رنگ نمای ساختمان، معرفی انواع و نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان

با توجه به نیازهای بازار ساختمان، صنعت ساخت رنگهای مورد استفاده در نمای ساختمان امروزه پیشرفت بسیاری کرده است. زیرا رنگها نه تنها می توانند به یک ساختمان روح و زیبایی چندین برابری ببخشند، بلکه با سرعت اجرای بالای خود، به نوعی باعث ایجاد صرفه اقتصادی برای کارفرمایان خواهند شد. این پیشرفت به نوعی بوده که رنگها دیگر تنها یک پوشش برای زیبایی نیستند بلکه می توانند به عنوان عایقهای رطوبتی و حرارتی نیز عمل نمایند. در اینجا روشهای اجرایی رنگهای نما و انواع شناخته شده آن را به اختصار بیان خواهیم نمود.

نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان

جهت اجرای رنگ روی نمای ساختمانها، باید زیرسازی های لازم را انجام داد که قبل از هر چیز نیاز به داشتن سطحی مسطح است و این سطح معمولا بوسیله سیمانکاری آستر و رویه انجام می شود. رنگ سیمان رویه نیز با توجه به رنگ مورد نظر در انتهای کار مشخص شده و اجرا می گردد. البته بهترین رنگ جهت رویه سیمانکاری، سیمان سفید و پودر سنگ (رنگ سفید) است.
پس از زیرسازی اولیه در صورت نیاز روی سطوح، عملیات بتونه کاری و پس از آن لایه های آستر رنگ را اجرا می نمایند تا نما کاملا برای اجرای رویه نهایی آماده گردد. این مراحل را می توانند با توجه به نوع رنگ مصرفی و غلظت آن بوسیله قلم مو، غلتکهای رنگ آمیزی و یا حتی پمپ های بادی (پیستوله) اجرا نمایند. در صورت کم بودن ارتفاع ساختمان مورد نظر، می توان آن را توسط غلتکهای دسته دار و در غیر این صورت به کمک داربست و یا حتی تجهیزات بندبازی رنگ آمیزی نمای ساختمان را اجرا می نمایند.

برای اجرای نماکاری ساختمان میتوانید در این صفحه ثبت سفارش انجام دهید.

انواع رنگهای مورد استفاده در نما

ویژگی رنگ های نما

سامانه های پوششی معمولاً روی سطوح سیمانی تازه که هنوز حاوی مقادیری گاز دی اکسید کربن هستند اعمال می شود که جزء سیمانی آنها بسیار قلیایی است و بنابراین پراکنه های پلیمری مناسب برای این پوشش‌ها باید در برابر قلیا و صابونی شدن بسیار مقاوم باشند. عدم مقاومت پیوند در برابر این ویژگی‌ها موجب گچی شدن، ترک خوردن یا از دست رفتن چسبندگی و در نهایت کاهش عمر پوشش می شود. رنگ های نو رنگ پوشش به علت داشتن کوپلیمرهای استایرن- اکریلیک و به دلیل مقاومت ذاتی استایرن در برابر هیدرولیز از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.
رنگ نماکاری ساختمان رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی های سیلیکونی ساختاری مناسب به عنوان پوشش رنگ نما ساختمان دارد و در نما به عنوان لایه نهایی و پوششی تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. آسان و سریع اجرا شده و عایق رطوبت بوده و اجازه تنفس را به سطوح می دهد. در برابر عوامل خارجی مقاوم است. بر روی رنگ قدیمی نما اجرا شده و جایگزینی با عمر بالا را تشکیل می دهد.

انواع رنگ های ساختمانی

دیگر محصولات مرتبط با انواع رنگ های ساختمانی

خصوصیات رنگ های نیو کالر

پوشش فراوان به صورتی که هر گالن از رنگ دی کالر مساحتی حدود ۲۰ تا ۳۰ مترمربع را روی سطوح گچی پوشش می دهد. کاملا سازگار با محیط زیست می باشند و به دلیل نداشتن حلال های آلی هیچ گونه حالت سمی برای انسان ندارند. با توجه به زمان خشک شدن سریع این نوع رنگ های ساختمانی اجرا و رنگ آمیزی سریع از مشخصات بارز آن می باشند. بدون بو بودن از مشخصات دیگر آن است، به صورتی که اماکنی مانند منازل مسکونی، بیمارستان ها و هتل ها که امکان تخلیه آن نمی باشد پس از ۳ ساعت، رنگ آمیزی قابل استفاده هستند. مقاومت و دوام بسیار بالا در برابر عوامل فرسایشی جوی از قبیل نور خورشید و باران های اسیدی و همچنین حفظ ماهیت رنگ نما از ۱۰ الی ۱۵ سال. تنوع بیش از ۲۰۰۰۰ شید رنگی و تکرار پذیری آن بدون خطا بوسیله سیستم ترکیب رنگ کامپیوتری cps color آلمان. غبارگریز بودن و آب گریز بودن رنگ های نما این امکان را به شما می دهد که نمای شما همیشه در مقابل باران و دود و غبارات شهری مقاوم و تمیز بماند.

منابع:

خروج از نسخه موبایل