مقالات کارگشا

اهمیت نگاه ویژه به بانوان در خانه هوشمند

زمانی که تکنولوژی خانه هوشمند وارد بازار شد، زنان نیز حضور داشتند. زنان این تکنولوژی ها را برای ایجاد خانه ای امن و زندگی راحت تر می خواستند. آیا سازندگان تجهیزات هوشمند و فروشندگان آنها، اطلاع کافی از نیازمندی ها و دغدغه های بانوان در این حوزه را دارند یا خیر؟ پاسخ این سوال را می بایست بسیار هوشمندانه جستجو کرد. 

خانه هوشمند، بانوان، تکنولوژی

بانوان و خانه هوشمند

هرچند که این موضوع اکنون کاملاً روشن است که خانه دیگر تنها متعلق به بانوان نیست و آقایان نیز اوقات زیادی را در آن سپری می کنند، اما هنوز هم نقش زنان در نگهداری خانه و خانواده کاملاً مشهود است. به گزارش سازمان بهداشت و سلامت آمریکا، زنان در 91 درصد از تصمیمات مربوط به خرید خانه جدید نقش دارند، پس چرا شرکت ها و تبلیغات تجهیزات خانه هوشمند، بیشتر در رابطه با مردان می باشد؟ آیا ما هنوز معتقدیم ابزارها و تکنولوژی جذابیتی برای بانوان ندارد؟

زنان، خانه هوشمند

زمانی  که تکنولوژی های خانه هوشمند عرضه می شوند، راحتی و امنیت از اولویت های خرید این نوع محصولات می باشد. می دانید چرا؟ زمانی که این محصولات وارد خانه شده و مورد استفاده زنان قرار می گیرند، آنها می خواهند که این سیستم در راستای آسانتر نمودن نگهداری خانه بوده و در ضمن امنیت و آسایش اعضای خانواده را به همراه داشته باشد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد زنان آمریکایی به ویژه زنان زیر 35 سال، به این نتیجه رسیده اند که تکنولوژی خانه هوشمند می تواند امنیت، سلامت و ارتباطات اعضای خانواده را بهتر کند. در واقع، زمانی که نظر کارشناسان را درخصوص تکنولوژی خانه هوشمند می پرسیم صد درصد از پاسخ دهندگان می گویند که تمایل به داشتن این تجهیزات در خانه هایشان را دارند. در سال 2016 زمانی که از آنها در خصوص خرید خانه ای با داشتن تجهیزات هوشمند سوال شد، شصت و پنج درصد از خانم ها جواب مثبت دادند و این همان نکته بازاریابی در این حوزه می باشد. تکنولوژی خانه هوشمند و سازندگان اتوماسیون خانگی فقط نیاز به یک تلاش هماهنگ برای جذب کامل خانم ها دارند. 

امنیت 

بانوان چه تنها در خانه باشند چه به همراه اعضای خانواده، امنیت یکی از اولویت های اصلی ایشان است که باید به صورت ویژه موردتوجه قرارگیرد. به منظور اطمینان از امنیت خانه و دور از هرگونه اتفاق ناگوار برای فرزندان‏، خانم ها می خواهند خانه ای امن داشته باشند. طبق بررسی های صورت گرفته، بیشتر بانوانی که علاقمند خرید خانه هستند، معتقدند که تکنولوژی های خانه هوشمند باعث ایجاد فضایی امن تر و سالم تر خواهد بود.

چنانچه نگرانی هایی در خصوص هک کردن این محصولات هوشمند وجود داشته باشد، باز هم تمایلات زیادی در بین مصرف کنندگان خانم وجود دارد. یکی از این زنان می گوید: "‏من عاشق اینم که یک دوربین مداربسته داشته باشم تا زمانی که در خانه نیستم وضعیت خانه را رصد کنم. داشتن این محصولات به من حس امنیت و ایمنی بیشتری را در خانه القاء می کند. دوست دارم روی سیستم های امنیتی هوشمند برای داشتن احساس امنیت در خانه سرمایه گذاری کنم."

زنان، سالمند، خانه هوشمند

محصولاتی از خانه هوشمند مانند آلارم های اعلام حریق و سنسورهای تشخیص مونوکسیدکربن مورد استقبال زنان قرار گرفته اند. شرکت Nest کار بزرگی برای نشان دادن چگونگی کمک کردن این محصولات به اعضای خانواده انجام داده است. به همین خاطر است که اتاق کودکان در وب سایت این برند مورد توجه قرار گرفته است زیرا مادران می خواهند زمانی که در خانه نیستند از امنیت کودکانشان اطمینان داشته باشند.

این شرکت می خواهد نشان دهد که چگونه در حفظ امنیت تک تک اعضای خانواده به خصوص کودکان کار می کند. آنها می دانند کودکان برای مادرنشان از بالاترین اهمیت برخوردار هستند. اگر می خواهید محصول هوشمندی به زنان بفروشید به آنها درباره اهمیت این سیستم ها در خصوص حفاظت از اعضای خانواده شان توضیحاتی ارائه داده و شفاف سازی کنید. همانگونه در تبلیغات Vivint Sky گفته می شود این تنها یک تکنولوژی نیست، بلکه تجهیزاتی لازم برای کل اعضای خانواده می باشد.

خانه هوشمند، زنان، Vivint

آسایش و راحتی 

والدین سرشان شلوغ است و به ویژه والدین مجرد شده، مشغله کاری دوبرابری دارند. مادران مجرد سی و یک درصد بیشتر از خانم های مجرد، خریدار خانه می باشند. همه والدین خواهان داشتن خانه ای با امنیت و راحتی بیشتر هستند. البته هرچند که محصولات خانه هوشمند نمی توانند غذا درست کنند و یا خانه را تمیز و مرتب کنند، البته به غیر از محصولات Roomba، بلکه آنها میتوانند به بانوان نشان دهند که نه فقط ارزش هزینه پرداخت شده برای آنها را دارند، بلکه چه نقشی در مدیریت زمان نیز دارند. 

آسایش، زنان، هوشمندسازی
در ابتدا، تکنولوژی خانه هوشمند بیشتر شبیه جوک و شوخی به نظر می رسید و ضرورتی برای وجودشان در خانه ها دیده نمی شد. پس سازندگان تجهیزات خانه هوشمند دریافتند که توانایی روشن کردن چراغ ها از طریق گوشی همراه نه تنها بسیار جالب می باشد بلکه اهداف دیگری مانند ارائه حس خوب در بدو ورود به خانه برای صاحب خانه و یا مهمانان ایجاد می نماید که در بدو ورود وارد خانه ای تاریک نشوند. همچنین این تجهیزات کمک می کنند با ایجاد سناریوی حضور در خانه، دست سارقین و مزاحمین را کوتاه نماید. 
با توجه به نیازهای زنان، سازندگان فناوری خانه هوشمند می توانند بازاری که بیشتر تولیدکنندگان آن را نادیده گرفته اند را به خود جذب کنند. از آنجایی که محصولات خانه هوشمند برای آسانتر کردن زندگی در نظر گرفته شده است، مهم است که بدانیم چرا این محصولات مورد توجه زنان قرار گرفته اند. راحتی ممکن است فقط بخش کوچکی از یک هدف خاص محصول باشد، اما به یک مادر شاغل یا یک زن تنها، هر وسیله ای که به او کمک کند خانه خود را بهتر نگهداری کند، تبدیل به جزئی ضروری از زندگی آنها شده و اهمیت فراوانی خواهد داشت.

منبع: نیوهوم سورس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا