مقالات کارگشا

مزایای استفاده از سیستم ارتباطی ابری (Cloud-Based)

مزایای بیشماری برای انتخاب یک سیستم ارتباطی ابری یا مبتنی بر ابر اطلاعات (Cloud-Based) برای کاربردهای اداری و تجاری وجود دارد. آیا شما به دنبال یک سیستم میزبانی VoIP، یک راه حل ارتباطی یکپارچه (UC) یا یک نرم افزار یا اپلیکیشن همکاری تیمی هستید؟؟؟ فناوری های ابری امروزی مزایای زیادی برای مشاغل امروزی (اغلب مشاغل تجاری، اداری و …) ارائه می دهند.

در این مطلب 5 دلیل برای تغییر وضعیت به سیستم مبتنی بر ابر (Cloud-based) بیان می کنیم:

  1. سیار بودن (Mobility) – کاربردهای سیار و امکان کار به صورت راه دور از هر دستگاهی
  2. مقیاس پذیری (Scalability) – کم و زیاد نمودن کاربران، خطوط، توسعه دهنده ها و ویژگی ها و قابلیت هایی که مورد نیاز است.
  3. امنیت (Security) – روش های کد گذاری (encryption)، امنیت ابری، انتقال فایل حفاظت شده و معیارهای بیشتر برای ارتباطات ایمن.
  4. قابلیت اطمینان (Reliability) – روش های بی وقفه و بی خطر مانند بازیابی اطلاعات در شرایط بحرانی و نیز حفظ و برقراری ارتباط کاری با بیرون
  5. هزینه (Cost) – مقرون به صرفه تر برای یک ارائه دهنده خدمات مدیریت و نگهداری تجهیزات شما

شبکه ابری

سیار بودن (Mobility)

زمانی که یک راهکار ابری را انتخاب می کنید، آزادی عمل بیشتری نسبت به اینکه کجا و چگونه کار می کنید دارید. سیستم ابری مزیت سیار بودن (mobility) را دارد: کارمندان می توانند از هر دستگاهی به شبکه تلفن ابری دسترسی داشته باشند. در واقع، این، به معنای آن است که کارمندان می توانند به راهکار ارتباطی ابری اداره و محل کار خود از موقعیت هایی از راه دور و بیرون از آن مانند خانه یا زمانی که در یک سفر کاری هستند دسترسی داشته باشند. اکثریت ارائه دهندگان سرویس تلفن ابری و UC (ارتباطات یکپارچه)، اپلیکیشن هایی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها که تمامی ویژگی ها و قابلیت های یک سیستم تلفن را دارند ارائه می دهند و به کارمندان اجازه دسترسی به اطلاعات در لحظه (real-time) از هر دستگاهی که مایل باشند می دهد.

مقیاس پذیری (Scalability)

با سرویس های تلفن مرسوم که بر روی سیم کشی مسی یا تجهیزات پیش فرض کار می کنند، مقیاس پذیری و توسعه سیستم تلفن (کاهش یا افزایش ابعاد سیستم) کار راحتی نیست. اما با فناوری های ابری، اضافه نمودن خطوط تلفن، توسعه دهنده ها، قابلیت ها و موارد بیشتر کاملاً راحت است. مدیران شبکه می توانند به سادگی داشبورد یا پنل مدیریتی خود را برای پیکربندی و تنظیم سیستم تلفن پیاده سازی شده استفاده کنند. بعلاوه، اگر حرفه و شغل شما در حال توسعه است یا فصلی است، می توانید به راحتی تعداد خطوط یا شماره های تلفن را هر وقت اراده کنید کم و زیاد کنید و بنابراین بیش از نیاز خود، هزینه پرداخت نمی کنید. و در نهایت، اگر مدیران شبکه نمی توانند چیزی را پیکربندی کنند، ارائه دهنده سرویس تلفن ابری می تواند در تنظیم یا راه اندازی خطوط و/ یا اضافه نمودن ویژگی های جدید کمک نماید.

تلفن تحت شبکه

امنیت (Security)

آگاه بودن از خطرات امنیتی بالقوه در طول زمان مهم است و اینکه بدانید چطور می توانید از این خطرات پیشگیری کنید. فیشینگ، فریب، شنود تماس، جاسوسی و موارد بیشتر، همگی تهدیدات امنیتی هستند اما می توان به آسانی با برقراری امنیت درست در مکان اجرای سیستم تلفن از وقوع آنها پیشگیری نمود.

انتخاب یک راهکار ابری (Cloud solution) به شما و تجارت شما امنیت بیشتری نسبت به سیستم تلفن مرسوم و سنتی می دهد. نوعاً، تجهیزات تلفن مرسوم و سنتی در محل یا فضایی نزدیکی محل کار و دفتر شرکت حفظ و نگهداری می شود و به کسب و کار مربوطه فقط اجازه اقدامات امنیتی معمول را در محل می دهد. به عبارت دیگر، ابر یا cloud، امکان پیاده سازی اقدامات امنیتی بیشتری را به شما می دهد. خدمات تلفن ابری، تعدادی معیار امنیتی شبیه کد گذاری اطلاعات، امنیت شبکه، صدا و تصویر ایمن، معیارهای سازگار با HIPAA و بیشتر را به کار می گیرد به نحوی که کاربران و اطلاعات آنها به طور صحیح حفظ و نگهداری شود. علاوه بر این، ارتباطات ابری تمامی سرورهای خود و تجهیزات مرتبط را به روشی ایمن و با رعایت تمامی اصول امنیتی میزبانی می کنند.

قابلیت اطمینان (Reliability)

یک شبکه قابل اطمینان (Reliable) که بهترین مدت زمان در دسترس بودن را دارد برای کسب و کارهایی که به سیستم ارتباطی خود علاوه بر هر برنامه کاربردی دیگر ابری و یا در لحظه (real-time) وابسته هستند، حیاتی است.

اکثر ارائه دهنده های خدمات ابری یک توافقنامه سطح خدمات (SLA) که معمولاً جزئیات کیفیت و قابلیت اطمینان خدمات مورد انتظار مشتری را در بر می گیرد پیشنهاد می دهند. اغلب اوقات، اگر مشتری تأخیر در ارائه خدمات یا خرابی طولانی را تجربه کند، یک ارائه دهنده خدمات با تخصیص اعتباری در صورتحساب مشتری، خسارت او را جبران خواهد نمود. علاوه بر این، ارائه دهندگان سرویس ابری نیز از جدیدترین تکنولوژی و تجهیزات استفاده می کنند تا تداوم برقراری سیستم را تضمین و اقدامات اضافی مانند بازیابی سیستم در زمان بحران و روش های بی خطر برای اتصال در تمامی محیط ها را پیاده سازی نمایند.

شبکه cloud based

هزینه (Cost)

قیمت چیزی است که تمامی مشاغل باید زمانی که یک راهکار برای بستر ارتباطی خویش انتخاب می کنند در نظر بگیرند. استارت آپ ها و مشاغل کوچکتر همان میزان سرمایه گذاری یا بودجه ای را که شرکت های بزرگتر برای این کار تخصیص می دهند ندارند و بنابراین نیاز دارند که یک مقایسه قیمتی قبل از نشست و تنظیم قرارداد با یک ارائه دهنده خاص این خدمات داشته باشند. زمانی که راهکارهای مبتنی بر فضای ابری (Cloud-based) را با گزینه های مرسوم و سنتی پیش فرض یا خطوط تلفن استاندارد مقایسه می کنیم، این فضای ابری در صدر قرار می گیرد. اغلب سیستم های تلفن ابری بر اساس هر کاربر قیمت گذاری می شوند و تماس نامحدود داخلی و راه دور را به عنوان پیشنهاد ویژه ارائه می دهند. علاوه بر این، تأمین کنندگانی را که طرح های پرداخت به ازای مکالمه ارائه می دهند که به مشاغل اجازه می دهد تا فقط برای دقایقی که از سیستم استفاده کرده اند پرداخت داشته باشند انتخاب کنید. به علاوه، سیستم های تلفن ابری، تماس های بین المللی ارزان و تماس های تحت شبکه رایگان ارائه می دهند و بنابراین کمک می نمایند تا هزینه ها کاهش یابد.

منبعhttps://www.voipreview.org

دپارتمان تأسیسات الکتریکی سامانه جامع صنعت ساختمان – کارگشا

سایر مطالب منتخب در حوزه صوت، تصویر، داده را دنبال و ما را با نظرات ارزشمند خویش همراهی نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا