مقالات کارگشا

بستر هنر و خلاقیت

موقعیت پروژه: شهر گویمارائس کشور پرتقال

فضایی که به واسطه شهرداری تعریف می شوند به طور کلی به شکل مربع هستند،  این فرم از میادین بازاری به عنوان یک واحد و المان شاخص فضای شهری گویمارائس به ارث رسیده است. زمین بازار شهرداری قدیمی دارای جایگاهی بسیار عالی و موقعیت مرکزی با دسترسی های عالی است که به میدان Toural و مرکز تاریخی شهر بسیار نزدیک است.

با این پروژه ی بازسازی، محل بازار قبلی به فضایی چند کاربره تبدیل شده است از جمله فضای هنری، اقتصادی، فرهنگی و فعالیت های اجتماعی. این فضا که در محدوده پایتخت فرهنگی اروپا در 2012 شکل گرفته است، به ادغام فیزیکی و کاربردی در ساختار شهری پرداخته و در نهایت بازیابی یک منطقه کلیدی از فضای شهری را محقق کرده است.

همچنین این عملیات بازسازی به بهبود فضاهای داخلی نیز کمک کرده است که پیش از این کاملا فاقد هویت بود و توسط صنعت تولید سنگ مرمر اشغال شده بود. 
این پروژه مفهومی روشن را تعریف می کند و اهداف مورد نظر برای دستیابی به زیر ساخت ها را تعریف می کند. یک سری از قابلیت ها و فضاها که برنامه های کاربردی برای هر دو ساختمان جدید و قدیمی را شکل می دهد، لیست می شود. برای این منظور سه برنامه اصلی تعریف می شود:

Art Center: در برگیرنده مجموعه ای از فضاهای دائمی است. بخش José Guimarães، فضای نمایشگاه موقت، یک فضای چند منظوره برای فعالیت های اضافی، نمایش ها و اجرائیات، به اضافه چندین فضای خدمات تکمیلی است.

آزمایشگاه های خلاق (دفاتر پشتیبانی کسب و کار): برای پذیرش و اجرای فعالیت های مرتبط با صنایع خلاق، که به توسعه پروژه های کسب و کار کمک می کند. 

Workshops: برای حمایت و پشتیبانی از خلاقیت در حال ظهور. متشکل از فضاهای کاری و خلاقانه برای سازندگان جوان در زمینه های مختلف، با امید به توسعه پروژه های کسب و کار موقت است.

در نهایت، قصد بازگرداندن ساختمان موجود در بخش شرقی است. تلاش برای ارتقای اجرای فعالیتهای تجاری اضافی که قادر به بالابردن خلق فضا به همراه ایجاد فعالیت های فرهنگی چند منظوره، می شود.  

منبع:

archdaily

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا