مقالات کارگشا

معرفی انواع صفحات کابینت

در این مقاله هدف، بیان و معرفی کابینت ها نیست بلکه هدف بیان انواع صفحات کابینت می باشد. تفاوت این دو در کارکرد آنها است. این صفحات بر اساس زیبایی، قیمت، ماندگاری و دیگر مشخصات دسته بندی و ارزش گذاری می شوند. کابینت ها امروزه از صفحات مختلفی ساخته می شوند که مزایا و معایب خود را دارا می باشند. در این مقاله با استفاده از منابع متفاوت به معرفی انواع و اقسام این صفحات می پردازیم.

صفحات کابینت به دسته های زیر تقسیم می شوند:

1- صفحه کابینت گرانیت

این نوع صفحات سنگی طبیعی، مقاوم و دارای زیبایی چشم گیری هستند.

صفحه کابینت گرانیت

2- کوارتز

کوارتز برای تشخیص از سنگ های طبیعی، به عنوان سنگ مهندسی شده شناخته شده است. اکثر صفحات روی کابینت با جنس کوارتز از ترکیب ماده طبیعی کریستال های کوارتز (93%) درست شده اند.

صفحه کابینت کوارتز

3- صفحه کابینت لمینت

این نوع صفحه روی کابینت، به دلیل مقرون به صرفه بودن و دارا بودن رنگ و بافتی متنوع، گزینه به یاد ماندنی برای اکثر آشپزخانه و حمام هاست.

لمینت

4- بتن

یکی از جدیدترین صفحات روی کابینت پیشنهادی برای آشپزخانه و حمام، صفحات بتنی است. بتن، نوآوری جدید و مدرنی است.

صفحه کابینت بتنی

5- ترکیب سنگ و خرده شیشه

این نوع صفحات، ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارند و دارای طرح، رنگ و بافت های متنوعی هستند.

صفحه کابینت

6- چوب طبیعی طرح تخته گوشتی

صفحات روی کابینت چوبی انتخابی ماندگار برای آشپزخانه هستند. چوب تخته گوشتی برای آماده سازی و خرد کردن مواد غذائی عالی است.

صفحه کابینت چوبی

7- مرمر

مرمر نشان دهنده زیبائی مضاعفی برای آشپزخانه و مطمئنا یکی از جنس های خاص و ظریفی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

صفحه کابینت مرمر

8- صفحه کابینت کورین

کورین نوع نسبتا جدیدی از صفحات کابینت است که بیشتر در بازسازی آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که از اسمش پیداست از مواد ترکیبی جامد تولید می شود.

صفحه کابینت کورین

9- کاشی

صفحه روی کابینت کاشی با استفاده از کاشی سرامیکی، شیشه ای و سفالی تهیه می شود و تنوع زیادی در بافت و رنگ دارد.

10- سازگار با محیط زیست

محبوبیت این نوع صفحات، به دلیل سازگار بودن با محیط زیست در حال رشد است. امروزه هزاران نوع از این صفحات برای انتخاب در دسترس هستند.

11- رزین

به دلیل قابلیت تولید این نوع صفحات در هر طول استانداردی و زیبایی و دوام بالای آنها، صفحات روی کابینت رزین انتخاب مناسبی برای آشپزخانه و حمام هستند.

صفحه کابینت رزین

12- استیل

صفحات استیل ترکیبی از زیبایی و عملکرد بالا را برای آشپزخانه به ارمغان می آورند و به دلیل اینکه بیشتر وسایل آشپزخانه استیل هستند، استفاده از این صفحات طرفدار زیادی دارد.

صفحه کابینت استیل

13- چینی

چینی جنس خوبی برای صفحات روی کابینت داخل حمام است. اخیرا این نوع صفحات ایده جدیدی برای استفاده در آشپزخانه محسوب می شوند.

صفحه کابینت چینی

14- صفحه کابینت ساخته شده با کاغذهای بازیافتی

کاغذهای بازیافت شده شاید به نظر بدترین متریال ممکن برای استفاده به عنوان رویه کابینت باشد ولی جالب است بدانید که این انتخاب دوستدار محیط زیست به طرز شگفت آوری بادوام است. زمانی که کاغذهای بازیافتی با رزین و ماده رنگی ترکیب شوند، ظاهری مشابه سنگ صابون خواهند داشت.

صفحه کابینت کاغذ های بازیافتی

15- صفحه کابینت از جنس مس

استفاده از فلز مس به عنوان رویه کابینت چندان معمول نیست ولی جالب است بدانید که صفحه کابینت مسی به سادگی تمیز می شود و نگهداری ساده ای دارد. این متریال مورد پسند همه افراد نیست و دکوراسیون آشپزخانه شما را ویژه می کند. به دلیل ماهیتی که فلز دارد، مس در مقابله با مواد گوناگون ممکن است واکنش ایجاد نماید و به رنگ قرمز مات، قهوه ای و یا حتی سبز تغییر رنگ بدهد.

صفحه کابینت مسی

منابع:

www.chidaneh.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا