مبلمان و وسایل

درباره فلاش تانک توکار چه می‌دانید؟ از نحوه کار تا طریقه نصب

فلاش تانک یا همان سیفون یکی از تجهیزات ضروری سرویس‌های بهداشتی امروزی است. فلاش تانک‌ها در دو مدل روکار و توکار وجود دارند. در این مقاله از ویکی ساختمون قصد داریم تا درباره فلاش تانک‌های توکار صحبت کنیم. اگر به هر دلیلی می‌خواهید که از چیستی و چگونگی عملکرد فلاش تانک‌های توکار بیشتر بدانید، خواندن این مقاله برایتان مفید خواهد بود.

در ادامه خواهید خواند:

  • فلاش تانک توکار چیست؟
  • فلاش تانک توکار چگونه کار می‌کند؟
  • طریقه نصب فلش تانک توکار چگونه است؟
  • فلاش تانک توکار چه مزایایی دارد؟
  • معایب فلاش تانک توکار چیست؟

فلاش تانک توکار چیست؟

فلاش تانک توکار چیست

انواع فلاش تانک یا همان سیفون یکی از ضروریترین تجهیزات بهداشتی در سرویس بهداشتی خانه ها به حساب می‌آید که به منظور تخلیه و شستشوی کاسه توالت فرنگی و ایرانی بعد از هر بار استفاده به کار می‌رود. فلاش تانک‌ها انواع مختلفی دارند. فلش تانک‌های توکار یکی از انواع مختلف فلاش تانک هستند که ساختار اصلی آن‌ها درون دیوار تعبیه می‌شود. این ساختار شامل مخزن آب، لوله انتقال آب به کاسه توالت و یک دکمه کنترلی است.

فلاش تانک‌های توکار چگونه کار می کنند؟

فلاش تانک توکار چگونه کار می کند؟

نحوه‌ی عملکرد فلاش تانک‌های توکار با فلاش تانک‌های روکار فرقی ندارد و هر دو نوع فلاش تانک ویژگی‌های مشابهی دارند. به طور کلی برای استفاده از فلاش تانک‌های توکار تنها به پنل کلید آن دسترسی داریم. این پنل تنها بخش از فلاش تانک است که به همراه سنگ توالت فرنگی یا زمینی دیده می‌شود. از طریق دکمه‌ی روی پنل می توانیم اقدام به کنترل و تخلیه آب مخزن فلاش تانک نماییم. به اینصورت که با فشردن این دکمه، آب از داخل مخزن با فشار زیاد خارج شده و فضولات کاسه توالت را به سمت چاه هدایت می کند. پس از تخلیه شدن آب داخل مخزن، مخزن برای استفاده دوباره شروع به پر شدن می کند.

فلاش تانک های توکار

در واقع تنها تفاوت فلاش تانک‌های روکار و توکار این است که ساختار اصلی فلاش تانک توکار در پشت دیوار سرویس بهداشتی مخفی بوده و فقط از طریق  پنل کوچکی که روی دیوار نصب می‌گردد کنترل می‌شوند.

جالب است بدانید که فلش تانک‌های توکار امروزی به صورت بهینه طراحی شده‌اند. به این معنی که عملکرد فلش تانک‌های توکار به گونه‌ای است که مصرف آب در آن‌ها به دو صورت 3 لیتری و 6 لیتری قابل استفاده است. بنابراین از این طریق به طور چشمگیری در مصرف آب صرفه‌ جویی می گردد.

طریقه نصب فلاش تانک توکار چگونه است؟

طریقه نصب فلاش تانک توکار چگونه است؟

نصب و راه اندازی فلاش تانک‌ها مشابه است و فرق چندانی با هم ندارند. بسیار مهم است که متخصصین تاسیسات، استانداردهای لازم را برای نصب انواع  فلش تانک‌های توکار رعایت کرده و این کار را با دقت انجام دهند. در ادامه به برخی نکات مهم درباره نحوه نصب فلش تانک توکار اشاره می کنیم:

  1. برای نصب فلاش تانک‌های توکار لازم است تا یک انشعاب آب سرد از لوله کشی آب ساختمان تا پای مخزن کشیده شود. همچنین لوله‌کشی آب ساختمان باید به صورت توکار انجام شده باشد.
  2. مخزن فلاش تانک توکار نیز باید در ارتفاع 180 سانتی‌متری از کف سرویس بهداشتی تا روی مخزن نصب شود.
  3. با توجه به ابعاد فلاش تانک می‌بایست حداقل قطری که لازم است تا فلاش تانک و لوله‌های متصل به آن در داخل دیوار قرار بگیرند را در نظر گرفت.
  4. دیوارکشی و کف‌سازی سرویس بهداشتی، آخرین کاری است که باید انجام شود. این کار نیز باید با دقت زیادی انجام شود تا آسیبی به فلاش تانک و لوله‌های متصل به آن وارد نشود.
  5. در نهایت نیز پنل کنترل فلاش تانک باید با دقت و ظرافت بر روی دیوار نصب گردد.

مزایای فلاش تانک توکار

فلاش تانک‌های توکار چه مزایایی دارند؟

افزایش فضای داخلی، زیباتر شدن دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و همچنین افزایش بهداشت فضای سرویس بهداشتی در واقع جز اولین و مهم‌ترین مزیت‌های فلاش تانک‌های توکار هستند که استفاده از آن‌ها را محبوب کرده اند. علاوه بر این عملکرد بی‌صدای برخی از انواع فلش تانک‌های توکار مرغوب نیز از دیگر مزایای این نوع از فلاش تانک‌ها است.

جالب است بدانید که پنل دسترسی فلاش تانک توکار، که بیرون کار قرار می گیرد اغلب به شکل‌های مختلف و با طراحی‌های متنوعی نظیر پنل‌های شیشه‌ای، پنل‌های استیل و یا پنل‌های آلومینیومی تولید می‌شوند. بنابراین با توجه به سبک دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل‌تان می‌توانید هر یک از انواع مختلف این پنل‌ها و کلیدها را متناسب با نیازتان به کار ببرید.

معایب فلاش تانک توکار

معایب فلاش تانک‌های توکار چیست؟

اگر بتوان مشکلی را برای انواع فلاش‌ تانک‌های توکار عنوان نمود، تعمیر و یا تعویض قطعات آن‌ها می‌باشد. یعنی اگر در عملکرد فلاش تانک‌های توکار مشکلی ایجاد شود عیب‌یابی و تعمیرشان کمی سخت و هزینه‌ بر خواهد بود. البته که این مسئله با توجه به پیشرفت تکنولوژی نسبت به گذشته بهتر شده و قابل چشم‌ پوشی است.

چرا که بسیاری از فلاش تانک‌های توکار جدید، اغلب از قابلیت تعمیر و نگهداری آسان برخوردار هستند. به این صورت که عملیات تعمیر و نگهداری در این نوع از فلاش تانک‌ها از طریق دریچه پشت کلید فلاش تانک انجام می گیرد.

همچنین نصب فلاش تانک‌های توکار بهتر است که پیش از اتمام کار ساختمان و سرویس بهداشتی انجام شود. زیرا در غیر این‌صورت ممکن است یا امکان پذیر نبوده یا خرابی و دردسر زیادی در پی داشته باشد.

نتیجه گیری

فلاش تانک‌های توکار امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و اغلب در بسیاری از ساختمان‌های نوساز تعبیه می‌شوند. به ویژه در ساختمان‌هایی که سرویس بهداشتی کوچکی دارند. به دلیل فراگیر شدن استفاده از این نوع فلاش تانک در سرویس های بهداشتی، ما نیز سعی کردیم تا در این مقاله کمی درباره ساختار و نحوه‌ی عملکرد فلاش تانک‌های توکار صحبت کنیم و با مزایا و معایب آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

مطالب پیشنهادی

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا