مقالات کارگشا

نحوه اندازه گیری آلودگی امواج الکترومغناطیس

در این مطلب می خوانیم:

دستگاه اندازه گیری امواج الکترومغناطیس HF35c

برخی از محصولات ضد امواج الکترومغناطیس

زندگی امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیار آسان شده است. اما مسئله ی نگران کننده امواج الکترومغناطیسی هستند که با فرکانس های متفاوت و مضر برای سلامتی انسان منتشر می شوند. امواج الکترومغناطیس دیده نمی شوند. از این رو وجود آن ها و اثرات زیان بارشان بر سلامتی، برای اکثریت افراد قابل درک نیست. 
امواج الکترومغناطیس در مکان های متفاوت دارای قدرت های متفاوتی هستند.  برخلاف تصور عموم که میدان های الکترومغناطیس توانایی عبور از موانع را ندارند، این امواج می توانند بدون ذره ای کاهش در قدرتشان حتی از دیوارهای بتنی نیز عبور کنند. 

دستگاه اندازه گیری امواج الکترومغناطیس HF35c 

میزان آلودگی اطراف خانه و محیط کار با استفاده از دستگاه اندازه گیری HF35c قابل اندازه گیری است. 


 

دستگاه HF35c توانایی اندازه گیری امواج را در فرکانس های بالا و پایین دارد. محدوده اندازه گیری این دستگاه بسیار وسیع (800 مگاهرتز تا 7/2 گیگاهرتز) است. اندازه گیری آلودگی امواج الکترومغناطیس توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می شود و بر اساس میزان آلودگی راه کارهای مناسب برای کاهش امواج الکترومغناطیس و حفظ سلامت در برابر آن ها پیشنهاد می شود. 
آلودگی امواج الکترومغناطیس منابعی از قبیل  تلفن همراه، لپ تاپ، دکل های مخابراتی، ماکروویو، بلوتوث، وای فای، دستگاه های پخش کننده موسیقی، تلویزیون و… توسط این دستگاه اندازه گیری می شوند. پس از اندازه گیری توسط متخصصین، استفاده از محصولات مختلف ضد امواجی که در زیر به شرح آن ها می پردازیم پیشنهاد می شود. 

برخی از محصولات ضد امواج الکترومغناطیس

  • کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس: برای شیلدینگ دیوارها که علاوه بر خاصیت ضد امواج الکترومغناطیس 99/99 درصدی، فضای اتاق را بسیار زیبا و دلنشین می کند. 
     

  • برچسب شیشه ی ضد امواج الکترومغناطیس: این محصول برای ممانعت از ورود و خروج امواج الکترومغناطیس بر روی شیشه ها نصب می شود. در سه گروه مختلف برای عبور نور مرئی قرار دارد که بستگی به مکان مورد نظر از نوع مناسب آن استفاده می شود. 

  •  رنگ ضد امواج الکترومغناطیس: پایه ی رنگ های ضد امواج الکترومغناطیس بر مبنای نانو ذرات کربن است. خاصیت حفاظتی 98/99 درصدی در برابر امواج الکترومغناطیس و همچنین مقاوم در برابر خوردگی، از ویژگی ها منحصر به فرد این رنگ ها می باشد. این رنگ ها نیاز به حلال های شیمیایی ندارند و کاملا سازگار با محیط زیست هستند. 


 

  • کاور وای فای: با استفاده از پارچه هایی ضد امواج الکترومغناطیس، مضرات امواج منتشر شده در فضای اطراف را بدون اختلال در عملکرد مودم و وای فای تا 99/99 درصد کاهش می یابد. 
     

  • پشه بند ضد امواج الکترومغناطیس: استفاده از این محصول یک فضای بسیار امن هنگام خواب را در برابر امواج الکترومغناطیس فراهم می کند. 


 

  • لباس بارداری ضد امواج الکترومغناطیس: علاوه بر ظاهری زیبا، منعطف، ضد میکروبی، ضد بو، از  مادر و جنین در برابر امواج الکترومغناطیس محافظت می کند. 


 

  • لباس نوزادی ضد امواج الکترومغناطیس: با توجه  به نرم بودن بدن نوزادان و رشد سریع و ادامه دار آن ها تا سنین بالاتر، برای محافظت از بدن  وسر آن ها و جلوگیری از بیماری هایی مانند: اوتیسم، انواع سرطان ها، آلزایمر، AHDH، بلوغ زودرس و… لباس نوزادی ضد امواج الکترومغناطیس با دفع 99/99 درصدی امواج الکترومغناطیس و پیشنهاد می شود. 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.nanisina.com مراجعه فرمایید.
 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا