مقالات کارگشا

انقلاب 1357، اتفاقی که به فراخور تجزیه و تحلیل نشد.

22 بهمن سال 1357 یکی از تاثیر گذارترین حوادث تاریخ ایران است. حادثه ای که منجر به تغییر در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی کشور گردید.
این تغییر به قدری بزرگ و عمیق بوده که تا کنون هزاران تجزیه و تحلیل پیرامون چرایی انقلاب و نتایج حاصل از آن و نهایتا مقایسه مستمر بین شرایط قبل و پس از انقلاب به رشته تحریر در آمده و یا موضوع سخنرانی ها و نشست ها بوده است.
علی رغم این حجم از مکتوبات و اصوات، متاسفانه هنوز بسیاری از شنوندگان و خوانندگان نتوانسته اند مثبت یا منفی بودن این حادثه عظیم در تاریخ ایران را به صورت مستند بپذیرند. ضعفی که به وضوح می توان در بیان نقطه نظرات بخش وسیعی از جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان مشاهده کرد.

«بدیهی است این ضعف جدی، به دلیل کم کاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و علمی کشور است.»

پس از قریب چهل سال، مراکز علمی کشور حتی شاخصه های مقایسه علمی وضعیت کشور در قبل و پس از انقلاب را تعیین نکرده اند.
طی این دوران هر فرد یا سازمان داخلی و خارجی بنا به صلاحدید خویش، بخشی از آمارها را انتخاب و سپس به مقایسه و تفسیر و تغییر آن پرداخته است. این انتخاب های گزینشی، تصویر دقیق و علمی قابل استناد قضاوت را در اختیار عموم مردم یا پژوهشگران قرار نداده است.
کارگشا بسیار علاقه مند است در حوزه تخصصی خود و با بهره گیری از صاحب نظران داخلی و خارجی به بررسی همه جانبه موضوعات مرتبط با صنعت ساختمان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب 1357 کشورمان پرداخته و نتایج این پژوهش را در دسترس عموم کاربران علاقه مند قرار دهد.
امید است یکدل و یکصدا و یکدست تا رسیدن به قله های افتخار و سربلندی، تمامی متخصصین ایران دوست به انجام وظائف ملی و دینی خویش عمل کرده و همه با هم فریاد کنیم: «ما آنچه می توانستیم بکنیم، کردیم».

منبع:

کارگشا، سامانه جامع صنعت ساختمان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا