مبلمان و وسایل

مبل تخت خواب شو : راهنمای جامع برای داشتن یک انتخاب عالی

با افزایش روز افزون جمعیت و سرازیر شدن مردم به زندگی در آپارتمان‌ها اهمیت استفاده از وسایل خانگی که بتوان از آن‌ها در موارد مختلفی استفاده کرد روز به روز افزایش یافته است. مبلمان‌ها از جاگیرترین وسایل خانه هستند و به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند که حداکثر استفاده را از این وسایل کنند. مبل تخت خواب شو از جمله انتخاب‌های مناسب به ویژه در آپارتمان‌های کوچک مقیاس است. در ادامه این مطلب از ویکی ساختمون معرفی جامعی بر مبلمان تخت خواب شو خواهیم داشت تا با آگاهی کامل انتخاب کنید.

انواع مدل مبل تخت خواب شو

امروزه بسیاری به دلیل چند کاربردی بودن مبل‌های تخت و خواب شو به استفاده از آن‌ها تشویق می‌شوند اما باید توجه داشت که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود هستند که هر یک طیف‌های مختلفی از نیاز و سلیقه را پوشش می‌دهند. به طور کلی انواع مدل مبلمان تخت خواب شو را می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

مبل یک نفره تخت خواب شو

مبل یک نفره تخت خواب شو

این نوع از مدل مبلمان تخت خواب شو اندازه‌ کوچکی دارد که با تبدیل شدن به تخت خواب می‌تواند تنها پذیرای یک نفر باشد. این مبلمان تخت خواب شو خود مدل‌های مختلفی دارد. برخی از آن‌ها با ساده‌ترین طراحی ممکن صرفاً از چند محفظه بادی یا فوم روکش دار تشکیل شده‌اند که روی هم قرار گرفته‌اند و کاربرد مبلمان را به خود گرفته‌اند و در مواقع نیاز از هم جدا و کنار هم قرار می‌گیرند و کاربرد تخت خواب را به خود می‌گیرند. برخی از دیگر مدل‌ها ساختار یکپارچه‌تری دارند و اجزای مختلف با اتصالات پیچیده‌تری به هم متصل شده‌اند که در مواقع لزوم حرکت کرده و مبلمان به یک تخت و خواب تبدیل می‌شود.

مبل یک نفره تخت خواب شو

مبل دو و سه نفره تخت خواب شو

این نوع از مبلمان‌های تخت خواب شو اندازه بزرگ‌تری دارند. این نوع از مبل‌ها نیز به مانند یک نفره انواع مختلفی دارند. مبل‌های بادی و فوم‌دار ساده‌ترین مدل هستند. مدل‌های یکپارچه‌تر هم وجود دارند که کارکردی مشابه با نوع بالا دارند.

ست مبلمان تخت خواب شو

از دیگر انواع پرطرفدار مبلمان تخت خواب شو در واقع ست‌های کاملی هستند که به صورت‌های یک نفره و دو نفره و سه نفره موجود هستند. مبلمان‌های مدل ال تخت و خواب شو نیز به دلیل ساختار و اندازه کوچک‌تری که دارند مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرند. در این مدل مبل تخت خواب شو شاید همه مبل‌ها داری قابلیت تخت و خواب شدن باشند و یا شاید هم فقط مبل‌های دو نفره و سه نفره از این قابلیت برخوردار باشند. موضوعی که باید به آن توجه داشت این است، این ست‌های مبلمان به لحاظ تخت و خواب شو بودن عملکردی به خوبی کاناپه‌های یک، دو و سه نفره نخواهند داشت.

ست مبلمان تخت و خواب شو

مکانیزم و کارکرد مبلمان تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو اگر چه به منظور یک هدف مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با این حال انواع مختلفی دارد. به عبارتی نحوه تبدیل به تخت خواب در این مبل‌ها متفاوت است. به طور کلی مبلمان تخت خواب شو سه مکانیزم مختلف دارند که در ادامه توضیح داده شده‌اند.

مبل تخت خواب شو با مکانیزم بیرون کشیدن

این نوع از مدل که ساختار بسیار پیچیده‌تری نسبت به انواع مبل تخت خواب شو رایج در ایران دارد بیشتر در هتل‌ها و کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از مبلمان‌های تخت شو که بیشتر به صورت یک کاناپه سه و یک نفره هستند به طور کامل باز می‌شوند و یک تخت خواب کامل و مناسب را در اختیار فرد قرار می‌دهد. استفاده از این ساختار پیچیده ساده است. برای این کار پوشش‌های سطحی را بر می‌دارند. چهارچوب فلزی مبل را باز می‌کنند که از سه تکه به هم متصل تشکیل شده‌اند. در آخر هم پوشش سطحی را روی آن قرار می‌دهند.

مبل تخت و خواب شو با مکانیزم بیرون کشیدن

مبل تخت خواب شو با مکانیزم لولایی

این مدل از مبلمان تخت خواب شو در کشور ما ایران بسیار فراگیر شده است و دلایل خوبی هم برای این استفاده گسترده وجود دارد. این مدل از مبل‌های تخت خواب شود در کنار این که به مراتب ارزان‌تر از نوع بالا هستند، از طرفی هم مکانیزم بسیار ساده‌ای دارند. ساختار این نوع از مبل‌ها به این گونه است که از تعداد زیادی لولا تشکیل شده است که بخش‌های مختلف مبل همچون پشتی و دستی را به هم وصل می‌کند. به طوری که به این بخش‌ها قابلیت متحرک بودن را داده‌اند.

مکانیسم ساده

مبل تخت خواب شو با مکانیزم ساده

مدل دیگری نیز از مبل تخت خواب شو در بازار به چشم می‌خورد که به مراتب ساختاری ساده‌تری دارد. ساختار آن به این گونه است که صرفاً از چند تکه جداگانه تشکیل شده‌اند. مکانیزم تخت و خواب شدن آن‌ها به این گونه است که به طور کاملاً دستی باید اقدام به جا به جایی این اجزا کرد.

بهترین برندهای مبلمان تخت خواب شو

در این قسمت سعی داریم که بهترین برند‌های موجود در بازار ایران را صرف‌ نظر از قیمت و تنها با توجه به کیفیت معرفی کنیم.

انزاهوم

انزاهوم از فعال‌ترین شرکت‌های بازار ایران در زمینه تولید و عرضه مبلمان تخت خواب شو است. تنوع محصولات این شرکت آن‌چنان بالا است که هر فرد با هر سلیقه خواهد توانست مبل مورد نظر خود را بیابید. مبل‌های یک نفره تا ست کامل مبلمان با سبک‌های مدرن و کلاسیک در طرح و رنگ‌های بسیار متنوع گوشه‌ای از طیف گسترده محصولات این شرکت است.

آرا سوفا

شرکت آرا سوفا از معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه تولید و فروش انواع مبلمان‌های تخت شو فعالیت دارد. این شرکت سابقه‌ای زیاد در این زمینه دارد و همین موضوع می‌تواند خیال بسیاری از مشتریان را از جنبه‌های مختلفی راحت کند. آرا سوفا با بهره‌گیری از یک خط تولید تمام مکانیزه توانسته که محصولات نهایی بسیار باکیفیت را به بازار عرضه کند.

ایکیا

ایکیا

یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه مبلمان تخت خواب شرکت سوئدی ایکیا است. ایکیا به کیفیت بالای محصولات و طراحی خاص و برجسته‌ای دارند معروف است. این سطح از کیفیت متعاقباً قیمت بالایی را نیز به دنبال خواهد داشت. طیف محصولات این شرکت تنوع بالایی دارند و انواع کاناپه‌های یک نفره تا سه نفره را در بر می‌گیرند که بیشتر در سبک‌های مدرن طراحی و ساخته شده‌اند. محصولات ایکیا در ایران را می‌توان در فروشگاه‌های مختلفی تهیه کرد.

سخن آخر

مبل تخت خواب شو از جمله وسایلی است که در آپارتمان‌های کوچک بسیار به کار گرفته می‌شوند. انواع مختلفی از این نوع مبلمان در دسترس هستند. در انتخاب آن باید هدف خود را مشخص کنید. اگر استفاده زیادی از حالت تخت خواب مبل نخواهید کرد و فقط در مواقع ضروری و داشتن مهمان آن را به کار خواهید گرفت پس انواع ساده که همراه با ست‌های مبلمان در بازار هستند می‌تواند گزینه خوبی باشد. در صورتی که استفاده زیادی از این مدل مبل خواهید داشت و به عبارتی نقش تخت خواب را برای شما ایفا خواهد کرد پس باید انواع تخصصی‌تر مانند کاناپه‌های یک نفره و سه نفره را انتخاب کنید.

منبع
made-to-lastsofasbysaxonresourcefurnituredoityourself
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا