مقالات کارگشا

گریدبندی ارتفاعی ساختمان بتنی

گرید بندی در ارتفاع

 در این آموزش قصد داریم گرید بندی در ارتفاع و اضافه کردن طبقات را پوشش دهیم . در آموزش قبلی نحوه گرید بندی در پلان مفصل بیان گردید و انواع گرید بندی در پلان توضیح داده شد. از این رو در این آموزش می خواهیم ببینیم چطور می توانیم یک ساختمان هشت طبقه که دارای یک طبقه زیرزمین می باشد را در نرم افزار تعریف کنیم.

از این رو ابتدای کار شروع می کنیم و با استفاده از  Custom story data  طبقات را اضافه کردن و بر روی طبقه چهار که به صورت پیش فرض در نرم افزار وجود دارد  ، سه طبقه دیگر نیز اضافه می کنیم و ارتفاع هر کدام را 3.2 متر قرار می دهیم و بعد از آن ارتفاع طبقه  BASE  را 2.8 متر می گذاریم و در سایر طبقات را نیز،  ارتفاع را به 3.2 متر تغییر می دهیم سپس تراز طبقه  BASE  را اگر صفر بگذاریم تراز بقیه طبقات مثل ترازی که در نمای ساختمان هستند نمایش داده خواهند شد.

بعد از آن می توانیم طبقاتی را که مشابه هم هستند را تعریف کنیم چون ساختمان مسکونی می باشد با تعریف کردن طبقاتی که شبیه هم هستند می توانیم در بارگذاری و اعمال سایر تغییرات  بر طبقات مشابه، سریع تر عمل کنیم  به این منظور  طبقه  یک تا 6 را شبیه هم تعریف می کنیم چون دارای کاربری های یکسان هستند .

بعد از آن، این قابلیت وجود دارد که طبقات را با انتخاب رنگ بندی مشخص کنیم. بعد از انجام این اقدامات با زدن دکمه OK ، گرید بندی درست شده در پلان و  در ارتفاع به صورت سه بعدی و یک بعدی برای ما قابل نمایش خواهد بود . این ساختمان چون دارای یک طبقه زیرزمین نیز می باشد، بنابراین با استفاده از منوی  Edit و انتخاب گزینه   Edit Grid/Story data می توانیم بر روی طبقه Base  یک طبقه اضافه کنیم و بعد پایین ترین طبقه را به طبقه منفی یک تغییر نام دهیم و تراز منفی  2.8 متر را برای پایین ترین تراز انتخاب می کنیم، با انجام این کار گرید بندی در ارتفاع تمام می شود.

برای آموزش ویدوئوی زیر را مشاهده کنید:

احتراما سوال و یا درخواست همکاری خود را مطرح فرمایید.(مشاوره آنلاین دپارتمان سازه سامانه کارگشا)

تهیه و تنظیم:

دپارتمان سازه سامانه کارگشا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا