مقالات کارگشا

انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان به همراه متره و برآورد آن

آیا شما برای ساختمان خود به دنبال آسانسوری در بازار هستید؟ اگر چنین است، آسانسورهای جدید بسیاری وجود دارد که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. از آسانسورهای لوکس که برای هتل ها مناسب هستند تا گزینه های اقتصادی تر و به صرفه تر برای املاک تجاری و آپارتمانی، می توانید آسانسورهای جدیدی را برای هر نوع ساختمان پیدا کنید. در هنگام خرید آسانسور، برخی مواردی را که باید در نظر داشته باشید در انتخاب خود لحاظ کنید..

انتخاب آسانسور

ابعاد و اندازه

اگر شما یک شفت (چاه) آسانسور از پیش موجود دارید، ممکن است قادر به خرید آسانسور به هر اندازه که می خواهید نباشید. اما اگر شما در حال ساخت یک ساختمان جدید یا اضافه کردن یک شفت آسانسور به ساختمان فعلی خود هستید، آسانسورهای جدید در اندازه های مختلف قابل انتخاب هستند. شما باید در مورد اینکه چند نفر از آسانسور ساختمان تان به طور مرتب استفاده خواهند نمود و همچنین نوع اقلامی که آنها با خود به آسانسور خواهند آورد (ویلچر، بار و …) فکر کنید. شما می خواهید مطمئن شوید آسانسوری انتخاب می کنید که با نیازهای خاص شما منطبق و کاربردی است.

شفت آسانسور

شکل و ظاهر

هنگامی که شما به آسانسورهای جدید نگاه می کنید، باید سعی کنید موردی را انتخاب کنید که زمانی که در ساختمان شما نصب می شود، بهترین به نظر برسد. شما نمی خواهید یک آسانسور که برای جا به جایی به لابی یک هتل مجلل طراحی شده باشد نصب کنید و همچنین نمی خواهید پول بیشتری از آنچه که باید هزینه کنید برای نصب یک آسانسور لوکس در یک ساختمان که در آن لوکس بودن مهم نیست پرداخت کنید. با کمال دقت، آسانسوری را انتخاب کنید که منطبق با سبک و ظاهر ساختمان شما باشد.

آسانسورهای لوکس

قیمت

در حالی که قیمت نباید تنها عامل و فاکتور شما در هنگام انتخاب و خرید یک آسانسور باشد، بسیار مهم است که بودجه ای مد نظر داشته باشید و بر مبنای آن تصمیم بگیرید. علاوه بر پیدا کردن آسانسوری که متناسب با بودجه شما باشد، باید هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور در آینده را نیز در نظر بگیرید. پیش از نصب آسانسور در ساختمان خود، از شرکت تأمین کننده بپرسید چه میزان تعمیر و نگهداری باید برای آسانسور در نظر بگیرید. این موضوع به شما این امکان را می دهد که بتوانید به طور صحیح پیش روید و انتخاب درستی داشته باشید.

محاسبه وزن شاستی آسانسور

7850 × حجم پروفیل مورد استفاده = وزن شاستی

محاسبه حجم پروفیل آسانسور

ارتفاع پروفیل × ضخامت پروفیل × محیط پروفیل= حجم پروفیل

در ادامه می توانید فایل ریزمتره آسانسور را دانلود نمایید.

منبع: https://www.carsonelevator.com

دپارتمان تأسیسات الکتریکی سامانه جامع صنعت ساختمان – کارگشا

سایر مطالب منتخب در حوزه آسانسور و پله برقی را دنبال و ما را با نظرات ارزشمند خویش همراهی نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا