمانی که دمای خانه تان افت پیدا کرده و یا اینکه سیستم گرمایشی از کار افتاده که ممکن است مشکل و یا ایرادی در لوله ها وجود داشته باشد، را از طریق گوشی همراهتان به شما اطلاع رسانی نماید.
 هوشمندسازی، مصرف انرژی، کنترل از راه دور

آرام باشید و از سفرتان لذت ببرید.

اطمینان از امنیت خانه، در زمان هایی که در مسافرت هستید، مقوله قابل تاملی می باشد. شما با استفاده از سیستم های هوشمند می توانید کنترل خانه تان را از راه دور در دست بگیرید، سیستم ها را بروزرسانی نموده و در جریان تمام جزئیات خانه تان  قرار بگیرید. بنابراین آنچه که شما نیاز دارید، صرفاً لذت بردن از مسافرت و استراحت می باشد. امنیت و ایمنی خانه را به چشم سوم خود بسپارید. 

هوشمندسازی، مسافرت، ایمنی و امنیت
 

منبع: وبسایت آلارم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا