مبلمان و وسایل

یراق آلات کابینت : راهنمای خرید با معرفی بهترین برندها

این که آیا به دنبال خرید کابینت‌های آشپزخانه جدید هستید یا تنها می‌خواهید ظاهر آنها را به روز کنید، یراق آلات کابینت قسمت مهمی از کابینت‌ها هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند. تعویض یراق آلات راهی سریع، آسان و مقرون به صرفه برای تغییر ساختار زیبایی‌شناسی آشپزخانه است. لولا، دستگیره و ریل براساس برند، کیفیت، قیمت و موارد دیگر در دسترس هستند، بنابراین راهنمای خرید یراق آلات کابینت می‌تواند به عنوان نقطه شروعی برای پیدا کردن یراق آلات مناسب برای آشپزخانه شما باشد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت

خرید یراق آلات کابینت

تعویض سخت افزار کابینت شما یک روش مقرون به صرفه برای به روزرسانی آشپزخانه است. با وجود اشکال، سبک‌ها و مدل‌های بی‌شمار، می‌توانید ظاهر کابینت‌های آشپزخانه خود را با بودجه مناسب سفارشی کنید. اما بیایید قبل شروع فرآیند خرید، درباره یراق آلات مورد استفاده در کابینت‌های آشپرخانه صحبت کنیم:

انواع یراق آلات کابینت

دو نوع یراق آلات تزئینی کابینت وجود دارد، دستگیره و لولا. دستگیره‌ها دسته‌های کوچکی هستند که با یک پیچ به درب کابینت نصب می‌شوند و لولا‌ها محل اتصال درب به بدنه کابینت هستند. بنابراین هر کدام وظیفه عملکردی مختص به خود را دارند.

دستگیره

دستگیره

دستگیره‌ها دسته‌هایی هستند که با یک پیچ یا دو پیچ در قسمت بیرونی درها و کشوها نصب می‌شوند. برخی از دستگیره‌ها دارای پیچ‌های داخلی هستند و نصب آنها آسان‌تر از آنهایی است که دارای پیچ‌های جداگانه هستند. می‌توانید دستگیره‌ها را به اشکال مختلف جستجو کنید:

  • گرد و بیضی
  • قارچی شکل
  • مربعی و مستطیلی
  • هشت ضلعی
  • قوس‌دار
  • حلقه‌ای
  • میله‌ای

انتخاب هر یک از این اشکال به علاقه شخصی و نوع دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد. برای آشپزخانه‌های سنتی، دستگیره‌های گرد و برای آشپزخانه‌های مدرن اغلب دستگیره‌های میله‌ای مناسب هستند.

لولا

لولا

لولا، درب کابینت را به بدنه وصل می‌کند. تعداد لولا‌های مورد نیاز شما به ارتفاع و وزن درب بستگی دارد.

تعداد لولا‌های درب کابینت

  • برای درب‌هایی که ارتفاعی کمتر از 100 سانتی‌متر و وزنی کمتر از 5 کیلوگرم دارند از دو لولا استفاده کنید.
  • برای درب‌های 100 تا 150 سانتی‌متر و 6 تا 9 کیلوگرم از سه لولا استفاده کنید.
  • برای درب‌های 150 تا 200 سانتی‌متر و 13 تا 15 کیلوگرم از چهار لولا استفاده کنید.
  • برای درب‌های 200 تا 215 سانتی‌متر و 18 تا 21 کیلوگرم از پنج لولا استفاده کنید.

نحوه نصب لولاهای درب کابینت

  • لولای پنهان: لولا‌های نصب دائمی که در داخل درب و بنده کابینت توسط پیچ نصب می‌شوند، برای درب‌هایی که بیرون چارچوب تعبیه می‌شوند عالی هستند. این مدل لولا پنهان است.
  • لولای تزئینی: نیازی به قرارگیری در داخل کابینت ندارند و برای درب‌هایی که داخل چارچوب تعبیه می‌شوند عالی هستند. این مدل لولا قابل مشاهده است.

نکته: لولاها برای استفاده در درب‌های چپ یا راست قابل تشخیص هستند.

ثبت سفارش اجرا و تعمیر کابینت در سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا

دو نکته مهم در انتخاب یراق آلات کابینت آشپزخانه

دو نکنه مهم در انتخاب یرق آلات کابینت

نمای ظاهری: انتخاب نمای بیرونی و ظاهر کابینت موضوعی اس که به علاقه شخصی باز می گردد، اما به عنوان یک دستورالعمل کلی، توصیه می کنیم که آن را مکمل بقیه سبک آشپزخانه و دکوراسیون داخلی خانه خود کنید. همچنین به نورپردازی، لوازم جانبی و رنگ مبلمان فضی داخلی خود توجه کنید.

جنس و متریال: در کنار تمام موارد ذکر شده در بالا، نوع متریال می‌تواند بر سبک و احساس فضا تأثیر بگذارند. یرق‌آلات همگی از فلز ساخته می‌شوند، اما شما می‌توانید برای جنس کابینت‌ها از متریال‌هایی مانند چوب طبیعی، ام دی اف (MDF)، فلز، پی وی سی (PVC) و حتی ترکیب دو متریال مختلف همانند چوب و شیشه استفاده کنید.

بهترین برندهای یراق آلات کابینت در ایران

بهترین برندهای یرق آلات کابینت در ایران

مارک‌های تولید‌کننده زیادی در بازار امروز ایران وجود دارند، اما بهترین برندها از نظر کیفیت و خدمات به شرح زیر می‌باشند:

ملونی (Melloni)

ملونی یک شرکت ایرانی است که از سال 1394 فعالیت خود را شروع کرده است. این برند ملونی در ابتدا در حوزه واردات دستگیره کابینت شروع به کار کرد و در ادامه راه وارد زمینه تجهیزات کمد و کابینت نیز شد. محصولات ملونی از نظر کیفیت قابل رقابت با برندهای خارجی است، به همین دلیل باید انتظار قیمت بالای محصولات این شرکت را داشت. برند ملونی را بیشتر برای فروش دستگیره کابینت سرامیکی می‌شناسند. همچنین این برند ایرانی معمولاً دستگیره‌های کابینت خود را در رنگ‌های پتینه شده که دارای ظاهر و جلوه خاصی هستند در بازار به فروش می‌رساند.

بلوم (Blum)

بلوم یک شرکت بین‌المللی اتریشی است که در کار تولید انواع یراق آلات کابینت است. بلوم در بازار به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین برندها شناخته می‌شود. این برند اولویت‌های خود را بر پایه ارائه محصولات با کیفیت برای زندگی بهتر و راحت کاربران هدف‌گذاری کرده است. طراحان و کارشناسان فنی بوم، به خوبی نیازهای مصرف کننده را می‌شناسند و براساس آن محصولات کاربردی تولید می‌کنند. از دستگیره گرفته تا لولا و جک کابینت، بلوم بازه گسترده‌ای از انواع یراق آلات کابینت آشپزخانه را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

مپا (Mepa)

مپا یک شرکت تولیدکننده یراق آلات کابینت است که در سال 1993 در کشور ترکیه راه‌اندازی شد. برند مپا در راستای اهداف والای خود، سعی بر این داشته تا بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را تولید و به بازار ارائه کند. محصولات این برند به 100 کشور مختلف صادر می‌شود. ارائه یراق آلات با کیفیت، زیبا و مدرن، از جمله دستاورهای مهم این برند مشهور در تولید محصولات مرتبط با آشپزخانه است. آنچه این برند را تا این اندازه بر سر زبان‌ها انداخته است، دوام و طراحی منحصربه فرد دستگیره‌هایش است.

یرق آلات کابینت آشپزخانه

هافله (Hafele)

شرکت هافله توسط آدولف هوفل و هرمان فانک در سال 1973 تأسیس شد. از همان سال‌های نخست، فعالیت اصلی شرکت در حوزه یراق آلات به شکلی کاملاً حرفه‌ای شروع شد. برخورداری از بهترین کارشناسان فنی در کنار طراحان برجسته، از هافله به‌عنوان برندی بسیار باکیفیت در جهان ساخته است. این شرکت موفق به دریافت گواهی ISO 9001 است. شعار این شرکت بر پایه «حداکثر ضمانت راحتی مشتری» بنا گشته است. محصولات این برند جز گران‌قیمت‌های بازار فروش یراق آلات است.

کلام آخر

وقتی به خرید یراق آلات کابینت جدید فکر می کنید، به تعداد دفعاتی که این قطعات را لمس  و از آنها استفاده می‌کنید فکر کنید. اگر یراق آلات کابینت ظاهر آشپزخانه شما را به کلی تغییر داده است و بهترین عملکرد را در اختیارتان می‌گذارد، مطمئناً از خرید آنها کمال رضایت را داشته‌اید. در زمان خرید به ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف یراق آلات فکر کنید، ببینید کدام یک می‌تواند نیازهای شما را به‌درستی برطرف کند. مقدار بودجه خود را نیز تنظیم کنید و برحسب دکوراسیون آشپزخانه، یراق آلات مورد نظر خود را خریداری کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. با سلام
      اطلاعاتی از این برند در دست ما نیست. چنانچه اطلاعات تکمیلی برای ما ارسال نمایید و یا اگر می خواهید به طور جداگانه به معرفی برند خود بپردازید با شماره 09338717476 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا