مدیریت و کنترل پروژه

نرم افزار مدیریت پروژه ؛ 6 تا از بهترین‌ها

نرم افزار مدیریت پروژه (Project Management Software) به مدیران و تیم‌های کاری کمک می‌کند تا ضمن مدیریت منابع و هزینه‌ها‌، به موقع اهداف را سازماندهی و برآورده کنند. توابع ممکن است شامل توزیع وظیفه، ردیابی زمان، بودجه‌بندی، برنامه‌ریزی منابع، همکاری تیمی و موارد دیگر باشد.

متخصصان غالباً به یک سیستم مدیریت پروژه تکیه می‌کنند تا به خوبی بتوانند بر فعالیت‌های مورد نظر نظارت کافی داشته باشند. شرکت‌ها امروزه با استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه، می‌توانند میزان ریسک و خطر را کاهش دهند. اما با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، افراد اغلب نمی‌‎دانند باید از کجا شروع کنند. برای انتخاب برنامه مناسب و دوری از هرگونه سردرگمی، با ویکی ساختمون همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه

امروزه، برنامه‌های مدیریت پروژه با ترکیبی از ویژگی‌ها و عملکردها، مرزهای خود را گسترش داده‌اند. هر کدام از این برنامه‌ها، سه رکن اصلی یک نرم افزار مدیریت پروژه اعم از برنامه‌ریزی، پیگیری (ردیابی) و همکاری را در خود دارند. با این حال، بدون اتلاف وقت سراغ این نرم افزاها می‌رویم:

Teamwork Projects

ProWorkflow نرم افزار مدیریت پروژه

امتیاز (از 5): 4.55

نظرات مثبت: 92%

این برنامه، راه حلی برای مدیریت پروژه مبتنی بر فضای ابری است که عملکردهای تجاری را برای مدیریت عملیات مختلف یک پروژه فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها شامل لیست کارها  ردیابی زمان، بارگذاری پرونده‌ها و پیام‌ها است. این نرم افزار به مدیران اجازه می‌دهد تا وظایف پروژه را تعریف و آنها را به افراد اختصاص دهند، و تکالیف در حال پیشرفت را ردیابی کنند. ویژگی صورتحساب مشتری به کاربران امکان می‌دهد فاکتورها را بر اساس ساعت کار و هزینه‌های تحمیل شده محاسبه کنند.

  • جوانب مثبت: طراحی ساده و کاربردی، هماهنگی و دسترسی بالا و سریع، قابل اعتماد بودن، تقویم یکپارچه، حساب رایگان، سفارشی کردن گزینه‌ها، قابلیت صوتحساب و ارسال فاکتور.
  • جوانب منفی: ویژگی‌های ارتباطی قدیمی همانند ایمیل.
  • کاربرد: برای بسیاری از پروژه‌ها و کسب و کارها مناسب است.

نرم افزار مدیریت پروژه ProWorkflow

نرم افزار مدیریت پروژه ProWorkflow

امتیاز (از 5): 4.45

نظرات مثبت: 92%

این برنامه به تیم‌های کوچک و بزرگ کمک می‌کند تا دید و پاسخگویی شفافی نسبت به پروژه‌ها، وظایف، صورتحساب‌ها و گزارش‌دهی‌های خود داشته باشند. این که آیا شما یک آژانس بازاریابی کوچک یا یک شرکت جهانی فناوری اطلاعات هستید و یا اصلاً در حرفه حسابداری مشغول هستید، این نرم افزار، یک پلت‌فرم قابل تنظیم است که ساعت‌ها کار را صرفه‌جویی می‎‌کند. بنابراین می‌توانید بر روی آنچه برای‌تان مهم است تمرکز کرده و رشد کنید. این نرم افزار غنی از عملکرد است و این مزیت را به کاربران می‌دهد تا در مسیر کاری خود بمانند و پروژه‌ها را به موقع تحویل دهند.

  • جوانب مثبت: سهولت در استفاده و سازماندهی، از نظر بصری جذاب و چشم‌گیر، استفاده آسان با API، سهولت پیگیری زمان و ایجاد انواع پروژه‌ها و کارهای مختلف.
  • جوانب منفی: نداشتن اپلیکیشن برای iOS .
  • کاربرد: انعطاف پذیری این برنامه بسیار بالا است، به همین دلیل مناسب بسیاری از پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌باشد.

Easy Projects

نرم افزار مدیریت پروژه Easy Projects

امتیاز (از 5): 4.45

نظرات مثبت: 93%

این برنامه، یک پلت‌فرم مدیریتی عالی است که تیم‌های عملیاتی کمک می‌کند تا یک ابزار گسترده آنلاین را با ایمیل و تخته‌های سفید جایگزین کنند. سایر ویژگی‌های این نرم افزار شامل برنامه‌ریزی منابع، اوراق بهادار پروژه، ابزارهای تیمی، ردیابی زمان، بودجه‌ریزی پروژه، برنامه‌ریزی براساس تقویم، لیست‌های کارهای شخصی، مدیریت مجوزها و موارد دیگر است. این ابزار همچنین دارای تصمیم‌گیری و به اشتراک‌گذاری داده‌ها مانند صفحات گفتگو (صفحه‌ای سایت که همکاران با یکدیگر گفتگو می‌کنند)، اعلان‌ها، اشتراک گذاری پرونده‌ها و رویدادهای گروهی نیز است.

  • جوانب مثبت: پویایی و ویژگی‌های بسیار مجهز، اعلان‌های خودکار برای پیگیری پروژه‌ها، قیمت مناسب نسبت به رقبا، بایگانی داده‌ها جهت استفاده مجدد، طیف گسترده‌ای از قالب‌های از پیش ساخته برای کسب و کارهای مرتبط به IT، بازاریابی و مهندسی، گردش کار قابل تغییر، امکان داشتن کاربران مهمانِ رایگان.
  • جوانب منفی: رسیدن به نتایج تا حدودی می‌تواند پیچیده باشد، اگر تجربه مهارت کافی نداشته باشید، ممکن استفاده از فیلترها و گزینه‌های متعدد کمی سردرگم‌کننده باشد.
  • کاربرد: داشتن خدمات مناسب برای پروژه‌های متوسط (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک).

Zoho Projects

نرم افزار مدیریت پروژه Zoho Projects

امتیاز (از 5): 4.25

نظرات مثبت: 84%

یک برنامه مدیریت آنلاین پروژه است که به کاربران خود کمک می‌کند تا فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی، زمان را پیگیری، اسناد را مدیریت و نمودارها و گزارش‌ها را تهیه کنند. کاربران بر روی یک بستر مرکزی کار می‌کنند که می‌توانند پیشرفت کار را پیگیری کنند، در مورد ایده‌ها بحث کنند و به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به روز شوند. این سیستم مبتنی بر فضای ابری (Cloud Storage) است، جایی که داده‌های کاربر با سیستم‌های امنیتی دقیق حفظ می‌شوند.

  • جوانب مثبت: ویژگی‌های ارتباطی غنی، آسان برای تنظیم و استفاده، ابزارهای مختلف مدیریت زمان، قیمت پایین اپلیکیشن، رابطه کاربری ساده و مقیاس‌پذیر بودن.
  • جوانب منفی: داده‌های منبع به روشی غیرمعمول نمایش داده می‌شوند، بنابراین برای تیم‌های بزرگ ایده‌آل نیست.
  • کاربرد: این برنامه برای مشاغل کوچک انتخابی عالی است.

نرم افزار مدیریت پروژه LiquidPlanner

LiquidPlanner نرم افزار مدیریت پروژه

امتیاز (از 5): 4.3

نظرات مثبت: 88%

برای مشاغل و شرکت‌های بزرگ، این نرم افزار ممکن است یکی از بهترین راه حل‌های مدیریت پروژه در بازار باشد. این برنامه برای پروژه‌های بزرگ بسیار عالی است، بنابراین زمان برآورد شده فعالیت‌ها به روز می‌ماند و مدیران پروژه همیشه می‌دانند که چه تعداد از منابع و کارمندان را در اختیار دارند.

  • جوانب مثبت: ردیابی غنی داده‌ها، مدیریت منابع، ویژگی‌های منحصر به فرد پویا با رابطه کاربری ساده، دارا بودن وبسایت و ویژگی‌های سازگار با موبایل.
  • جوانب منفی: گران بودن، زمان زیادی برای یادگیری و عدم وجود سیستم اطلاع‌رسانی (نوتیفیکیشن) برنامه تلفن همراه.
  • کاربرد: برای پاسخگویی به نیازهای تیم‌ها و فعالیت‌های بزرگ بسیار اعم از کسب و کارهای تولید و مرتبط با فناوری مناسب است.

نرم افزار مدیریت پروژه Wrike

نرم افزار مدیریت پروژه Wrike

امتیاز (از 5): 4.2

نظرات مثبت: 84%

این برنامه، راه‌حلی قدرتمند جهت مدیریت پروژه است که برای مشاغل در هر اندازه فعالیت (کم یا زیاد) مناسب می‌باشد. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، زمان را ردیابی کرده و پروژه‌ها را مدیریت کنید. اگرچه کمی گران‌تر از از برخی رقبای خود است، اما Wrike برنامه‌ای همه کاره است.

  • جوانب مثبت: راه‌اندازی آسان و سریع، راحتی در استفاده با ویژگی‌های عالی و کاربردی، ردیابی زمان، نمای جدول زمانی برای پروژه‌ها، اپلیکیشن برای موبایل و مناسب برای انواع پروژه‌ها.
  • جوانب منفی: طراحی قدیمی، ویژگی‌های محدود برای حساب‌های با ماهیت کسب‌وکاری، گران بودن و سخت پیدا کردن تایمر در داخل برنامه.
  • کاربرد: هنگامی که برای مدیریت پروژه عجله دارید، این نرم افزار انتخاب مناسبی است، زیرا می‌توان به سرعت آن را تنظیم و با بسیاری از اپلیکیشن‌ها و خدمات دیگر ادغام کرد.

برخی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه برای موبایل به شرح زیر می‌باشد:

  • Trello ( iOSو اندروید)
  • MeisterTask ( iOSو اندروید)
  • Freedcamp ( iOSو اندروید)
  • Asana ( iOSو اندروید)
  • Paymo ( iOSو اندروید)
  • bitrix24 ( iOSو اندروید)

اهمیت استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه

مدیریت پروژه طی یک دهه گذشته به طور فزاینده‌ای پیچیده شده است. دلیل این موضوع را می‌توان به ایجاد کسب و کارهای جدید و بزرگ مرتبط دانست. اما امروزه نرم افزار مدیریت پروژه به مدیران و تیم‌های کاری کمک می‌کند تا نیازهای مشتری را تکمیل و محدودیت‌های مرتبط با زمان، بودجه و اهداف را مدیریت کنند.

بسیاری از مشاغل کوچک، متوسط و حتی بزرگ در صنایع مختلف اکنون از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده می‌کنند. این نرم افزارها طیف وسیعی از سیستم عامل‌ها تحت دستکتاپ و مویابل را پوشش می‌دهند. در پایان، بسیار مهم است که برنامه‌ای را انتخاب کنید که پروژه‌های شما را آسان‌تر مدیریت کرده و پیچیدگی‌های غیرضروری را حذف کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید نرم افزارهای ایرانی هم هستند که در عمل خیلی بهتر از نمونه های خارجی هست به عنوان مثال دایتیک که دوستان بنده در حال استفاده کردن هستند و نسبت به سایر نرم افزارها راضی تر هستند

    1. بسیار عالی، ممنون که کاربران ویکی ساختمون را راهنمایی می‌فرمایید.

    1. با سلام و شاد باش
      ممنون از از حسن توجه شما، بله تلاش هست در فرصت مناسب به این موضوع پرداخته بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا