مقالات کارگشا

خانه های فردی-1-خانه دوار solo

این خانه بر لبه فلات شرقی اسپانیا و مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفته و توسط اداره KGDVS طراحی شده است. این سبک از خانه های فردی در کوهستان های فرانسوی در حال گسترش است. این طرح ها، بر پایی اقامتگاه در مرتع، ابتکاری از معماران جوان: سو فوجیموتو، جانستون مارکلی و دیدییر فوستینو است که در واقع بنیانگذار این طرح ها بوده اند. پس از تکمیل طراحی pezo von elrichshausen در سال 2013، اداره کارشناسی بلژیک KGDVS آخرین اقدام برای شناسایی محل اقامت دور افتاده مورد نظر خود جهت برقراری اقامتگاهها، انجام داده است.

این منطقه از روستاهای قرون وسطی، رودخانه های بلورین و درختان زیتون باستانی پر شده است. معماران این مجموعه توضیح می دهند: "از آنجایی که چشم انداز اطراف این منطقه بسیار چشمگیر است، ما احساس می کنیم که معماری آن باید نامرئی باشد، صرفا جهت تاکید بر کیفیت طبیعی محیط".

این ملک با سقفی دایره ای به قطر 40 متر به صورت متمرکز ساخته شده است. مجموعه توسط چهار ردیف مستقیم تشکیل شده از هشت ستون پشتیبانی می شود. یک روش ساخت و ساز برای این مجموعه پیاده شده است که پیرو آن چهار حوزه را مشخص می کند و این حوزه ها می توانند درجات مختلفی از محصور بودن را داشته باشند.
لبه بیرونی دایره دارای پرده هایی است که می تواند کلیت نمای بیرون را در صورت لزوم به نمایش گذارد.

در مجموع این مجموعه 90000 متر را اشغال کرده است  و تنها از این مساحت 550 متر با سازه اشغال شده است. همانطور که گفته شد فضای داخلی به چهار بخش تقسیم شده و شامل یک فضای نشیمن، اتاق خواب، اتاق میهمان و استخر است. پاسیو دایره شکلی در مرکز این مجموعه به وجود می آید که یک باغ به همراه یک استخر فراهم می کند.

منبع:

DEZEEN

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا