اصول بازسازی ساختمان از گرفتن مجوزها تا نکات اجرایی

اصول بازسازی ساختمان در رسیدن به نتیجه مطلوب اهمیت بالقوه‌ای دارد. این اصول چهارچوب استانداردها و قوانین عملیات‌ بازسازی را مشخص می‌کنند. از طرفی هم خیال شما را بابت کیفیت اجرا راحت می‌کنند. عملیات‌ مختلف بازسازی ساختمان هر یک نکات و اصول خاص خود را دارند که در این مقاله از ویکی کارگشا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازسازی چیست؟

به لحاظ لغوی بازسازی به معنای مرمت است که در آن گروهی متخصص با اجرای یک سری عملیات‌ سعی در افزایش طول عمر بنا و بهبود شرایط زندگی در آن دارند. بازسازی ساختمان شامل عملیات‌ عمیق مانند تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها و جابه‌جایی دیوارها می‌شود. در خصوص خانه‌های قدیمی و ویلایی عمدتاً به بازسازی روی می‌آورند تا بهترین شرایط زندگی در آن‌ها را فراهم کنند.

مراحل بازسازی ساختمان

قبل از پرداخت به اصول و نکات بازسازی ساختمان بد نیست که مروری بسیار کلی بر مراحل بازسازی ساختمان داشته باشیم.

اصول و نکات انتخاب پیمانکار بازسازی ساختمان

یک پیمانکار خوب از چند جهت می‌تواند به نفع شما به عنوان کارفرما باشد. پیمانکار خوب با ارائه مشاوره می‌تواند شما را در انتخاب طرح، پلان و حتی مصالح نیز راهنمایی کند. با رابطه‌هایی که دارد می‌تواند بهترین فروشنده‌های مصالح را در اختیار شما قرار دهد. از طرفی هم به لطف تجربه‌ای که دارد می‌تواند عملیات بازسازی را باب میل شما به انتها برساند. به طور کلی در انتخاب پیمانکار به نکات زیر توجه داشته باشید.

برای مطالعه: مراحل بازسازی خانه

اصول و نکات گرفتن مجوز بازسازی ساختمان

مجوز بازسازی همیشه لازم نخواهد بود و صرفاً در مواردی که شدت بازسازی زیاد باشد لازم خواهد بود. به عبارتی عملیات‌ بازسازی اصلاً به مجوز نیاز پیدا نخواهند کرد. در ادامه به مهم‌ترین نکات و اصول بازسازی ساختمان اشاره شده است.

اصول و نکات تخریب در بازسازی ساختمان

عملیات تخریب به واسطه حساسیت‌هایی که دارد از مهم‌ترین عملیات‌های اجرایی در بازسازی ساختمان است که باید نکات و اصول مهمی را در آن رعایت کرد.

اصول و نکات ساخت در بازسازی ساختمان

شروع فرآیند ساخت در بازسازی ساختمان بعد از پاکسازی و تخریب صورت می‌گیرد. در ادامه به اصول مهم مرحله ساخت اشاره شده است:

سخن آخر

بازسازی ساختمان به هر میزان و شدتی که باشد باید از یک سری اصول و استاندارد مشخص پیروی کند. این اصول موجبات لازم برای اجرای صحیح عملیات‌های مختلف بازسازی را فراهم می‌کنند. در بالا به نکات و استانداردهای مهم در این خصوص پرداخته شد.

خروج از نسخه موبایل