مقالات کارگشا

بازسازی ساختمان اداری، 5 دلیل مهم که باید الان دست به کار بشید!

بازسازی ساختمان اداری، شرکت و محل کار دلایل مختلفی دارد. گاهی به جهت رفع خرابی های به وجود آمده و گاهی به دلیل زیبایی محیط کار است. در این مقاله به چند دلیل متفاوت و مهم بازسازی محیط اداری، اشاره خواهیم نمود.

در این مقاله می خوانید:

1- بازسازی جهت رفاه حال ارباب رجوع
2- بازسازی جهت زیبا کردن محیط و حفظ ظاهر 
3- رفع خرابی های به وجود آمده 
4- زیبا کردن محیط کار برای کارمندان و افزایش انگیزه
5- بالا رفتن راندمان کاری کارمندان

طراحی واحدهای اداری به دلیل انجام خدمات اداری و اتوماسیون به مراجعان، برخلاف تصور بسیاری افراد کاملاً متفاوت از محیط های تجاری و غیره می باشد. می بایست اینگونه فضاها را با شناخت کافی از تمامی عناصر سمعی و بصری مربوطه، به گونه ای طراحی و اجرا کرد که بتوان سال ها بصورت مفید از آن استفاده نمود و از سوی دیگر کارمندان و مراجعان در محیط اداری احساس آرامش و رضایت مندی داشته باشند.

«درخواست خدمات بازسازی از متخصصین کارگشا»

1- بازسازی اداری جهت رفاه حال ارباب رجوع

برخی شرکت ها و اداره ها جهت رفاه حال ارباب رجوع، مشتری و هر فردی که برای انجام کاری به آن اداره یا شرکت مراجعه می کند، تدابیری می اندیشند. این تدابیر هم می تواند تهیه لوازم و تجهیزات باشد و هم می تواند با بازسازی فراهم گردد. برای مثال ساخت سرویس بهداشتی مجزا، ساخت نمازخانه و نیز ساخت فضایی جهت منتظر ماندن مراجعه کنندگان از جمله فضاهایی است که می توان برای ارباب رجوع فراهم نمود.

امروزه با رشد جمعیت، ظرفیت اداره ها و شرکت های خصوصی نیز رشد کرده و نیازمندی های خاص خود را می طلبند. با بازسازی می توان این نیازها را برآورده نمود. اگر در اداره ای و یا شرکتی قبلا فضای کافی وجود داشت و حالا با بزرگ شدن آن شرکت و اداره، فضاهای بیشتری برای کارمندان باید درنظر گرفته شود، با بازسازی محیط و ایجاد محیط جدید، فضا را بزرگتر می کنیم و از این فضای جدید هم برای کارمندان و هم برای مراجعه کنندگان استفاده می کنیم. برای مثال با برداشتن یک یا چند دیوار داخلی، اختصاص دادن محیط کوچکتری به آبدارخانه و بزرگ تر کردن فضا، می توانیم سرویس بهداشتی جداگانه برای ارباب رجوع بسازیم. البته از قبل فضا را بررسی و امکان لوله کشی و سایر کارهای مورد نیاز را باز بینی می کنیم.

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

اتاق های اداره ها و شرکت ها در قدیم فضایی مثل کمد دیواری جهت بایگانی داشتند. در حال حاضر می توان این کمد دیواری ها را تخریب کرد و به فضای اتاق جهت بازتر شدن محیط، اضافه نمود. با این کار صندلی بیشتری برای ارباب رجوع تدارک می بینیم.
پارتیشن بندی شیشه ای نیز از جمله موارد در بازسازی محیط اداری است. پارتیشن شیشه ای با شیشه سکوریت 10 میل، با ضخامت کمی که دارد، برای تفکیک فضا بهترین گزینه است. این کار علاوه بر حفظ حریم خصوصی کارمندان، فضا را برای ارباب رجوع بازتر می کند و فضاهای به اصطلاح پرت از بین می روند.

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

2- بازسازی ساختمان اداری جهت زیبا کردن محیط و حفظ ظاهر 

ممکن است حرفه شما طراحی داخلی، مهندسی و حتی بازسازی باشد. قطعا ظاهر دفتر کار شما برای فردی که برای سفارش کار به شما مراجعه می کند، مهم خواهد بود. دفتر کار شما می تواند یک شو روم بسیار زیبا و متفاوت برای مراجعه کنندگان باشد. شاید همین ظاهر چشمگیر، مقدمه بستن یک قرارداد بسیار عالی برای شما باشد. اگر شرکت و دفتر کار خود را بازسازی کردید و آن را زیباتر نمودید پس منتظر بازخورد مثبت این محیط جدید و زیبا باشید. زیبا کردن محیط کار می تواند با اجرای کاغذ دیواری، رنگ آمیزی ترکیبی و حتی نورپرداری حرفه ای محیط باشد. همچنین برای کف سازی هم می توان از کفپوش یا لمینیت با رنگ های بسیار زیبا و حرفه ای استفاده نمود.

حفظ ظاهر زیبا در دفتر کار، ابتدا برای کارمندان و سپس برای مراجعه کنندگان می تواند تولید انرژی مثبت نماید. ضمن آن که از نظر روانشناسی، یک دفتر کار شیک و زیبا، افراد را برای جذب همکاری و نوشتن قراردادهای کاری، مشتاق تر می کند.

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

3- رفع خرابی های به وجود آمده در محیط کار

بعضی از اشکالات و خرابی های به وجود آمده در محیط کار بر اثر قدمت ساختمان و یا سهل انگاری در نگهداری از تاسیسات، می تواند کار شرکت یا دفتر کار را برای حداقل یک روز مختل کند. دفتر کاری را در نظر بگیرید که تهویه سرویس بهداشتی آن از کار افتاده، شیر آلات سرویس بهداشتی بر اثر عمر زیاد خراب شده، سقف یک اتاق چکه می کند، لوله آب در قسمتی ترکیده است، نور یک قسمت بسیار کم است، زمستان است و شوفاژها از کار افتاده، تابستان است و کولر دائما خراب می شود و محیط را برای کار طاقت فرسا نموده است و …. این خرابی ها می تواند محیط را برای کار بسیار سخت کند. لازم است کلیه این موارد بازسازی شوند. می توان به جای شوفاژ و کولر از سیستم داکت اسپلیت استفاده نمود. داکت اسپلیت علاوه بر داشتن مصرف برق کم، هم می تواند سرمایش ایجاد کند و هم گرمایش.

پس یکی از دلایل بازسازی محیط های اداری و شرکت ها، همین خرابی هایی است که دائما به وجود می آیند. با بازسازی کامل دفتر کار و به روز رسانی سیستم های تاسیساتی و برقی، می توانیم علاوه بر سهولت استفاده، زمینه را برای آرامش خود و همکاران خود فراهم سازیم.

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

4- زیبا کردن محیط کار برای کارمندان و افزایش انگیزه

شاید قابل باور نباشد اما باید بدانید محیط کار شیک و زیبا، به کارمندان اعتماد به نفس و انگیزه می بخشد.
این اثر بخشی مثبت، قطعا در روند کار کارمندان تاثیر گذاشته و موجب بازدهی بهتر برای شرکت و همچنین سودآوری بیشتر می گردد. به طور قطع فردی که در یک محیط شیک و زیبا با نور پردازی جذاب کار می کند، ذهن پویا تر و متمرکز تری دارد و دیرتر خسته می شود. همچنین از تاثیرات دیگر محیط اداری زیبا، ایجاد اعتماد به نفس بالا و افزایش انگیزه کارمندان است. 

رنگ آمیزی اتاق ها، کاغذ دیواری های شیک، سنگ، سرامیک و کفپوش های جذاب، ایجاد سقف های زیبا با کناف، ایجاد قسمت ناهار خوری شیک، اتاق کنفرانس زیبا با امکانات بالا، نورپردازی های جدید و … می تواند یک محیط اداری زیبا به وجود آورد.

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

5- بازسازی اداری برای بالا رفتن راندمان کاری کارمندان

بسیاری از کسب و کارها نیازمند دکوراسیون و معماری مناسب برای محیط اداری خود هستند. با توجه به بالا بودن قیمت های مجتمع های اداری نوساز، یکی از بهترین گزینه ها برای تغییر در محیط اداری هر مجموعه، اقدام به بازسازی دفترکار است. تغییر در دیوارهای دفتر کار، تغییر رنگ، استفاده از کاغذ دیواری، تغییر کفپوش و همین طور استفاده از سیستم سرمایش و گرمایش مناسب می تواند در بالا بردن بازدهی کارکنان هر مجموعه اداری کارگشا باشد.

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

شاید برایتان پیش آمده باشد که به مکانی برای عقد قرارداد کاری رفته اید و احساس خوشایندی نسبت به آن محیط نداشته اید. از مشاهده رنگ های قدیمی به اصطلاح رنگ و رو رفته تا تاسیسات کهنه و قدیمی (و گاهاً با سر و صدای زیاد) و نیز نور کم چراغ ها سریعا خسته شده اید. شاید حتی از انجام آن کار با مشاهده محیط پیرامون پشیمان شده اید. از نظر روان شناسی این موضوع کاملا صحت دارد. انرژی شما بر اثر مشاهده محیط قدیمی و به دور از هر گونه هارمونی، تحلیل رفته است. حالا این موضوع را برای پرسنل یک شرکت در نظر بگیرید.

با بازسازی محیط اداری و زیباسازی و به روز رسانی تاسیسات و … می توانید راندمان کاری پرسنل را بالا ببرید و آرامش ذهنی را به ایشان و خودتان هدیه دهید.

مطالب مرتبطی که پیشنهاد می شود مطالعه کنید:

به منظور رسیدن به جواب سوالات خود، ارائه هر گونه انتقاد و پیشنهاد و نیز مشاوره در امر بازسازی به بخش مشاوره آنلاین کارگشا مراجعه فرمایید.

لطفا نظرات خود را در خصوص مطلب فوق در پایین صفحه درج نمایید و اگر می خواهید دیگران نیز این مطلب را بخوانند از طریق شبکه های اجتماعی روبرو، آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا