بازسازی

رنگ زدن روی کاغذ دیواری : راهی سریع و ارزان برای بازسازی دیوار

رنگ زدن روی کاغذ دیواری اغلب موضوعی بحث برانگیز است. برخی از متخصصان نقاشی و دکوراسیون می‌گویند: «نقاشی روی کاغذ دیواری نه از لحاظ راحتی در اجرا و نه از لحاظ آماده بودن سطح دیوار برای رسیدن به نتیجه دلخواه! هرگز نمی‌تواند همانند رنگ زدن یک دیوار خالی باشد!» با این حال، اگر می‌خواهید یک اتاق یا کل فضای خود را به روز کنید، قابل درک است که در مورد رنگ روی کاغذ دیواری به‌دنبال اطلاعات تکمیلی باشید.

نکته اصلی در مورد نقاشی روی کاغذ دیواری استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مناسب است. مانند هر پروژه نوسازی، آماده سازی سطح کار ضروری است. انجام این کار نیاز به ترفند خاصی ندارد، فقط لازم است مراحل انجام کار را به‌ خوبی شناخته و اجرا کنید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

گام به گام با رنگ زدن روی کاغذ دیواری

گام به گام با رنگ زدن روی کاغذ دیواری

همیشه تخریب ساختمان یکی از پر دردسرترین قسمت ها در بازسازی است. به همین دلیل بهتر است به دنبال راه حل های ساده تر به منظور بازسازی باشید. قبل از آنکه مراحل نقاشی روی کاغذ دیواری را شروع کنید، لازم است برخی از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید:

  • برس‌های با کیفیت بالا (فرچه نقاشی)
  • غلتک نقاشی
  • ماده پُرکننده درز (اگر کاغذ دیواری آسیب دیده یا نیاز به لایه برداری دارد.)
  • سمباده
  • اسفنج
  • سطل
  • روغن پایه (زیرکار)
  • رنگ (آب، حلال یا رنگ‌های روغنی)
  • پارچه (برای محافظت از مبلمان در زمان رنگ کاری)

گام اول: آماده سازی دیوار

در بازسازی ساختمان می بایست به مصالح استفاده شده توجه کرد و به طور مثال هر قسمت کاغذ دیواری که شُل است یا از دیوار جدا شده، نیاز به تعمیر دارد. اگر سوراخی در دیوار وجود دارد، قبل از شروع نقاشی باید آن را پُر کنید. هدف این است که دیوار تا حد ممکن صاف باشد، در غیر این صورت رنگ به درستی روی دیوار نمی‌نشیند. برای این کار از ماده پُرکننده درز استفاده کنید. همچنین برای هر گونه بیرون آمادگی از دیوار لازم است از سنباده استفاده کنید تا پستی و بلندی‌ها گرفته شود.

تمیز کردن دیوار قبل از شروع کار با استفاده از روغن پایه و رنگ، ایده خوبی است. از یک اسفنج و یک ماده شوینده ملایم استفاده کنید و به راحتی این محلول را به دیوارها آغشته کنید. فقط مطمئن شوید که کاغذ دیواری را کاملاً خیس نکرده باشید! در غیر این صورت، ممکن است خراب شود.

برای اطمینان از اینکه کاغذ دیواری کاملاً به دیوار چسبیده است، می توانید شروع به بتونه گیری کنید. این مهم است که اطمینان حاصل کنید که کاغذ دیواری کاملاً به دیوار چسبیده است، در غیر این صورت، تمام کار شما به هدر خواهد رفت.

نقاشی روی کاغذ دیواری

گام دوم: اعمال روغن پایه (زیرکار)

انتخاب یک پایه مناسب برای اینکه رنگ به‌ خوبی روی دیوار بنشیند ضروری است. استفاده از یک روغن پایه ایده خوبی است، زیرا این کار کاغذ را به اصطلاح آب بندی می‌کند. اگر از این مرحله بگذرید و آن را انجام ندهید، رنگ به سرعت روی سطح خشک می‌شود که در نهایت ظاهری وحشتناک به دیوار شما می‌دهد!

پایه مبتنی بر روغن، بوی قوی‌تری نسبت به رنگ و پایه‌های مبتنی بر حلال دارند. بنابراین مطمئن شوید که در هنگام شروع کار، هوای اتاق به‌درستی تهویه می‌شود. حداقل 1 ساعت اجازه دهید تا یک لایه پایه کاملاً خشک شود. اگر چندین لایه استفاده می‌کنید، شاید 24 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز باشد.

مطلب پیشنهادی: مراحل بازسازی خانه

گام سوم: شروع رنگ کاری

پس از خشک شدن روغن پایه، می‌توانید بدون هیچ مشکلی از رنگ مبتنی بر آب (رنگ اکریلیک) استفاده کنید. رنگ‌ها با پایه آب می‌توانند انتخاب بهتری باشند، زیرا استفاده از آنها ساده‌تر است. استفاده از رنگ روغن و رنگ پلاستیک نیز می‌توانند مناسب و کابردی باشند. اگر از آسترهایی برای پوشاندن برجستگی‌های روی کاغذ دیواری (برخی کاغذهای دیواری دارای بافت برجسته برای زیبایی بیشتر هستند)، رنگ مات انتخاب بهتری است.

اکنون آماده رنگ زدن روی کاغذ دیواری هستید، نخست با لایه آستر شروع کنید. کار را مانند هر پروژه رنگ کاری دیوار انجام دهید، از یک برس (فرچه نقاشی) گوشه‌ها و امتداد لبه‌های کناری دیوار را رنگ کنید، سپس با استفاده از غلتک نقاشی بقیه دیوار را رنگ کنید.

بعد از خشک شدن لایه آستر، دیوار را سنباده بزنید، این کار باعث می‌شود ظاهر نهایی دیوار به‌ شدت ایده‌آل شود. سپس شروع به رنگ کاری لایه رویه کرده و بگذارید رنگ کاملاً خشک شود. هم اکنون دیوار شما آماده است.

بهترین رنگ برای رنگ زدن روی کاغذ دیواری

بهترین رنگ برای رنگ زدن روی کاغذ دیواری

 برای رنگ زدن روی کاغذ دیواری انواع مختلفی از رنگ ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر هستند:

رنگ روغن

یکی از بهترین رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی دیوار است. این نوع رنگ ساختمانی در برابر فرسودگی و ترک مقاومت بالایی دارد. دیرتر خشک می‌شود و سطح بسیار همواری از خود باقی می‌گذارد. به طور کلی، رنگ روغن بهترین نوع رنگ برای نقاشی روی کاغذ دیواری است.

رنگ اکریلیک

پایه این رنگ از آب است و برای لایه آستر مناسب است. اکریلیک کیفیت و دوام بالایی دارد و زودتر از رنگ‌های روغن خشک می‌شود. این رنگ دارای خاصیت بالا ارتجاعی است و در برابر ترک‌های سطحی مقاومت بالایی دارد.

رنگ پلاستیک

از رنگ پلاستیک اغلب برای سقف خانه استفاده می‌کنند، اما به‌عنوان لایه نهایی رنگ روی کاغذ دیواری نیز کاربرد دارد. برای لایه آستر به دلیل جذب شدن توسط کاغذ دیواری به هیچ عنوان مناسب نیست. همچنین این رنگ قابل اجرا با غلتک نقاشی است.

کلام آخر

رنگ زدن روی کاغذ دیواری راهی عالی برای خلاص شدن از طرح قدیمی دیوار و ایجاد ظاهری جدید است. بعضی اوقات، از بین بردن کاغذ دیواری از روی دیوار می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن و مشکلات ظاهری دیگر شود. از طرفی دیگر این کار ممکن است بسیار وقت گیر یا حتی گران قیمت نیز باشد. بنابراین، راه سریع و به‌صرفه می‌تواند رنگ کردن روی کاغذ دیواری باشد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام: لطفا منظور از روغن پایه برای رنگ روغنی بر روی کاغذ دیواری را با ذکر نمونه موجود در بازار را اعلام فرمایید .09122246797 نوری

    1. با سلام و شاد باش
      در بازار به نام روغن زیر کار موجوده که مبتنی بر آب و روغن هستش، تو مغازه رنگ فروشی می تونین خریداری بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا